Min dejlige Koga E-comfort

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Heidi
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 jan 2012 17:43
Min elcykel: Koga e-Comfort

Min dejlige Koga E-comfort

Indlæg af Heidi » 31 jan 2012 23:36

Hej

Jeg har siden oktober 2011 været den heldige ejer af en Koga E-Comfort:
http://www.cxp.dk/Forside/Koga+E-Comfort.html#

Det eneste negative, jeg kan sige om cyklen er prisen!

I kan selv læse specifikationerne, hvis I følger linket ovenfor, men kort sagt er det en cykel med 8 indvendige gear, hydrauliske brenser for og bag, med et batteri der er aftageligt og som giver en 50-60 km ved fuld assistance, når det er frisk opladet. Man skal træde i pedalerne for at aktivere motoren, som er helt lydløs.

Jeg købte cyklen fordi jeg fik nogle uventede penge, som jeg kunne forkæle mig selv med. Jeg har små 13 km til arbejde - på udvejen føles de sidste 5 km som op ad bakke hele vejen - og var derfor fast kunde hos DSB S-tog med min cykel, da min arbejdsplads i Gentofte ligger i mellem 7 og 10 minutters cykelafstand fra 3 forskellige S-togsstationer. Men siden jeg har fået min e-cykel cykler jeg til og hjem fra arbejde hver dag - dvs. 25 km dagligt.

Jeg er klar over, at vi er i luksusklassen, hvad angår el-cykler, og at ikke alle har 24 kilo at smide efter en cykel. Men jeg må sige, at jeg ikke har oplevet nogen form for problemer med batteri, motor, etc - der er stádig lidt hylen fra bremserne, når jeg "står på dem", men ellers har jeg og min Koga et perfekt samarbejde, hvor jeg nyder at få et skub i ryggen, når der er modvind eller det går op ad bakke. Batteri m.m. har som sagt virket upåklageligt. I de seneste dage har det været rigtig frost for første gang i denne vinter og det har ikke påvirket batteriet og motorens ydeevne, så jeg kunne mærke det. Nu er cylen jo stadig meget ny og jeg kan ikke bedømme om batteriet har den levetid, som jeg fik stillet i udsigt (mindst 1000 opladninger), men som sagt indtil nu har det virket upåklageligt.

Cyklen er tyverisikret i den forstand, at motor, batteri og computeren, som sættes på styret, "taler sammen", så cyklen kun kan bruges som e-cykel, hvis alle tre er monteret. Det sikrer ikke mod decideret dumme tyve, men hvis man er nødt til stille cyklen fra sig på åben gade kan man altså udover at låse cyklen og putte computer/betjeningsdisplayet i lommen også tage batteriet under armen.
God vind - Heidi

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min dejlige Koga E-comfort

Indlæg af Vildkat » 02 feb 2012 21:07

Tillykke med din elcykel, med de nye takster fra DSB, tjener den sig hurtig ind, og så er du ikke afhængig af faste afgangstider eller forsinkelser.
;)

Besvar