Mustang Passion

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
PBJensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04 sep 2012 12:23

Mustang Passion

Indlæg af PBJensen » 04 sep 2012 13:17

Så blev jeg den forhåbentlige lykkelige ejer af en elcykel også. For bare få måneder siden ville jeg havde svoret at jeg aldrig skulle have sådan en, men erkendelsen af at jeg på tros af god form ikke gider cykle på arbejde og en yderst tillokkende pris på 2995,- skabte forandringen. Jeg har 8,5 km på arbejde og en hurtig og forslugen bil, så alene i benzin sparer jeg 40 kr. om dagen !
Så for første gang i lang tid cyklede jeg på arbejde i dag på nyerhvervelsen og det var en positiv oplevelse. Turen på 8,5 km med bakker og modvind tog små 20 minutter, men jeg hjalp også lidt til selv, sportsmand er man vel :-) I bil tager samme tur ca. 15 min, så min transporttid er altså forøget 10 min, men det er livskvaliteten for mig og omgivelserne vel også, så det giver jeg gerne. Jeg har tidligere nogle få gange taget min racercykel på jobbet og selv om jeg godt kan cykle distancen på den på godt et kvarters tid, så var det altid svedende og med ondt i Røven at jeg ankom. Jeg har også prøvet at klæde om og tage cykelbukser på, det hjalp, men så skulle jeg også afsætte tid til omklædning både hjemmefra og på jobbet og var stadig svedig ved ankomsten. I dag svedte jeg kun ganske lidt, virkelig en rar fornemmelse af at cykle med medvind på tros af vind og terræn.

Cyklen har kun 3 gear, hvilket er fint til mig, brugte kun 2. og 3. gear i dag og tænker jeg skal have et mindre tandhjul på bagi, så den bliver lidt mere højgearet. Alt i alt en foreløbig meget positiv oplevelse og jeg kan se at min model jo sådan set er forældet og at bedre findes på markedet til næste gang. Alle biludgifter taget i betragtning er cyklen tjent hjem på 2 -3 måneder !

I øvrigt, hvad er jeres erfaringer med denne model cykel, jeg har læst at jeg skal være lidt opmærksom på kosmetisk rust og et løst støtteben, ellers andet som i kan dele ?, så mit ejerskab og starten på elcykling bliver et fortsat godt bekendtskab :-) Jeg vil være tilfreds hvis cykel og batteri kan holde et par år til og fra jobbet.
Vedhæftede filer
mustang-herre-el-cykel-28-model-passion.jpg
mustang-herre-el-cykel-28-model-passion.jpg (31.42 KiB) Vist 17891 gange

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mustang Passion

Indlæg af Vildkat » 15 sep 2012 09:15

Jeg har også samme model som 7 gear's, og har på 3 år fået skiftet kranken 1 gg, og min forlygte pære er sprunget efter 2 år. Herefter købte jeg en ny pære til 50 kr (det er tyveri), som også sprang, så jeg køre pt med alternativ frontlys. For omkring 300kr kan man får diode front lys hos T-hansen.
Jeg anvender den til at trække en winther anhænger, og det fungere udemærket.
Det er en billig elcykel, og jeg vil udskiftet den, når der er et passende system <10.000kr, med mere en 360Wh batteri. Personlig er jeg lidt betænkligt med de nye modeller, hvor batteriet bliver indbygget i stellet med en mindre kapacitet.

PBJensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04 sep 2012 12:23

Re: Mustang Passion

Indlæg af PBJensen » 15 sep 2012 15:28

Tak for input Vildkat, nu har jeg efterhånden kørt på min til og fra arbejde et par uger og jeg er fortsat rigtig glad for den. Dog kan jeg se lidt kosmetisk rust begynde på skruerne på styret, men de får en gang olie og ellers er det sådan set ikke så vigtigt for mig. Sidste weekend tog jeg et par længere ture på 30 - 35 km og med min hjælp var der stadig 1 eller 2 dioder tilbage i batteriet og gennemsnitsfarten var tæt på 30 km/t, hvilket giver høj frekvens i pedalerne med den nuværende gearing :-)
Min daglige tur til og fra arbejde er på 17 km og efterlader batteriet med 2 eller 3 dioder. Jeg oplader det efter brug hver gang, da jeg kan forstå det er bedst for batterilevetiden.

Jeg skal også have en mountainbike på et tidspunkt og overvejer nu seriøst en af dem med Bionx, som fås på ebay i tyskland, elcykling er fantastisk :-)

Preben

pointer
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 aug 2012 21:43

Re: Mustang Passion

Indlæg af pointer » 20 sep 2012 20:53

Har også samme cykel og den er rigtig fin :) . Har læst andre som hellere vil have den med 7 gear, men synes virkelig ikke det er de ekstra penge værd. Er der nogen af jer som har fundet ud af hvor de har indgraveret stelnummeret henne :roll:

Besvar