Nogen der kan hjælpe ?

Diskussioner om reservedele m.m.
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Nogen der kan hjælpe ?

Indlæg af Vildkat » 27 maj 2012 08:23

[quote
Nr 1 på billedet. 1 ledning fra cyklen der kommer 6 ledninger ud af som er sat i 3 stik fordelt sådan her: 1 stik blå. 2 stik grå og gul. 3 stik grøn,sort og rød. stik 1 og 2 ved jeg ikke hvor skal sidde ?. stik 3 tror jeg skal sidde sammen med den på nr 2 på billedet men undrer mig over farverne passer ikke der er ligesom byttet om på grøn og sort ?.

Dette sæt ledninger er fra styret, og det er batteri indikator/gashåndtag, højre håndbremse, og venstre håndbremse.
Som udgangspunkt skal alle ledninger fra styret forbindes, men nødvendigvis ikke alle stik fra controlleren.

Stik 3 som er grøn,sort og rød er til batterindikator/gashåndtag.
Har du ikke to håndbremser, og frontlys kan det være lidt anderledes end på min cykel.
"1stik" blå skal sammen med nr 3 fra kontrolleren, fordi kodingen passer sammen.
Nu har du grå/gul ledning tilbage, som enten skal til grøn/sort eller Blå/hvid. Umildbar vil jeg sætte den sammen med blå/hvid, Hvis hvid går til gul, når stikkene er sat sammen, ellers er det gul til hvid. Men det ene af de her stik(Grøn/sort og blå/hvid) bliver ikke brugt. Vent med at forbinde denne ledning til at du har forbundet de andre ledninger, og gennemfør en test inden da, om der kommer lys i displayet. De ene ledning fra kontrolleren er lys.


Nr 3 ledning fra controller orange og grå i 1 stik ved ikke hvor de skal sidde ?
skal sammen med blå ledning fra styret.

nr 4 ledning fra controller blå og hvid ved ikke hvor de skal sidde ?
nr 5 ledning fra controller grøn og sort ved ikke hvor de skal sidde ?
enten 4 og 5 skal ikke forbindes, skal tilsluttes til sidst.

nr 6 samlemuffen leger vi lige er tændingslåsen

nr 7 den hvide fra tændingslåsen (samlemuffen) går ned på minus, hvor den sorte der går ud af controlleren også er sat på ( er det rigtigt ?) så den røde der går ud af samlemuffen (tændingslåsen) hvor skal den sidde ?.
Hvid går direkte til den sorte ledning fra controlleren.
+Batteriterminal går til tændingslås, fra den anden side af tændingslåsen går til kontrolleren. NB: jeg kan ikke huske om tændingslåsen er dobbelt eller enkel afbryder. Hvis det er en dobbelt afbryder skal både plus og minus afbrydes.


nr 8 + i boksen har jeg sat en rød der ikke går nogen steder hen?

nr 9 har jeg sat en rød sammen med den fra nr 8, fra controlleren den som gik ud samme sted som den sorte ?
Det kan være at man afbryder minus istedet for plus med tændingen, med det gør man ikke i et ordenligt design.

frkfrom
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05 maj 2012 00:55

Re: Nogen der kan hjælpe ?

Indlæg af frkfrom » 30 maj 2012 00:31

Hej igen :O)

og tusind tak for din forklaring.

Vi slåssede med det hele søndag,men har stadig problemer så håber du vil hjælpe mig lidt mere.

Vi har sat alle de små ledninger sammen som du har skrevet,og der kommer rød lys i den ene lampe på batteriindikatoren.

Forstår ikke helt det du skriver ved nr 7 ? hvad ledning skal der sidde på + og hvad ledning skal sidde på - ? tror vores problem ligger der.

Min far mener at tændingslåsen er med enkel afbryderved ikke hvordan man ser det ?. men her er et link til en magen til http://www.fantombike.dk/pi/N%C3%B8gles ... 8_326.aspx.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Nogen der kan hjælpe ?

Indlæg af Vildkat » 31 maj 2012 22:04

Tak for billedet. Jeg kan se på mit batteri at plus terminalen er den inderste terminal.

Den tændningslås som du viser er en enkelt afbryder.
Den batteriterminal som er ind mod midten af kassen skal forbindes til afbryderen med hvidledning. Den røde ledning fra tændningslåsen skal forbindes med den røde ledning fra controlleren. Den sorte ledning fra controlleren skal til den yderste batteriterminal. Dit billede med nummerne er faktisk ikke korrekt i forhold til dette.
Prøv det.

Besvar