Halvdødt batteri til en TREK-L500+EL

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
nielsenp
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 apr 2014 20:20

Halvdødt batteri til en TREK-L500+EL

Indlæg af nielsenp » 29 apr 2014 20:48

Hej
Jeg vel gerne høre om der er nogle der har erfaring med ovennævnte, jeg købte cyklen i 2011 og den gang kunne den køre ca. 20Km. med max. belastning, nu kan den kun køre ca. 10Km. ved svag belastning, jeg har købt et ekstra batteri, men dette er jo ikke løsningen, da dette er ret kostbart.
Ved nogen noget?
M.v.h.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Halvdødt batteri til en TREK-L500+EL

Indlæg af Thomas » 29 apr 2014 23:36

Hvis du så udsendelsen på DR idag om reparation af batterier kan du evt. prøve at få dit batteri lavet.
Det koster vistnok 480 kr + porto.
http://www.himex.dk/side.asp?Id=78240
Og i følge deres hj.side endog kun 449 kr for reparationen, det er vist oftest i det print der styrer opladning det er galt.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Arvicola Terrestris
Indlæg: 53
Tilmeldt: 28 apr 2014 10:53
Geografisk sted: København

Re: Halvdødt batteri til en TREK-L500+EL

Indlæg af Arvicola Terrestris » 30 apr 2014 00:00

Du kan have slidt batteriet op, så er en udskiftning eneste løsning. Hvis du har tømt batteriet hver dag til og fra arbejde i to år, så er det nok ikke værd at reparerer.

Nu har du købt et nyt, ellers ville jeg nok foreslå at du købte et større batteri næste gang. 20km på en opladning er ikke imponerende. Vælg et batteri der passer til dit forbrug så du kun bruger 70-80% inden opladning, så holder det bedre. Vælg helst en batteritype som hedder LiFePO4 det holder væsentligt længere end hovedparten af de solgte Litium batterier til elcykler, desværre er de større, tungere og dyrere.

/Philip

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Halvdødt batteri til en TREK-L500+EL

Indlæg af Terminator » 30 apr 2014 10:58

Thomas skrev:Hvis du så udsendelsen på DR idag om reparation af batterier kan du evt. prøve at få dit batteri lavet.
Det koster vistnok 480 kr + porto.
http://www.himex.dk/side.asp?Id=78240
Og i følge deres hj.side endog kun 449 kr for reparationen, det er vist oftest i det print der styrer opladning det er galt.
Og det er billigt nok for at få afprøvet om det kan laves eller man skal købe et nyt.

Mit batteri på min Ebsen Cross kunne pludselig ikke lades på. Svaret fra mit værksted var at garantien lige netop var udløbet (cyklen var 1 år og 14 dage) så jeg ville blive nødt til at sende det ind. Ved ikke om de mente til dem eller et andet sted. Ved dog bare at prisen nok ville blive tårnhøj.
Så fandt jeg Himex. Sendte det til dem velvidende at jeg for få penge kunne få at vide om det kunne rep. eller ej. Kunne det ikke rep. ville jeg kun skulle betale 249,- kr for den oplysning...+ porto selvfølgelig.
Svaret var at de kunne rep. det og prisen var i alt kun 561,- kr incl. porto.
Det er til at tage og føle på.

Når nu man ved at mange forhandlere siger at batteriet er kaput, køb et nyt....så er det meget rart at have et firma der for få penge fortæller mig som kunde, om det kan rep. eller ej. Må indrømme jeg stoler mere på et uafhængigt batteri "værksted" end på dem der sælger cyklerne (batterierne)...her taler jeg om dem med de BILLIGE cykler....

Nå jeg nu snakker om batterier, så er det påfaldende at INGEN forhandlere er enige om hvordan batterier skal lades på osv....heller ikke hos dem der sælger de dyre cykler. Det er jo et ren ragnarok.... Den dag jeg kan læse det samme omkring ladning, opbevaring osv på el-cykel batterier ved ALLE forhandlere, tror jeg på dem....ikke før! :mrgreen:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar