Bafang

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
arthur
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02 aug 2016 09:26

Bafang

Indlæg af arthur » 02 aug 2016 13:00

Hej.
Faldt over nogle sider med Bafank kit. Ser spændende ud.
Nogle der har erfaring med ? De har en 8fun. til krank mont. tænker jeg ville lege med 750 W. eren

Kanish
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 sep 2016 21:07

Re: Bafang

Indlæg af Kanish » 19 sep 2016 21:17

Jeg har stor glæde at mit 350w bafang kit. Det er deres gamle bbs01 model.. Køre 40km

kockster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 aug 2016 00:31

Re: Bafang

Indlæg af kockster » 20 sep 2016 09:59

Jeg har lige installeret en 500w 48v bbs02 på min citybike. Jeg griner hele vejen til og fra arbejde hver dag. Det er for fedt.

Den er sat til at køre 25 ( i virkeligheden 28 km/h) i pedalassist, og har muligheden for at komme over 46 km/h hvis man bruger throttle. Da jeg mest kører i centrum af københavn er 25 km mere end rigeligt.

Et par hurtige ting der er godt at vide:

- Den originale chainring fra bafang har en tendens til at på kæden til at hoppe hvis man giver for meget moment. andre chainrings kan købes.
- Pedal assist virker således at hvis den detektere at man trædere i pedalerene, så giver motoren max hjælp op til den indstillede hastighed. Den er ligeglad med om man træder kraftigt eller ikke.
- Throttle er fantastik. Den hjælper med at styre farten mere præcis, og er derfor mere trafiksikker. Den kan give et boost så man når det grønne lys. Den tillader at man kan køre hurtigere end det pedal assist niveau, der er indstillet. Throttle er ikke lovligt i danmark med mindre den er en knallert 30/45
- Alle, der har prøvet min cykel, har efterfølgende haft et stor smøret smil på, når de kom tilbage fra prøveturen.

Jeg kan kun anbefale at prøve en bafang midmotor

Besvar