Gepard herre og dame cykler

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Gepard herre og dame cykler

Indlæg af Vildkat » 13 sep 2013 11:18

Efter 4 års tro tjeneste måtte Mustang Passion og X-life 24V's elcykler kasseres. Min mustang døde i drift, ved at batteriet blev afladet i et split sekund. Batteriet kunne ikke genlades efterfølgende, og jeg skiftede kontrolleren uden et positiv resultat. Ugen efter døde X-life elcyklen, om det også havde lidt at gøre med at jeg i min test, byttede om på batterierne skal jeg ikke udelukke. Har jeg fortrudt at købe billig elcykler til 6000-7000kr ?. Det har givet mig en drift udgift på 1750kr om året plus strøm, og det er billigt, vil jeg mener. Havde jeg købt en dyrere cykel, ville jeg kæmpet mere for at holde den kørende. Batteriet 24V/10Ah koster nu omkring de 3000kr ( ifølge T-Hansen), og har en rækkevide på 35-45km.

På 4 år er 36V systemer blevet mere udbredt, og batteri kapaciteten steget fra 240W (24V/10Ah) til 720W (36V/20Ah). Til en elcykel som anvendes til anhænger, havde jeg et ønske om 250W motor som 36V giver mig. Samtidig ville jeg også gerne have en længere rækkevide, så et batterivalg på 36V/10Ah giver mig 50-60km.

Mit valg fald på en Gepard elcykel (http://www.mybike-online.dk/)som opfylde mine krav. Den kostede lige under 7500kr, og derved er den 500kr billigere end nye Mustang model.
Vi fik to elcykler til 15.000kr med personligt tryk på, som er gratis at få på.
Gerpard_herre_3.jpg
Gerpard_herre_3.jpg (226.8 KiB) Vist 11212 gange
Jeg valgte navnet Hellcat, hvilket passer fint i rækken af katte navne til mine cykler.
Gepard_dame.jpg
Gepard_dame.jpg (211.29 KiB) Vist 11212 gange
Sådan ser dame modellen ud.
Gerpard_lygte.jpg
Gerpard_lygte.jpg (32.81 KiB) Vist 11212 gange
Lygterne har egen batteri forsyning, og de er fra Basta. Forlygten har to lysdioder, som lyser vejen godt op.
Gepard_batteri.jpg
Gepard_batteri.jpg (69.16 KiB) Vist 11212 gange
Batteriet er fra Phylion, og er ikke mærkbart større end Protanium batteri (til højre i billedet).
Batteriet koster 1900kr hvilket også giver en besparelse.
Batteriholder.jpg
Batteriholder.jpg (54.77 KiB) Vist 11212 gange
Batteri kontakterne er godt beskyttet imod regn, og er placeret under et halvtag.
styrebox.jpg
styrebox.jpg (69.8 KiB) Vist 11212 gange
Styreboxen er lidt specielt, ved at man tænder for motor på styret, og de laveste niveauer er lidt for langsomt til mig.

Hvordan er den som cykel? Den har en kraftig acceleration op til 15km/t, og man kan mærke at motoren er på 250W, herefter flader hurtigere ud i forhold til Mustang/X-life, så jeg ville nok mene at Mustangen controller er bedre sat op. Så er cyklen den første og eneste cykel som jeg har set, hvor håndbremsen sidder på højre side. Det kræver lidt tilvænning.

Konklusion: Jeg kunne godt ønske mig lidt bedre regulering af hastigheden, men samlet set i forhold til økonomi og anvendelse/rækkevide er den pengene værd. Kan kun anbefales :D

Besvar