Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
KennethR
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 dec 2015 21:35

Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Indlæg af KennethR » 05 jan 2016 00:26

Hej,

Jeg er stadigvæk ved at se på min førte elcykel, jeg syntes Gazelle lød spændende, men nu har jeg læst flere anmeldelser der nævner at til flad vej kunne motoren godt bruge et assist niveau mere, men på bakker er den fantastisk.

Nu skal jeg ikke køre ret meget på bakker, så ydelsen på flad vej er vigtigst for mig.

Hvad er jeres erfaring ? Skal man træde lidt mere i pedalerne på en Impulse motor drevet cykel når man nærmer sig de 25 km/t, i forhold til fx en Bosch på max assist niveau ?

Hilsen Kenneth

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Indlæg af Thomas » 05 jan 2016 20:06

Jeg tror at alle der har en BH vil være enige i at denne yder maksimal hjælp på flad vej.
Har selv en Neo Cross som jeg er glad for, men ville muligvis have valgt en model med Bosch-krankmotor skulle jeg købe i dag.
Jeg kører tit 28-30 rigtige km/t på flad vej selvfølgelig med god hjælp, men ikke mig der træder cyklen alene.

Kunne du ikke linke til en af de anmeldelser, der beskriver problemet med Gazelle?

Er der tale om en model med indvendige gear?
Disse er typisk kendt for et højere tab end udvendige gear, men er også mere beskyttet mod vejrlig.

http://fantombike.dk/herreelcykler-city ... ykler.html

BH evo city virker som et fornuftig køb, nu den er blevet nedsat, den leveres med alt udstyr og vil i str 55 passe til en stor gut, evt. med en længere frempind, som jeg har valgt på min Neo Cross.
Fantombike reklamerer ikke med Cross-modellerne for tiden, så de er nok udsolgt.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

KennethR
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 dec 2015 21:35

Re: Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Indlæg af KennethR » 05 jan 2016 20:33

Hej igen,

BH neo city ser spændende ud, men jeg skal bruge min hele året, og jeg ved ikke om jeg orker vedligeholdelsen om vinteren af udvendige gear...

Jeg er stort set ligeglad med rækkevidden, da 95% af mine ture vil være en 11km tur til arbejde med en enkelt bakke undervejs, så ydelsen er det der interesserer mig mest.

Den ene anmeldelse jeg har læst der beskriver "problemet" er her: http://www.ebikereviews.com.au/electric ... -0-review/

De skriver bl.a.: "From our range test using the highest assist setting, a 96kg rider, the weight of the bike of 26.1 kg (weighed 23.3kg bike + weighed 2.8kg battery), an average speed of 19.1km/h with a maximum speed phase cut out beginning at 25km/h and stopping at 27.5km/h, we achieved 69.1km on our paved test loop, with an elevation gain of 330m. Bare in mind that the average speed is almost 3km/h slower than the Bosch equivalent range rest, and the way the Impulse 2.0 supplies assistance is also different, which we’ll explain in more detail later in the Performance section. Having said that, it’s an excellent result, and if you’re lighter than me you would easily expect over 70km on the highest assist setting, or over 80km from the upgraded battery."

Og lidt mere fra kommentarerne til anmeldelsen: "However, if you were to pedal at 60rpm with the same MINIMAL effort on both systems, you would find that the Reptila has a higher average speed of 24-26km/h instead of the 22-25km/h on the Orange C8. This doesn’t say the Reptila is more powerful, it just says the way the Impulse 2.0 torque multiplier has been programmed is so most of the 70Nm of torque is available when your putting a good amount of force through the pedals. "

Det lyder ellers som en rigtig dejlig hverdagscykel, men hovedårsagen til at jeg køber en elcykel er assistancen jeg kan få, så den skal være bedst mulig.

Hilsen Kenneth

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Indlæg af dk1 » 06 jan 2016 00:18

BH kommer i 2016 med Brose centermotorer på f.eks Cross modellen, men spørgsmålet er så om den har lige så høj en march hastighed som BH Cross med baghjulsmotoren....
BH får endnu flere elsystems varianter, og jeg mener at f.eks Cross modellen kommer i 5-6-7 varianter. (Centermotorer / baghjulsmotor, 36V / 48V elsystem og batteri, pedelec og speed modeller og forskellige udstyrs modeller med eller uden premonterede skærme og lysanlæg.)

Som svar på trådens start spørgsmål, må det bedste råd være at tage en lille test tur på elcykler ud fra de tekniske ønsker man måtte have til cyklen. Derefter er det langt lettere at udelukke elsystemer og dermed koncenterer sig mere specifikt.
Man kan ret hurtigt mærke om man syntes bedre om det ene eller andet elsystem.

Der er jo også smag og behag, og cykelfølelse kan opleves forskelligt....
Uanset om det er med Impulsmotor, Boschmotor, Brosemotor osv....

(Brose er mindre kendt endnu på elcykler, men gigantisk på elmotorer i mange afskygninger, og specielt til bilindustrien. F.eks viskemotorer)

KennethR
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 dec 2015 21:35

Re: Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Indlæg af KennethR » 09 jan 2016 19:18

Nå, så fik jeg prøvet nogle cykler og endte faktisk med at købe en cykel med Impulse 2 motor. "Problemerne" med at man skal træde mere på en Impulse bestykket cykel I forhold til en Bosch, kunne jeg ikke mærke.

Det blev Kalkhoff Agattu Impulse 8R HS - den var på tilbud hos Fantombike til 10.000, men så lige et 17AH batteri til, som kostede "sølle" 7.000 .

17T alt I alt er jeg dog godt tilfreds med :mrgreen:

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Impulse v2 - læser manglende kraft på flad vej?

Indlæg af Terminator » 10 jan 2016 13:58

Jamen tillykke med den :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar