Raam cre 4.0 gearing

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
sveske
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 aug 2017 23:01

Raam cre 4.0 gearing

Indlæg af sveske » 20 aug 2017 00:59

Hej i gruppen, ny elcyklist her ;-)
Jeg har købt en Raam cre 4.0 en måned gammel. "Fejlkøb" sagde sælger, selv om jeg tror det drejede sig om at realisere penge fra et gavekort.
Han havde købt den, og ikke kørt 10km.
Jeg valgte den, da jeg vejer små 150kg, og vil cykle til/fra job, uden at være for svedig!

Da det er en mtb. Syntes jeg ikke gearing er optimal, ej heller måden den trækker fra krank motoren.

Det føles som om den træk ligger ved lave omdrejninger, og selv om begrænsningen er fjernet, syntes jeg kun den er værd at køre i 9 gear, mere eller mindre konstant! Men det giver også mening for en mtb... men nu bruger jeg den på vej, og tænkte om det kunne være en fordel at geare den lidt højere?
Enten på motoren, eller på det forpeste tandhjul? Eller ej jeg helt ude i skoven?
Begrænser fjernet!

Mvh. Jesper

sveske
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 aug 2017 23:01

Re: Raam cre 4.0 gearing

Indlæg af sveske » 21 aug 2017 19:44

NÅ lige en update, efter 74km kørsel, kan jeg fortælle, jeg er en smule skuffet over kvaliteten ...
Jeg stod op for at komme hurtigt over et lyskryds, da krankakslen knækkede, så pedalarm og pedal forsvandt, og jeg måtte hårdt med ben i jorden, og klokkespil i stang m.m....
Indleveret til Jupiter cykler, så må vi se hvor længe de skal vente på stumperne.
Har også bedt ham spørge importøren omkring gearing, så håber på svar i morgen på det spørgsmål!

Jesper

kockster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 aug 2016 00:31

Re: Raam cre 4.0 gearing

Indlæg af kockster » 22 aug 2017 22:18

Jeg er ked at høre dine cykel gik i stykker. Det er ellers relativt let at skifte gearing. du skal bare have en større klinge foran.

jeg regner med at du har en bafang motor på. Du kan f.eks. bruge en leikkie bling ring

https://lunacycle.com/lekkie-bafang-bbs02-bling-ring/

jeg er glad for en 46 tands klinge. Den giver mig en hastighed op til omkring 45-46 km/t

sveske
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 aug 2017 23:01

Re: Raam cre 4.0 gearing

Indlæg af sveske » 22 aug 2017 22:48

Tak for svaret, og tak for linket, ja det er en Bafang 8fun motor.
Har fundet ud af at Raam cykler er endnu et mærke fra Danske C.Reinhardt, så jeg forventer ikke problemer med garanterepirationen!
Jeg kan ikke engang se hvad standard tænder er på tandhjulet er, da den står på værkstedet. Men det lyder rigtigt. og ligner en god kvalitet tandhjul!!

Klart noget jeg vil undersøge :-)

Jesper

sveske
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 aug 2017 23:01

Re: Raam cre 4.0 gearing

Indlæg af sveske » 30 aug 2017 21:38

Motor og krank blev skiftet på garantien :-)

kockster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 aug 2016 00:31

Re: Raam cre 4.0 gearing

Indlæg af kockster » 11 sep 2017 21:18

herligt at du fik din repareret:-)

Besvar