Montering af bagskifter på el-ladcykel

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
hlintrup
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 okt 2012 10:15

Montering af bagskifter på el-ladcykel

Indlæg af hlintrup » 02 okt 2012 16:37

Jeg har skiftet bagdæk på min elladcykel, men kan simpelthen ikke få monteret bagskifteren igen :(

Mit spørgsmål er: Kan nogen hjælpe mig med et billede af baghjulet og bagskifteren eller en forklaring
på, hvordan jeg monterer bagskifteren? Jeg håber jo på, at der er én, der har en cykel, der minder om
den :)

Jeg har én skrue, der faldt af, da jeg afmonterede bagskifteren. Akslen er slebet med en lige kant, så
den ikke kan rotere, når den er sat på plads i stellet.

Bagskifteren har en arm på sig, der passer ned over akslens slebne kanter, men så passer bagskifterens eneste hul ikke med det ene hul, der er i stellet.

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig. Mere info nedefor.

//info
Cyklen er fra iCykel (de sælger kun én type el-ladcykel), men billederne på deres hjemmeside er blevet
opdateret til en anden model, end den jeg har, så derfra kan jeg desværre ikke hente inspiration.

Se den her: http://www.icykel.dk/transporter-hybrid ... cykel.html

Ladcyklen er fundamentalt også den samme, som flere af de cykler, der dukker op, hvis man søger på
'elektrisk ladcykel' i Google.

Det er dog ikke lykkedes mig at finde et ordentligt billede af baghjulet.
Vedhæftede filer
Skrue2.jpg
Dette er skruen og møtrikken/skiven med gevind, jeg løsnede for at afmontere bagskifteren. Se at skiven har en "udfræsning" ; dén del passer ind i armen på bagskifteren, men ikke ind i stellets øverste, aflange "indhug/indskæring".
Skrue2.jpg (70.51 KiB) Vist 8961 gange
Bagskifter.jpg
Viser stellet med bagskifter, hvor den er sat på akslen. Se hvordan hullerne ikke passer.
Bagskifter.jpg (245.89 KiB) Vist 8961 gange
Baghjul.jpg
Viser stellet ved baghjulet uden bagskifter. Akslen er slebet med to lige kanter og der er ét hul i stellet. Sættes bagskifteren på akslen, passer hullet ikke.
Baghjul.jpg (209.32 KiB) Vist 8961 gange

hlintrup
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 okt 2012 10:15

Re: Montering af bagskifter på el-ladcykel

Indlæg af hlintrup » 04 okt 2012 08:45

Problemet er løst.

Møtrikken/skiven skal ligge øverst i "rillen", som akslen fra baghjulet også skubbes op i på stellet. Dens udfræsede kant passer på samme måde, som kanten på akslens passer, så ingen af delene kan rotere.

/hk

Besvar