5000 km

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

5000 km

Indlæg af plysling » 24 mar 2012 08:54

Hej.
Nu har jeg passeret de 5000 km på min dejlige giants elcykel, som jeg købte i begyndelsen af maj sidste år.
Jeg har ikke haft nogen problemer af nogen art. Først for 14 dage siden punkterede jeg første gang - trods mange, mange km på ikke asfalterede stier. Cykelhandleren forklarer da også punkteringen med at Silkeborg kommune bruger en dårlig sandkvalitet til grusning om vinteren. Men hvis jeg kan nøjes med én punktering pr. 5000 km er jeg vel sluppet billigt?! Jeg er stadig utrolig glad for at jeg valgte en cykel med en fantatisk saddel (har aldrig brug for indlæg :lol: , affjedring i saddelstang og forgaffel, og så må jeg indrømme at jeg er så "nørded" at jeg er rigtig glad for computeren som foruden at vise batteristand og trin for hjælp også fortæller mig om antal km, fart og gennemsnitshastighed. Derudover kan cyklen ikke bruges når computeren er taget af, da den er kodet til cyklen. Ved godt at det ikke hindrer tyveri, men de får da lidt besvær med det :mrgreen:
Jeg købte med det samme et ekstra batteri og det kan jeg, trods prisen, varmt anbefale. Det gør at jeg har frihed til at køre på ture af 60- 100 km uden at skulle tænke på at køre tør for strøm.
Cyklen er stor og tung, fordi den er solid. Det gør den besværlig at have med i offentlige transportmidler, hvis der er trapper. Det gør den selvfølgelig også tungere at cykle på uden strøm, men det kan sagtens lade sig gøre.
Det var bare en lille status fra en virkelig begejstret elcyklist :D

EllertNU
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21 maj 2012 13:42

Re: 5000 km

Indlæg af EllertNU » 01 aug 2012 11:34

Stort tillykke! Fedt at du også har været glad for din elcykel!

Hvor meget måtte du betale for den?

plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

Re: 5000 km

Indlæg af plysling » 28 aug 2012 14:26

Ja, jeg har ikke været på siden i lang tid og derfor ikke set spørgsmålet. Men her et par tusinde km senere kommer det :D Jeg gav 13.995, kr for cyklen og så fik jeg et ekstra batteri til 3100,- kr. På de lidt mere end 7000 km har jeg udover eftersyn kun fået strammet kæden en enkelt gang og har været punkteret én gang og kontrolleren har været løbet tør for batteri - hvilket gjorde at m "odo" (det totale antal km jeg har kørt) forsvandt - :cry: .
Så jeg er stadig en uhyre glad og tilfreds el-cyklist.
Iøvrigt har jeg tænkt at se om batteriet lever op til det lovede antal opladninger og lægger derfor en femmer i en sparebøsse for hver opladning. Så kan jeg jo tælle, når det er tid til et (to) nye :D
Endnu et iøvrigt: Da det var vinter var jeg lige ved at tro at batterierne allerede var ved at være slidte, men her i sommer kan jeg konstatere at det er de ikke -så temperaturen har åbenbart ret stor indflydelse på ydeevnen.

Besvar