Elvita eller Elvira Madigan fra Cykelland

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Nina
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 maj 2011 16:27

Elvita eller Elvira Madigan fra Cykelland

Indlæg af Nina » 27 maj 2011 23:28

Hej,

Så fik jeg endelig tid til at få prøvet elcykler. Jeg har idag prøvet 3 forskellige hos Cykelland. Talte med en yngre mand der vidste og forklarede rigtig meget, fin oplevelse.

En Raleigh elegante. Den sad jeg godt på, og cyklen kørte godt, dog syntes jeg motor larmede kraftigt når man satte igang. til 12999.-

En Elvira Madigan med 36v og 7 gear http://www.cykelland.com/Webshop/Elcykl ... estil.html
Den sad jeg også godt på, meget nemt system med 3 forskellige hjælpe niveauer. Kørte rigtigt godt og larmede mindre end raleigh'en hvilket jeg syntes var en fordel. Og så har cyklen alt udstyr til 8999.- hvis jeg forudbestilte til levering om 14 dage. Den tiltaler mig meget.

Til sidst prøvede jeg en Elvita med 8 gear http://www.cykelland.com/Webshop/Elcykl ... +Dame.html
Det er et lidt mere sporty design og hold da op den kørte godt, det var sammen system, motor og batteri som Elvira Madigan 36v, men den virkede hurtigere måske pga. man ikke sidder så oprejse som Elvira. Den kan Cykelland leverer i løbet af 7 dage til 8999.- Denne model blev jeg også meget varm på.

Talte med et ægtepar som havde 2 ældre Elvira Madigan i deres sommerhus som var ude og hente 2 nye som de skulle bruge når de var hjemme. De var meget begejstret med cyklerne og den service de havde fået på de første cykler. Nu vil jeg kigge lidt mere i brochuren jeg vil udleveret og så må jeg se at få besluttet mig hen over weekenden hvad jeg skal vælge.

Hilsen

Nina

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elvita eller Elvira Madigan fra Cykelland

Indlæg af dk1 » 28 maj 2011 01:16

Lyder måske lidt suspekt at man skal forudbestille for at spare de 5000kr på en kinesisk produceret cykel. Er Cykelland i penge mangel, eller er "vente"prisen faktisk den reelle pris for en kinesisk produceret elcykel?

Lyder også lidt suspekt at man i området hvor cykelhandleren bor ikke vil følge købeloven ved at skrive følgende: RETURRET GÆLDER KUN VED NETHANDEL UDE FOR HT OMRÅDET
Den taber Cykelland dog hvis nogen tager dem i retten...

Den største ulempe ved Cykelland´s egen import er jo at hvis de stopper er der ingen hjælp at få med dele.

Raleigh er ikke kinesisk produceret, og har et landsdækkende service net hvis der skulle blive behov for det. De kan også fås med et større batteri end man kan få til Cykellands egne cykler.

Nina
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 maj 2011 16:27

Re: Elvita eller Elvira Madigan fra Cykelland

Indlæg af Nina » 28 maj 2011 11:05

Det var da en særdeles negativ kommentar, hvilken butik ejer du ?

Når men jeg har idag bestilt en elvira Madigan 36v http://www.cykelland.com/Webshop/Elcykl ... estil.html
Den passer godt til mit behov og jeg er sikker på jeg vil få glæde af det batteri længe, da jeg skal kører 20km om dagen.

De havde cyklen stående til 13999.- hvis jeg ville have den i dag. Deres næste container kommer den 10 juni og jeg tager en derfra og sparer de penge :)

Jeg spurgte til deres fuld returret koncept. Det er til deres kunder der ikke bor tæt på, så køber de cyklen og får den leveret på hjemme addressen. Her må de pakke cyklen ud og kører på den i 8 dage og skulle cyklen ikke leve op til forventningerne kan man leverer cyklen tilbage og få sin penge igen. Det havde jeg dog ikke brug for da jeg bor tæt på og fik en prøvetur i forretningen. Jeg syntes det er flot service, og jeg har ikke læst om andre der tilbyder pengene retur på elcykler der er prøvekørt... Det betyder vel cyklerne er rigtig fine, ellers ville de helt sikker ikke gøre det.

Jeg fandt en gammel annonce i hus og have fra 2008 og der solgte de også elcykler fra Kina, så jeg syntes ikke der er nogen grund at være bekymret over at købe en elcykel i Cykelland i forhold til at få service efter købet. Jeg gælder mig til at få min første elcykel.

Hilsen Nina

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elvita eller Elvira Madigan fra Cykelland

Indlæg af dk1 » 28 maj 2011 14:50

Kommentaren står altså i det link du henviser til, og ER skrevet med stort.
Syntes da det er underligt at de der bor tæt på ikke har den fulde returret som alle andre der ikke bor så tæt på....

Gert
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 apr 2010 17:15

Re: Elvita eller Elvira Madigan fra Cykelland

Indlæg af Gert » 28 maj 2011 18:47

Hej Ninna

Jeg har haft min første El cykel siden 2008 den var god men kun 3 gears Elvira Madigan.
den solgte jeg på 2 dage i dba for 3.500 kr

Og købte en ny Elvira Madigan 7 gear Shimano til 8.999 kr og et ekstea batteri til 2.700 kr
Min første tur til dragør gik godt 40 km på en opladning. så jeg kan kun anbefale el cykler fra Cykkelland god betjening og de har åben på alle hverdage fra 10 til 17.30.

M.V. H
Gert

Besvar