Giant Escape hybrid 1

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
DeBuur
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2013 18:37

Giant Escape hybrid 1

Indlæg af DeBuur » 28 mar 2013 10:02

Så er skridtet taget og en El Cykel er købt - da jeg er lidt usikker på projektet valgte jeg denne model http://www.designcykler.dk/giant-2012-e ... -el-cykel/

Prisen var afgørende idet den ikke kostede voldsomt meget mere end en almindelig hybrid sports cykel så de 7999 kr. var til at leve med især da der følger 2 års fri service med og 3 års garanti.

Jeg forventer ikke at der spares penge ved købet, men jeg håber at min sundheds tilstand bliver bedre og at de daglige 34 km giver lidt til den cykeltræning jeg ellers gennemfører 2-3 gange om ugen.

Cyklen er klar onsdag den 3 april og jeg har tænkt mig at succeskriteriet er at den anvendes som primær transportmiddel til mit arbejde og kan det i snit blive til 4 gange pr uge så er jeg godt tilfreds.
Vedhæftede filer
Escape-Hybrid-1.jpg
Escape-Hybrid-1.jpg (236.94 KiB) Vist 25834 gange

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af Vildkat » 28 mar 2013 10:15

Alt efter terræn, så vil du nok klare den på 1 time 15-25min. Jeg kørte 30km (relativ fladt vej) på 1t 15min. Du opleve at din køretid vil være meget ens med uanset vindretning.

Det er en pæn cykel forresten. Praktisk med lys og bagagebære.

DeBuur
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2013 18:37

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af DeBuur » 05 apr 2013 10:14

:D Afhentede min Giant onsdag efter middag - fik gennemgået cyklen og fik et pat gode råd med på vejen - seriøs service fra Design Cykler i Rosengårdscentret Odense.

Onsdagen gik med at prøve cyklen af og få indstillet cyklen - størrelse S er lig med en stilhøjde på 44 cm... hvilket betyder at cyklen ligner en børnecykel - men cyklen skal jo passe til min ben længde det gik og jeg sidder perfekt på cyklen når saddelpinden er helt oppe på max. styret buer lidt og frempinden kan justeres og det virker solidt.

Betjeningspanelet er enkelt og styrer hastighed, viser alverdens oplysninger om fart, distance m.m udover det så er der en indikator for strømmængden på batteriet.
Derudover så tændes de indbyggede lygter fra panelet, som iøvrigt kan fjernes og dermed kan cyklen ikke betjenes eller anvendes.

Jeg er overrasket over det træk der er når motoren går igang, selv i eco mode - jeg kan læse mig til at cyklen skulle kunne klare mere end 115 km i eco mode under optimale forhold hvilket må være en dansk sommerdag uden vind. Design Cykler brugte dog meget krudt på at forklare at de distancer skulle jeg ikkeforvente i det danske klima og de var også meget inde på at batteriet ville blive mindre effektiv når der var gået et par år.

Desværre vågnede jeg med influenza torsdag morgen så min debut med at cykle på arbejde er udskudt til uge 15 hvor der skulle være udsigt til temperaturer på 10-12 grader.

Jeg skal til Frankrig 3½ uge til sommer og sal bo i byerne Aups og Callas i nærheden af Verdon Kløften - overvejer om El Cyklen skal med sammen med min racer cykel.

Just
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 apr 2013 16:32

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af Just » 05 apr 2013 16:39

Hvor findes en brugsanvisning for Giant elcykler. Jeg kunne godt lide at vide hvad forskel der er på eco - normal -sport funktioner i effekt.

DeBuur
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2013 18:37

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af DeBuur » 10 apr 2013 19:53

Just skrev:Hvor findes en brugsanvisning for Giant elcykler. Jeg kunne godt lide at vide hvad forskel der er på eco - normal -sport funktioner i effekt.
Hej

Eco funktionen betyder 70% Normal 100% Sport 115% - jeg fik en manual med, men heri står der ikke mere beskrevet.

Jeg har idag cyklet på arbejder i 2 graders varme og med massiv modvind og i let kuperet terræn - 21 km - det tog 50 min - normalt tager samme strækning ca. 40-45 min. idet Odense er et mareridt at køre igennem om morgenen klokken 8 - er rystet over at det kun tog 10 min mere og hvor komfortabel turen var på el cykel.

Senere havde jeg et møde i modsatte ende af Odense og her tog jeg så lige en tur på 10 km - og sluttede så af med 20 km hjem så samlet set kørte jeg 51 km.... så var der så også kun en steg tilbage på computere.... skal siges at jeg havde direkte modvind 1 graders varme og hård vind.... og nå ja så blev der kørt gylle ud på markerne på Nordfyn... så fik man så lige den oplevelse med også.

Jeg havde 2 gange oplevelsen af at el motoren ikke slog helt til - det vil jeg have teste af for damm det er tungt at træde en en cykel uden el-

Mit mål er at cykle 4 gange om ugen og det vil så give ca. 200 km pr uge - udover det er det mit mål at racercyklen skal støves af og luftes 2 x 75 km pr uge - belønningen hedder 3 ugers ferie i Provence med cykel :D

DeBuur
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2013 18:37

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af DeBuur » 31 maj 2013 23:10

Lige en opdatering her hvor maj er ved at blive til Juni.

Cyklen er blevet brugt flittigt - tydeligt at batteriet holder markant bedre nu hvor varmen er kommet.

Positive erfaringer - cyklen er komfortabel at køre på - dækkene passer godt til de ekstremt dårlige veje her på Fyn - Ingen punkteringer kører ca. 45-48 km på en opladning

Negative erfaringer - har været på værksted og klage over problemer med at el motoren ikke altid slår til, en opdatering blev det til og nu tester jeg cyklen en uge mere inden jeg evaluerer om jeg er tilfreds eller om cyklen skal tilbage til service.

per5
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 sep 2013 07:25

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af per5 » 22 sep 2013 17:39

Hej DeBuur

Min Giant Escape har samme problem især hvis der er den mindste smule vand på cykelstien
Ved du hvad de gjore for at afhjælpe problemet ,og kan man evt . selv lave det

Jeg bor i kbh.. og den nærmeste design cykel er i Odense

Mvh.. Per :)

Oscar
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 aug 2013 22:37
Kontakt:

Re: Giant Escape hybrid 1

Indlæg af Oscar » 25 sep 2013 17:14

Hej Debuur!

Det lyder som om, at Giant har fat i den lange ende ift. til pris/kvalitet.

Vil imidlertid også gerne høre lidt mere omkring det problem du havde med motoren. Fik de det rettet fuldstændig?

/Oscar

Besvar