Oplader har brændt sig selv af?

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
anne-marie m
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29 apr 2012 22:19

Oplader har brændt sig selv af?

Indlæg af anne-marie m » 29 apr 2012 22:25

Er der nogen af jer andre der har oplevet noget lignende?

Opladeren er til Marathon/promevec købt i efteråret 2009.

Der er brændt to huler i opladeren, og det var meget heldigt at jeg opdagede det så hurtigt som jeg gjorde.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Oplader har brændt sig selv af?

Indlæg af Vildkat » 30 apr 2012 21:02

En oplader kan godt brænde af, og forhåbenligt er det sikringen i laderen, som brænder af inden der opstår brand.
Det er som regel en kondensator som får et gennemslag (det vil lugte af fisk), eller en transistor som bliver overbelastede, og idet at den bliver kortsluttet, brænder den sammen indvendig. Begge dele kan udvikle så meget varme at laderen smelter.

anne-marie m
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29 apr 2012 22:19

Re: Oplader har brændt sig selv af?

Indlæg af anne-marie m » 01 maj 2012 21:44

Vildkat skrev:En oplader kan godt brænde af, og forhåbenligt er det sikringen i laderen, som brænder af inden der opstår brand.
Det er som regel en kondensator som får et gennemslag (det vil lugte af fisk), eller en transistor som bliver overbelastede, og idet at den bliver kortsluttet, brænder den sammen indvendig. Begge dele kan udvikle så meget varme at laderen smelter.
Tak for svaret :)

Der lugtede ikke af fisk, men af brændt plastic.

Afskyelige stank, der først fortog sig efter et par dage...

Ved du noget om hvorvidt en forsikring dækker det?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Oplader har brændt sig selv af?

Indlæg af Vildkat » 06 maj 2012 09:00

Jeg vil mene at elforsikringen dækker hvidevare, og TV. Der kan også være en selvrisiko, og en lader koster under 500kr. Så jeg tror ikke at der noget at hente, men det afhænger af din forsikring.

Besvar