Bosch vs Yamaha eBikes: What’s the difference? Explained

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Bosch vs Yamaha eBikes: What’s the difference? Explained

Indlæg af Terminator » 21 aug 2014 20:00

https://www.e-bikeshop.co.uk/blog/post/ ... explained/

Har lagt billet ind på en Haibike med Yamaha motor. Ingen pris endnu og ved ikke helt hvad model.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Bosch vs Yamaha eBikes: What’s the difference? Explained

Indlæg af dk1 » 21 aug 2014 21:58

Ved ikke hvor gammel den artikel er, men der er også andre mærker der benytter Yamaha motoren, som f.eks Batavus i 2014.
I 2015 kommer MBK cykler med en hel serie af cykler med Yamaha motor, og med batteri kapacitet på op til 17AH. Ved ikke om Yamaha tilbyder det i 2014.
MBK har Yamaha motorer allerede i 2014, men bare ikke på det danske marked.

Set med danske øjne så er den største forskel på Bosch og Yamaha systemerne, at Yamaha motorer ikke kan fås med fodbremse. (Efter min mening, og så at man kan få større batteri kapacitet til Yamaha)

Om man er til Bosch, Yamaha eller Impuls krank motor er efter min mening også en smags sag. Har f.eks lige prøvet en Focus MTB med en impuls motor, som er "skruet op", og det fungerer helt fantastisk. Focus kommer også i 2015 med modeller (både Street og MTB/cross) med 17 AH batterier.
Det "smarte" ved Focus cyklerne er, at man kan få den "samme cykel model", men med forskellige cykel teknik, så der dermed er noget til ethvert behov, både cykel teknisk og prismæssigt.

Glæder mig til at teste en MTB krankmotor elcykel op imod en MTB baghjulsmotor op imod hinanden i skoven, hvilket sikkert også har noget med teknisk dygtighed fra cyklisten at gøre.... ;-) Focus cyklen med Impuls krankmotor kører ihvertfald godt på vej....., og den bedste krankmotor model jeg umiddelbart har prøvet.
Har til gengæld også tilgode at prøve en med Yamaha motoren.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bosch vs Yamaha eBikes: What’s the difference? Explained

Indlæg af Terminator » 22 aug 2014 11:58

Artiklen er NY som du kan se i artiklen øverst oppe.

Det lyder spændende hvis der kom et 17AH batteri, men mit 11AH batteri som sidder på min xDuro, passer mig egentlig godt. Der er på gode dage over 100 km på det, skulle jeg køre længere ville "numern" nok blive hudløs.

Jeg ved ikke hvad der er bedst, Bosch eller Yamaha. Men jeg har lige kørt på en Haibike Urban med Bosch Performance motor og den var super dejlig, sammenlignet med min Bosch Classic (2013). Den er mere lydløs, lidt kvikkere og hjælpen kommer lynhurtigt.

Her om Yamaha batteriet: The battery is available in one variant – 400Wh (11A). Interestingly when we probed the product manager about the true capacity of the battery pack, he said that most of the batteries were actually coming out at approx 420Wh, but they list them as 400Wh to be on the safe side! - så må jeg jo blot håbe at mit giver 420Wh..... :lol:

Det er da rigtig, at der nævnes at den allersidste Yamaha motor kun sidder på sDuro In Europe the latest version of the Yamaha system is just used on the new sDuro range from Haibike, og det passer så ikke ifølge dig, men det ødelægger ikke sammenligningen af de to motorer. De har kørt en del km med begge systemer.

Edit: jeg gad godt prøve en MTB med krankmotor i skoven. Er Focus ikke under Kalkhoff?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Bosch vs Yamaha eBikes: What’s the difference? Explained

Indlæg af dk1 » 22 aug 2014 18:45

Kalkhoff, Gazelle, Focos med flere har samme ejer, så de er i "familie", men konkurrerer mod hinanden.

De MBK Yamaha modeller jeg har set er på papir og modeller for 2015. Disse er produceret via den danske grossist HF.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bosch vs Yamaha eBikes: What’s the difference? Explained

Indlæg af Terminator » 22 aug 2014 19:37

Ahh ok. :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar