Luxus Elektro - Citycykel - brugervejledning og bremselyd

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
mygind
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 okt 2010 08:12

Luxus Elektro - Citycykel - brugervejledning og bremselyd

Indlæg af mygind » 16 okt 2010 08:28

Jeg er den ovenud lykkelige ejer af en Luxus elektro - Citycykel og ville være glad såfremt du også er i besiddelse af en sådan om du vil scane brugervejledningen ind og sende til mig.
Jeg har et par ting jeg godt kunne bruge hjælp til
Nøglen har 3 placeringer den 3. har betegnelsen P - hvad anvendes denne placering til
Min bagbremse hyler / piver når jeg aktiverer den har været hos en herboende cykelhandler men denne turde ikke røre ved cyklen - hvad kan årsagen være - er ikke meget for selv at smøre for ikke at lave fejl
Er der nogen der kender en cykelhandler i københavns området der kan tage vare på denne type cykel.
Siger tak for forhåbentligt gode svar.
En rigtig god dag til alle.
Venlig hilsen
Erlan Mygind

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Luxus Elektro - Citycykel - brugervejledning og bremselyd

Indlæg af Vildkat » 17 okt 2010 17:00

Luxus elektro.jpg
Luxus elektro.jpg (140.45 KiB) Vist 12007 gange
http://www.funsporthandel.de/a-259/?ReferrerID=3

Problemet er lidt at cyklen's rigtige navn ikke er kendt. Måske kan du se et fabrikat på cyklen feks. under batteriet.
Med en vægt på 38kg tyder det på, at det er blybatterier, som du har.

ea50cdk
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26 apr 2010 20:35

Re: Luxus Elektro - Citycykel - brugervejledning og bremselyd

Indlæg af ea50cdk » 17 okt 2010 17:50

Hej Mygind

Jeg er i besidelse af en sådan cykel, som du kan se under mit navn. Den har nu slæbt mig rundt 3.000 km uden at kny. Vejer 116 kg. Jeg kan ikke hjælpe dig med bagbremsen. Jeg har en brugemanual, som jeg godt vil scanne til dig. Der står dog ikke ret meget i den, og den er på tysk. Det er en kineser - uden navn. Købt i fedepriser, som har nyt blybatteri til 1.200 kr. Fedepriser der ikke er navn på cyklen. Jeg bor i Odsherred og har en super cykelsmed, som skiller og ordner baghjulet. Har været punkteret 3 gange inden for 14 dage. Sidste gang med et punkterfrit dæk med indlæg.

mvh. Ebbe

Besvar