A2B Hybrid 26"

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 09 maj 2012 21:29

Det er efterhånden en måned siden jeg fik min A2B Hybrid elcykel, så nu får i den lige at se. Jeg er tidligere bruger af 45-scooter, som jeg her i marts fik stjålet nummer 2 af på 5 år. Hærværk har jeg også været ude for, så jeg har haft en hundedyr kaskoforsikring plus udgifter til vedligeholdelse af en scooter, jeg kun kunne have stående i al slags vejr udenfor den etageejendom jeg bor i. For at se om jeg kan undgå lignende ærgrelser med en cykel, jeg kan have i aflåst rum, er jeg faldet for A2B'en, som er næsten lige så dyr som scooteren var. 18000 har den kostet. Det tog godt nok lidt overvindelse at købe cykel for så mange penge, men det er mit transportmiddel, som erstatter en meget dyrere løsning, så det var sådan jeg overtalte mig selv.

Jeg har også haft en positiv motivation, som handler om at få noget motion, uden så meget af det sure slid, der kan være ved cykling. I sagens kerne ligger transport til og fra arbejde her i København på omkring 8 km. hver vej, og så en afstikker i ny og næ.

Jeg er grundliggende rigtig glad for cyklen. Dens udseende og følelsen af at køre på den er meget tilfredsstillende, med undtagelse af en enkelt ting som jeg beskriver nedenfor. Jeg har aldrig prøvet at køre batteriet tomt, men en rækkevidde på 50 km. med fuld assistniveau, ser ud til at passe rigtig godt med de målinger jeg har indtil videre.

Desværre gik batterilåsen i stykker efter at have været brugt få gange (nøglen sidder fast) og cyklen har også et problem med at pedalerne 'kammer over' eller pludselig hopper et stykke frem hvis man træder lidt til, hvilket er temmelig generende og giver en oplevelse af en defekt cykel. Cyklen er købt hos fantombike.dk, og indtil videre har det været en ren farce at forsøge at få den repareret hos firmaet, som tilsyneladende er helt umulige at få til at anvise en reparation af defekter under garantien, men til gengæld verdensmester i henholdende svar og udenomsforklaringer. Jeg siger dette på den pæneste måde jeg kan, og med respekt for firmaets udvalg og informative hjemmeside. Hvis nogen vil høre detaljer om min købsoplevelse, er de velkommen til at kontakte mig.
Vedhæftede filer
IMG_20120418_171000.jpg
A2B Hybrid 26"
IMG_20120418_171000.jpg (240.65 KiB) Vist 32353 gange

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af dk1 » 10 maj 2012 08:20

Hvortager du ikke kontakt til FantomBike i Brøndby? Tlf 30124111

http://www.fantombike.dk/info/Om_FantomBike_dk_5l1.aspx

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 10 maj 2012 17:29

De har kontaktet mig i dag pr. mail, og en aftale er ved at komme i stand. Grunden til jeg ikke har kontaktet dem før, er at jeg har været i løbende, eller skulle jeg sige luntende kontakt med Hornsyld hvor jeg har købt cyklen.

fnullerborg
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2012 07:02

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af fnullerborg » 15 maj 2012 14:43

Lad høre hvordan det går. Jeg gætter på det også er dig der har et indlæg på trustpilot.dk.

Jeg er selv ved at overveje en el cykel og mit indtryk af Fantombike.dk er generelt godt, men det er i de situationer hvor man har brug for service at man bedst kan se hvordan et firma er.

Jeg kunne have forståelse for nedsat service hvis det var en branche hvor avancerne er 5-6% men det virker det ikke til. Så der bør være højere til serviceloftet i denne branche end de mere pressede.

Mvh
Henrik

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 28 maj 2012 23:08

fnullerborg skrev:Lad høre hvordan det går. Jeg gætter på det også er dig der har et indlæg på trustpilot.dk.
Mvh
Henrik
Undskyld svartiden - selvfølgelig skal der følges op, så læsere kan få det fulde billede. Efter sidst jeg skrev (og besøg på bl.a. Trustpilot) blev jeg dagen efter kontaktet af Fantombike.dk i Brøndby, som bad mig træffe aftale, så jeg kunne få skiftet den defekte batterilås. Jeg cyklede ud, og fik skiftet låsen på ca. 15 minutter en af de efterfølgende dage. Fin og parat betjening, problem løst. I og for sig ærgerligt for begge parter, at en så simpel sag skulle trækkes i langdrag, som jeg oplevede det. Forretningen har reddet lidt anseelse hos mig, ikke mindst fordi jeg nu ved at jeg kan henvende mig direkte til Brøndby og få betjening uden så meget udenomssnak.

Jeg traf samtidig aftale med Fantombike Brøndby (som er en uåbnet forretning, der er ved at gøre klar til reel forretning med daglige åbningstider) om at cyklen skulle fejlsøges for det problem jeg har med at pedalerne 'kammer over' (pludselig springer et stykke, lidt som når man skifter gear, bare uden gearskift - rigtig dårlig oplevelse under start og midt under cyklingen). Cyklen er indleveret før pinse, og befinder sig derfor nu hos Fantombike, fordi de ønskede at opleve fænomenet selv, for at kunne forstå det -fair nok.

Det er selvfølgelig uheldigt at jeg på en ny (eller næsten ny?) cykel oplever problemer, og den investering jeg har gjort (18000) skærper den dårlige smag i munden, men det er jo hændeligt. I denne sag har jeg talt med 2 parter der har ageret professionelt som jeg ville forvente (Importøren og Fantombike Brøndby) og så Fantombike Hornsyld, som ...

Vh. Johnny

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 28 maj 2012 23:19

Og for at det ikke skal være det rene forbrugerstof omkring mig og min cykel, vil jeg gerne sige, at på trods af de problemer der er med cyklen er jeg bare er så rigtig, rigtig glad for at cykle på arbejde og hvor jeg ellers skal hen. Det er lidt af en helt ny tilværelse, og jeg kan direkte mærke at jeg er kommet mere i form, og får energi af det. Nu skal jeg bare holde op med at ryge ;) ;)

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 19 jun 2012 20:08

Jeg fik justeret gearet og slap kortvarigt af med problemet med at pedalerne hakker pludseligt. Først optrådte det igen det i lavere gear, og nu er den værre end nogensinde, også i det gear jeg bruger mest - 7. En dag faldt der et eger fra baghjulet af mens kørte på cyklen. Baghjulet har i øvrigt intet friløb. Displayet er begyndt at mangle et par tal omkring triptæller/samlet tæller.

Nu skal jeg igen til Brøndby.
Senest rettet af HamJohnny 20 jun 2012 11:19, rettet i alt 2 gange.

fnullerborg
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2012 07:02

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af fnullerborg » 19 jun 2012 23:17

Jeg håber de kan lave det rigtigt denne gang. Den er jo dit transportmiddel til og fra arbejde.

Og jeg håber også fantombike er hurtigere denne gang.

mvh
Henrik

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 20 jun 2012 11:12

fnullerborg skrev:Jeg håber de kan lave det rigtigt denne gang. Den er jo dit transportmiddel til og fra arbejde.
Og jeg håber også fantombike er hurtigere denne gang.
mvh
Henrik
Tak skal du have, ja - det er surt at skulle af med cyklen igen. Og egentlig slet ikke tilfredsstillende med cyklens historik i bakspejlet, nu at skulle til forhandleren 3. gang. Nu er det anden gang at gearet skal fejlsøges og justeres eller hvad der nu bliver løsningen. Hvis problemet kommer tilbage efter det, giver købeloven god basis for pengene tilbage/ombytning, ligesom der jo er garanti på cyklen fra producenten. Suk.

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: A2B Hybrid 26"

Indlæg af HamJohnny » 21 jun 2012 18:16

På baggrund af min seneste henvendelse til Fantombike i Brøndby, hvor jeg så i dag ville indlevere cyklen til udbedring af de nævnte fejl, er jeg i dag blevet kontaktet af dem. De vælger i samråd med importøren at bytte min cykel til en ny. Nu stiger forretningen en del i min anseelse. Her har de altså taget teten, og sparet begge parter for et yderligere forløb med eventuelle komplikationer og ærgrelser, før en ombytning. At de går ind og gør dette på baggrund af fakta, uden at jeg skal begære det, synes jeg tjener dem til ære.

Besvar