pedalsensor

Diskussioner om reservedele m.m.
klojsner
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 jul 2011 22:47

pedalsensor

Indlæg af klojsner » 13 jul 2011 23:00

er der nogen der ved hvordan man deaktiverer pedasensoren så man bare kan give gas

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: pedalsensor

Indlæg af Vildkat » 14 jul 2011 09:26

Det kan man ikke direkte gøre. Kontrolleren forventer et signal fra pedalsensensoren. Dog kan kontrolleren programmeres med det rigtige udstyr, således at man tager højde for hvilke hjulstørrelse som der anvendes. I USA findes der andre regler for elcykler, om de anvender en anden type kontroller, eller den er programmeret anderledes ved jeg ikke.

Jeg har fundet en beskrivelse af en kontroller (de ligner en baghjuls kontroller):
http://www.zilog.com/docs/z8encoremc/ap ... AN0260.pdf

krk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 19 aug 2010 22:13
Min elcykel: Liggecykel under ombygning til elcykel
Geografisk sted: Ringe

Re: pedalsensor

Indlæg af krk » 21 jul 2011 19:41

På min cykel har jeg både almindelig tilkobling af elmotoren via en pedalsensor og et gashåndtag. Når jeg afbryder forbindelsen fra pedalsensoren til styreenheden fungerer gashåndtaget stadig.
Det er en ganske enkel operation på min cykel, idet det er et elcykelkit, hvor alle delene var leveret, så de skulle kobles sammen med ministik.
Måske er der også et stik, som du kan skille ad i dit kredsløb for at forsøge om gashåndtaget fungerer uafhængigt af pedalsensoren.
Vh
Kristian.
PS. Det er vidst ikke ganske efter lovens bogstav at køre alene med gashåndtag. Selv om jeg synes, det virker mere sikkert og kontrolleret end en eltilkobling, som afhænger af pedalsensoren.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: pedalsensor

Indlæg af dk1 » 21 jul 2011 23:08

Som Vildkat beskriver så afhænger det af hvor simpelt systemet er lavet. De ældre systemer og typisk kinesiske systemer kan snydes, men ikke de nyere der mere eller mindre er chip styret eller computerstyret om man vil.
Til gengæld kan de programmeres med mange forskellige egenskaber, og virker mere stabile på sigt, da de er bedre til at passe på sig selv.....

De moderne systemer kan f.eks have automatiske elektroniske niveau skift på accelerationen alt efter valgt styrings "program" og hjælpetrin, som kan give forskellige egenskaber som påvirker f.eks strømforbrug, cykelfølelsen og ikke mindst holdbarheden.

F.eks kan nogle controllere håndterer mere end 20 forskellige styrings programmer, men kun ved brug af den korrekt software fra en PC.

Har faktisk hørt at det er et Hedensted firma der laver programering og styrings print til mange af de kendte elcykel mærker, men selve produktionen finde stadigvæk sted i fjernøsten.

Det sidste jeg har set af top tjekket udstyrs cykler, er nøgleløse, eller tændingsknap løse systemer, som også har en chipbrik f.eks lavet som en nøgle holder, som man blot skal være i nærheden af cyklen for at systemet virker.
Det har f.eks den nye 24" hybrid cykel fra A2B http://www.fantombike.dk/pi/A2B_hybrid_ ... 2_200.aspx

Tjek det sidste billede ud til højre.

Nu skriver du ikke hvad der er for en elcykel du har, så beklager at jeg måske kom lidt langt fra emnet... :oops:

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: pedalsensor

Indlæg af Vildkat » 22 jul 2011 11:55

Jeg har forsat debatten omkring A2B her:
http://wwww.elcykling.dk/viewtopic.php? ... 1441#p1441
;)

klojsner
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 jul 2011 22:47

Re: pedalsensor

Indlæg af klojsner » 26 jul 2011 22:35

kan da lige tilføje lidt data hvis det kan hjælpe . . . . cyklen har en 250 w brushless motor med planetgear og en pvm/microprocessor med self diagnostic system og pedal assist system (eu standard en 15194)

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: pedalsensor

Indlæg af Vildkat » 27 jul 2011 08:35

Hvilken cykelmodel er det ??

klojsner
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 jul 2011 22:47

Re: pedalsensor

Indlæg af klojsner » 05 aug 2011 22:44

Vildkat skrev:Hvilken cykelmodel er det ??
det er en christania cykel ..

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: pedalsensor

Indlæg af Vildkat » 06 aug 2011 14:36

Christania cykel ?? Er det en Pedersen cykel du mener, eller en ladcykel ?

Jeg er dog næsten sikker at det er et elcykel kit som er monteret. Prøv eventuelt at tage et billede af den, og hvis du kan se et navn på kontrolleren, vil det være en hjælp. Har batteriet et navn eller et varenummer trykt på det ?

klojsner
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 jul 2011 22:47

Re: pedalsensor

Indlæg af klojsner » 11 aug 2011 22:48

Vildkat skrev:Christania cykel ?? Er det en Pedersen cykel du mener, eller en ladcykel ?

Jeg er dog næsten sikker at det er et elcykel kit som er monteret. Prøv eventuelt at tage et billede af den, og hvis du kan se et navn på kontrolleren, vil det være en hjælp. Har batteriet et navn eller et varenummer trykt på det ?
jeg har ikke noget computer forstand så jeg kan ikke finde ud af at linke , men alle info og billeder ligger på christianiabike.com under ekstra udstyr/elmotor

Besvar