Kildemoes

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Kildemoes

Indlæg af permacjensen » 11 jun 2010 12:07

I september købte jeg en Kildemoes el cykel.
Jeg syntes ikke der har været andet end problemer. 4 gange har jeg haft den til reparation med samme fejl (fejl 4). Den ene gang blev den endda sendt til fabrikken uden det hold ret længe.

Pludselig virker displayet ikke når jeg ikke drejer pedalerne rundt (fx. ned af en bakke) og der vises fejl 4. Herudover kan der ikke skiftes mellem de forskellige trin ( der er 3) og batteriet holder ikke ret langt (15-20 km).
Hver gang har jeg fået det lavet men kort tid efter er den gal igen.

Jeg har ikke kunne få batteriet til at holde til mere en 20-25 km. afhængig af vinden. Det er lige ringe nok når der reklameres med meget mere.
Det føste batteri stod af efter i går (10 juni) så minus vinterperioden hvor det var i garage har det ikke holdt ret længe.

Jeg købte en Kildemoes fordi jeg troede det var et godt dansk mærke men er kommet i tvivl om det var en god ide. Er der andre der har oplevelser der ligner?

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Kildemoes

Indlæg af allancyklen » 13 jun 2010 11:44

Er den dansk ?
http://www.business.dk/transport/kildem ... produktion

At dansk kvalitet skulle være noget særligt har jeg nu aldrig troet på.

Jeg har lige været på studietur i Sverige... de er lysår foran os.. så nej
Se her på siden fx hvor mange der har vrøvl med deres danske Pro-Movec.
Så nej den køber jeg ikke.. Det eneste Danskerne har som ingen andre har
er jantalov... Det er de tilgengæld rigtig gode til..

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Kildemoes

Indlæg af dk1 » 13 jun 2010 12:23

Jeg har lige været på studietur i Sverige... de er lysår foran os.. så nej
Se her på siden fx hvor mange der har vrøvl med deres danske Pro-Movec
Hvad mener du? Er der svenske cykler der er bedre, eller mener du at der ikke er ret mange utilfredse med Promovec cykler?

Syntes ikke lige der har været så meget omtale af nogle af delene.
Men ingen tvivl om at der er meget forskel på elcykel mærker, og at næsten ingen kendte mærker laver deres egne elcykler, men får dem lavet af andre og også nogle gange sat sammen af forskellige komponenter således at systemerne ser ens ud, men fungerer forskelligt, da den elektriske indmad ikke er ens.

F.eks ser displayet på Kildemoes ens ud som det display der sidder på f.eks hollandske Union, men cyklerne fungerer elektrisk helt anderledes. Union er meget mere flydende i overgangene mellem hvor motor og pedalkraft skifter i ydelse.
Det samme gælder f.eks også Bilkas cykel som har det samme display som f.eks Raleigh Sidor og nogle Promovec cykler, men elektronikken er ikke den samme.... kun kassen....

Det mest danske system er vel Promovec system som også anvendes af flere andre cykelmærker. Om man kan lide det ene system mere end da andet er jo nok også en smagssag, men forskellige er de helt sikkert.

permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Re: Kildemoes

Indlæg af permacjensen » 13 jun 2010 14:07

Tja, Det er det samme med Ecco sko og hvad ved jeg. Der bliver stort set ikke lavet noget af det i danmark mere. Men ikke desto mindre er de så ubeskedne at de praler med dansk produkt osv.

Problemet er jo at det er først når man har haft cyklen nogen tid man opdager at de flotte ord ikke holder vand. Men efter en masse læsning her på bloggen kan jeg forstå at der er problemer over hele linien og det ene mærke er vist ikke meget bedre end andre hvad det angår.

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Kildemoes

Indlæg af allancyklen » 13 jun 2010 16:32

http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f ... movec#p642

Han havde problemer..

Nej jeg ved ikke om de har bedre Cykler , men i mange byer fx Göteborg undrede jeg mig
over at man ikke så cykler på gaden og spurgte en "indfødt" og jo da men de havde
lavet cykelstier for mange år siden som ikke havde med biler at gøre.. SÅ cykler
og Biler var adskilt .. se det er smart OG så havde de sporvogne af de hurtige til resten
af vejen..
Jeg kan også godt lide de Svenske cykler med ballon dæk ..

Så er der hende her :
http://trinelouise.appelby.net/2010/05/ ... el-cykler/

også dansk "kvalitet ? "

Min er fra England ... det holder...

permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Re: Kildemoes

Indlæg af permacjensen » 13 jun 2010 17:28

På et tidspunkt vil leverandørerne måske se på elcykling.dk og tage brugernes kritik til sig.
Så det er fint der findes en hjemmeside som denne.
Det er godt gået.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Kildemoes

Indlæg af dk1 » 13 jun 2010 23:26

Allan de 2 du henviser til er jo den samme, og vel mere et argument for at forhandleren ikke ved hvad han laver, som TrineLouise også giver udtryk for.

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Kildemoes

Indlæg af allancyklen » 14 jun 2010 11:29

Ja det er sandt dk1 det er den samme og ja det handler nok om at forhandleren
ikke ved hvad han laver og ofte må jeg sige også at de som køber elcykler
har nogle alt for store forventninger.
Så godt vi har det her forum.. gid vi kunne mødes og udveksle erfaring og ja jeg har prøvet
at lave nogle ture , men ingen kom ..
Godt at der nu er kommet kursus for forhandlere og dem som evt skal lave dem
så det også ved hvad de roder med..
Her hvor jeg bor har jeg en meget ældre herre der har købt en , men han
slagter batteri og cyklen på alle måder..
Jeg har prøvet at forklare men han forstår det ikke..
fx siger han "hvorfor skal jeg træde det gider jeg ikke " etz...
Så der er lang vej endnu... ;)

permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Re: Kildemoes

Indlæg af permacjensen » 16 jun 2011 21:05

Nu er der efterhånden gået 2 år siden jeg købte min Kildemoes.
Som jeg har skrevet tidligere er det en skod cykel og problemerne fortsætter.
Heldigvis er jeg blevet bedre til at lave det meste selv, for cykelhandleren
kan ikke finde ud af det.
Efter de to år kan jeg komme med følgende status.
De tre trin cyklen kan indstilles til virker ikke og kommer aldrig til det (som tidligere nævnt har den været sendt til værkstedet adskillige gange med denne fejl). Men pyt jeg har efterhånden vænnet mig til at kun et trin virker (heldigvis det højeste).
På displayet skal man kunne se hastigheden, men det virker sjældent (displayet er skiftet et par gange).
Displayet bliver utæt, bare ved den mindste smugle regn eller endda dis, hvis den står ude om natten. Det har jeg så udbedret med en plasticpose.
Følerne ved pedalerne skal renses efter hver tur for det er formentlig det sted på cyklen der samler mest skidt og møg.
Herudover er der så alle problemerne med eger på hjul. De knækker jævnligt. Heldigvis er jeg blev ret skrap til også at skifte disse.

Så alt i alt syntes jeg ikke jeg har fået den cykel jeg forventede.
Cykelhandleren som solgte mig cyklen er nu flik nok, men han er en ældre pensionist der ikke formår at lave cyklen. Og de gange han har sendt den til fabrikken er den kommet tilbage uden fejlen er udbedret.
Jeg har prøvet at skrive og ringe til fabrikken, men her får man samme ubehøvlede svar fra den samme uforskammede ing. at det vil de ikke have med at gøre, men henviser til forhandleren.
Andre der har prøvet at kontakte fabrikken har fået samme svar.


Så jeg kan kun advare andre mod at købe en Kildemoes, det giver kun problemer.

Havde jeg i øvrigt haft forstand på elcykler dengang jeg købte den havde jeg aldrig købt en momentstyret automatik.

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Kildemoes

Indlæg af John Gorm » 18 jun 2011 23:08

Rigtig kedelig oplevelse du har haft ... Kunne du ikke have leveret cyklen tilbage ? ... Er der ikke noget rep 3 gange for samme fejl i købeloven ?...

Heldigvis bliver cyklerne og batterierne bedre og bedre for hvert år der går ...

Er selv meget glad for min Discover fra Ebikeshop. Den er ikke momentstyret ...

Mvh

Besvar