Scott 1200w

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
ankjaers
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22 maj 2013 22:22

Scott 1200w

Indlæg af ankjaers » 22 maj 2013 22:33

Sjovt at finde et dansk e cykel forum. Har længde være medlem på endless-sphere hvor de fleste cykler bliver hjemme bygget.

Cyklen yder ægte 1200w som gør at den kører 50km/t uden du træder i pedalerne. Rækkevidde 50-40km med 40km/t. Cyklen er baseret på en Scott mbk med et stærkt stel og hydrauliske skivebremser så den er forsvarlig at køre på. Jeg droppede hurtigt at have pedal sensor og skiftede til tommelfinger speeder i stedet.

Ping 48v 15a LiFePO4 batteri.
Crystalyte hs3540 motor
Vedhæftede filer
_MG_8552.jpg
_MG_8552.jpg (187.05 KiB) Vist 24155 gange

boeckstyns
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
Geografisk sted: København

Re: Scott 1200w

Indlæg af boeckstyns » 25 maj 2013 11:18

Den ser sgu godt ud!
Ja det der pedalsensor show kan man godt droppe når man kører med 48v. Det er alt for langsomt til at reagere.
Jeg har en cykel der ligner meget i set-up men den ligger brak lige nu fordi jeg er igang med at smække en fullsuspension kværn sammen der kan komme op på ca 80 i timen med 110v. Jeg prøvekørte den igår men var lidt for vild med accelerationen så der røg en transistor i controlleren. Så nu skal der loddes før den kommer ud igen...

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Scott 1200w

Indlæg af KUB » 25 maj 2013 15:28

boeckstyns skrev:Den ser sgu godt ud!
Ja det der pedalsensor show kan man godt droppe når man kører med 48v. Det er alt for langsomt til at reagere.
Jeg har en cykel der ligner meget i set-up men den ligger brak lige nu fordi jeg er igang med at smække en fullsuspension kværn sammen der kan komme op på ca 80 i timen med 110v. Jeg prøvekørte den igår men var lidt for vild med accelerationen så der røg en transistor i controlleren. Så nu skal der loddes før den kommer ud igen...
I relation til din kommentar vedrørende pedalsensorer der reagerer for langsomt når man kører med 48 V, har jeg lige et spørgsmål til de mange kyndige her på sitet.

Jeg har prøvekørt nogle spændende modeller i Brøndby hos FantomBike.dk. Disse cykler var neddroslede til de lovlige 250W med 36V batteri. Alle med særdeles velfungerende pedalsensorer.
Nu er min interesse faldet på modellen BH Neo Nitro, med Brushless 500W motor, og 48V/ 9Ah batteri. Denne model må køre som indregistreret 45 knallert med de ulemper og fordele dette indebærer.
Kan jeg på denne model forvente en irriterende forsinkelse når pedalen trædes?

ankjaers
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22 maj 2013 22:22

Re: Scott 1200w

Indlæg af ankjaers » 25 maj 2013 17:06

boeckstyns skrev:Den ser sgu godt ud!
Ja det der pedalsensor show kan man godt droppe når man kører med 48v. Det er alt for langsomt til at reagere.
Jeg har en cykel der ligner meget i set-up men den ligger brak lige nu fordi jeg er igang med at smække en fullsuspension kværn sammen der kan komme op på ca 80 i timen med 110v. Jeg prøvekørte den igår men var lidt for vild med accelerationen så der røg en transistor i controlleren. Så nu skal der loddes før den kommer ud igen...
Det lyder spændene! Jeg havde tidligere batteripakken konfigereret til 72v og en lyen controller. Specielt min hs3540 er ideel til 2000-3000w. Hvilke elektriske dele kører du med?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Scott 1200w

Indlæg af Vildkat » 25 maj 2013 17:09

Når den har pedal sensor, tæller kontrolleren hvor mange gange magneterne passere spolerne. Det tager et stykke tid, før den har talt det rigtige antal af pulser. Derfor må der være en forsinkelse ved opstart.

ankjaers
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22 maj 2013 22:22

Re: Scott 1200w

Indlæg af ankjaers » 25 maj 2013 17:13

KUB skrev:
boeckstyns skrev:Den ser sgu godt ud!
Ja det der pedalsensor show kan man godt droppe når man kører med 48v. Det er alt for langsomt til at reagere.
Jeg har en cykel der ligner meget i set-up men den ligger brak lige nu fordi jeg er igang med at smække en fullsuspension kværn sammen der kan komme op på ca 80 i timen med 110v. Jeg prøvekørte den igår men var lidt for vild med accelerationen så der røg en transistor i controlleren. Så nu skal der loddes før den kommer ud igen...
I relation til din kommentar vedrørende pedalsensorer der reagerer for langsomt når man kører med 48 V, har jeg lige et spørgsmål til de mange kyndige her på sitet.

Jeg har prøvekørt nogle spændende modeller i Brøndby hos FantomBike.dk. Disse cykler var neddroslede til de lovlige 250W med 36V batteri. Alle med særdeles velfungerende pedalsensorer.
Nu er min interesse faldet på modellen BH Neo Nitro, med Brushless 500W motor, og 48V/ 9Ah batteri. Denne model må køre som indregistreret 45 knallert med de ulemper og fordele dette indebærer.
Kan jeg på denne model forvente en irriterende forsinkelse når pedalen trædes?
Der findes gode og dårlige systemer for pedalsensorer. Min controller understøtter kun den mest basale pedalsensor. Som fungerer ligesom de der lygter som tænder når man kører på cyklen. Så sensoren er en simpel on off switch for motoren.

Hvad jeg slet ikke kan lide ved pedalsensore er at jeg ofte roterer pedalerne en kvart omgang fx lige inden et sving så de ikke støder på jorden. Det opfatter de fleste pedalsensore som om at nu kører jeg igen. Så midt inde i svinget giver den så forsinket gas.

Tror ikke der er andet for end at få en prøvetur.

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Scott 1200w

Indlæg af KUB » 25 maj 2013 17:29

Tusind tak for svar.

Vildkat> Kan jeg forstå det således at "optællingen" tager længere tid ved 48V end ved 36V. Eller er det til syvende og sidst et spørgsmål om hvor avanceret motoren er.

ankjaers>Det er desværre ikke muligt at prøvekøre cyklen inden køb. Jeg vil tro man skal til Spanien eller måske Tyskland for at finde den. Det er jo en ret væsentlig pointe at man får et "spark" midt i et sving. Det oplevede jeg ikke på den BH neo Cross eller Jumper jeg prøvekørte.

ankjaers
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22 maj 2013 22:22

Re: Scott 1200w

Indlæg af ankjaers » 25 maj 2013 17:48

KUB skrev:Tusind tak for svar.

Vildkat> Kan jeg forstå det således at "optællingen" tager længere tid ved 48V end ved 36V. Eller er det til syvende og sidst et spørgsmål om hvor avanceret motoren er.

ankjaers>Det er desværre ikke muligt at prøvekøre cyklen inden køb. Jeg vil tro man skal til Spanien eller måske Tyskland for at finde den. Det er jo en ret væsentlig pointe at man får et "spark" midt i et sving. Det oplevede jeg ikke på den BH neo Cross eller Jumper jeg prøvekørte.
At "optællingen" tager længere tid ved 48v er usansynligt. På min controller er der mulighed for at ændre hvor følsom den er. Selv med 500w kan sådan en overraskelse godt give et uheld.

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Scott 1200w

Indlæg af KUB » 25 maj 2013 21:10

Jeg synes at det er nogle rigtig gode råd og oplysninger I har give mig. Det er jeg meget taknemmelig for.
Sådan et forum her har bestemt sin berettigelse.
:D

boeckstyns
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
Geografisk sted: København

Re: Scott 1200w

Indlæg af boeckstyns » 26 maj 2013 08:52

KUB skrev:
I relation til din kommentar vedrørende pedalsensorer der reagerer for langsomt når man kører med 48 V, har jeg lige et spørgsmål til de mange kyndige her på sitet.

Jeg har prøvekørt nogle spændende modeller i Brøndby hos FantomBike.dk. Disse cykler var neddroslede til de lovlige 250W med 36V batteri. Alle med særdeles velfungerende pedalsensorer.
Nu er min interesse faldet på modellen BH Neo Nitro, med Brushless 500W motor, og 48V/ 9Ah batteri. Denne model må køre som indregistreret 45 knallert med de ulemper og fordele dette indebærer.
Kan jeg på denne model forvente en irriterende forsinkelse når pedalen trædes?
Nej jeg tror bestemt ikke du skal forvente at få den form for forsinkelse på en fabriksbygget cykel. Hvorvidt pedalsensoren fungerer med forsinkelse er 100% styret af elektronikken i controlleren og på en masseproduceret cykel må man forvente at der er styr på sammenhængen mellem komponenterne så de er afstemt hinanden.
Grunden til at jeg har oplevet problemer med sensoren på de cykler jeg har monteret det på selv er at min mulighed for at programmere controlleren er begrænset. Der findes programmer til det til visse typer controllere men de lader ikke en styre det vilde når det kommer til pedalsensor.
ankjaers skrev:
boeckstyns skrev:Den ser sgu godt ud!
Ja det der pedalsensor show kan man godt droppe når man kører med 48v. Det er alt for langsomt til at reagere.
Jeg har en cykel der ligner meget i set-up men den ligger brak lige nu fordi jeg er igang med at smække en fullsuspension kværn sammen der kan komme op på ca 80 i timen med 110v. Jeg prøvekørte den igår men var lidt for vild med accelerationen så der røg en transistor i controlleren. Så nu skal der loddes før den kommer ud igen...
Det lyder spændene! Jeg havde tidligere batteripakken konfigereret til 72v og en lyen controller. Specielt min hs3540 er ideel til 2000-3000w. Hvilke elektriske dele kører du med?
Jeg kører med en clyte 5403 motor en Cellman 24 fet controller (infineon baseret ligesom Lyen) og så har jeg 2 stk 52v a123 batterier jeg serieforbinder for at få smæk på.
Jeg rammer omkring 9000w i accelerationerne og det var fordi jeg gjorde det lidt for mange gange i træk at jeg futtede controlleren af. Blev så ivrig så ivrig...

Besvar