Kædetræk på samme hjul som motor?

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
sbay
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19 feb 2013 15:57

Kædetræk på samme hjul som motor?

Indlæg af sbay » 19 feb 2013 16:08

Hejsa

Kan man lave kædetræk på en elcykelmotor, der egentlig er tiltænkt forhjulet? Jeg har en ide om at bygge en velomobil, men både elmotor og kædetræ skulle gerne være på baghjulet!

//Søren

boeckstyns
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
Geografisk sted: København

Re: Kædetræk på samme hjul som motor?

Indlæg af boeckstyns » 19 feb 2013 20:25

Hej søren.
Er det fordi du allerede har en forhjulsmotor du spørger? For du kan sagtens få en baghjulsmotor hvor du også kan have kædetræk på...
Ellers er det muligt på nogen forhjulsmotorer at skifte både akslen og sidecoveret så den kan bruges som baghjulsmotor. Men det kræver noget arbejde. Og de rigtige reservedele...

sbay
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19 feb 2013 15:57

Re: Kædetræk på samme hjul som motor?

Indlæg af sbay » 19 feb 2013 23:56

Hejsa

Ja, jeg har tre stk forhjulsmotorer liggende :D Er operationen med at skifte dyr? Så kan det jo ikke rigtigt svare sig :(

Skal nok genoverveje mit velomobil design så...

boeckstyns
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
Geografisk sted: København

Re: Kædetræk på samme hjul som motor?

Indlæg af boeckstyns » 20 feb 2013 10:18

Jeg tror ikke at operationen er videre dyr men om de nav du har liggende kan ændres ved jeg ikke... Og noget helt andet er også at skaffe delene... Men en ny baghjulsmotor behøver nu heller ikke at være videre dyr. Hvilke nav er det du har nu?

ankjaers
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22 maj 2013 22:22

Re: Kædetræk på samme hjul som motor?

Indlæg af ankjaers » 23 maj 2013 19:33

Jeg ville hellere købe ny motor som er beregnet til baghjul. Vil anbefale at du kigger på crystalyte da de har motore med ekstra meget moment.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kædetræk på samme hjul som motor?

Indlæg af Vildkat » 24 maj 2013 09:31

Når du nu har en forhjul motor, så kunne du overvejet et Cobra design, som er kendetegnet med forhjultræk og bagløber hjul. Om du styrer på forhjulet, eller på baghjulet, har jeg set begge løsninger for.

http://www.youtube.com/watch?v=O_QBgMRo1Gc

NB rettelse: Det er nu Python design og ikke Cobra design. Beklager misinformationen :D
http://www.python-lowracer.de/pics/gallery/index.html

Besvar