Benelli Alpan 2018

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Bikerjoern
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 sep 2018 14:16

Benelli Alpan 2018

Indlæg af Bikerjoern » 15 sep 2018 09:38

Primo september anskaffedes elcykel på tilbud til 6000kr. Fra dette forum kendte jeg manglende muligheder for let montage af skærme, bagagebærer og støttefod. Ligeledes betænkeligheder ved et batteri på kun 8,8 Ah. Efter udpakning og montage af styr og pedaler fremstod cyklen ret overbevisende. Både udseende og kvalitet virker overbevisende. Spændt og forventningsfuldt tog jeg afsted på første prøvetur efter junior på 8 havde fået jomfruturen på nogle kilometer. Denne mtb tillader tilpasning til en 8 årig og hans udtalelse om at "den er vild bare i niveau 1" gjorde ikke egne forventninger mindre. Jeg overtog cyklen fra junior der mente den skulle forblive hans nye cykel. Cyklen er anskaffet som fælles eje med konen. Med 3 børn i folkeskolealderen får vi så godt som ingen motion. Min bmi er tårnhøj med 106kg til mine 185cm. Vi bor i Søhøjlandet hvor enhver tur på cykel byder på rigelig med højdemeter. Målet er at cyklen skal erstatte flest mulige bilture til arbejde. Efter let tilpasning til mine mål cyklede jeg 57 km, hvor assistanceniveau stort set ikke kom over niveau 1 og 2 ud af 5 mulige. Batteriindikator på batteriet er 4 blå og en 1 rød og indikator på styret er 5 streger. Efter den første tur viste styret 2 streger og batteriet var nede på rød streg, og ikke noget tegn på et fladt batteri. Store dæk og affjedring på forgaffel skaber næsten for meget komfort. Lang nedkørsel mod Laurbjerg med hastighed omkring 60 km i timen viste ingen tegn på manglende stivhed i stel trods adskillige overkørte kloakdæksler. Indtryk af første tur cyklen er til UG plus. Assistance slår fra ved 27 km/t og tilkobles typisk igen mellem 21 og 25 km/t. Der hvor nedkørsel straks modsvares af opstigning kunne man godt ønske sig hurtigere respons fra cyklens sensorer. Træls man ryger ned på omkring 20-21 km/t før motoren sagte spinnen atter høres. Cyklen er vores første elcyklel og efterfølgende har konen kørt 4 ture til arbejde og hjem på 40 km. Hun bad ret hurtigt sadlen udskiftet til et bredere med mere komfort. Ligledes er der monteret en kort skærm over baghjul. Hendes 4 x 40 km har i alle 4 tilfælde vist en blå streg på batteriet. Inden købet var hun skeptisk over at cyklen skulle være en mtb og prisen måtte være lig med dårlig kvalitet. Nu tvivler hun ikke længere på kvaliteten, men ønsker sig smallere dæk og bagagebærer. Foreløbigt har jeg overvejet Schwalbe med 3 til 5 mm indlæg og vi taler om en træls størrelse på 27,5 tommer. Bagagebæreren blev den anbefalede fra forhandleren T—Hansen til 300kr. Billeder af cylen følger senere.

Bikerjoern
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 sep 2018 14:16

Re: Benelli Alpan 2018

Indlæg af Bikerjoern » 14 nov 2019 10:47

1100 km status. Alt har virket uden problemer. Min søn kørte forleden 70 km på en opladning med kun 8.8 aH batteri. Dæk skiftet til de tyske med 5 mm indlæg. 27.5 x 1.65. Rullemodstand er klart sænket. Aldrig punkteret endnu, Men så træls at man kun får hjælp op til de 25 km. De originale styrehåndtag var små og helt runde og medførte smerter i håndled. Skiftet til ergonomiske med bredbuet håndflade som virker. Overvejer at lodde møtrikker på til bagagebærer og skærme. Savner også noget til montering af flaskeholdere. Elektronik har endnu ikke svigtet. Super tilfreds med Shimano Acera udstyr. Småjusteringer og virker perfekt De 6000 kroner cyklen kostede er godt givet ud.

Besvar