Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Indlæg af permacjensen » 26 sep 2013 12:58

Gazelle og Kalkhof er en del af samme koncern derfor har jeg sat Kalkhoff i parantes da det stort set er helt den samme cykel.

Jeg har kørt på el-cykel i flere år nu. Jeg cykler hver dag ca. 70 kilometer stort set hele året og vejret.
Dette er min tredje el-cykel. Det vigtigste for mig er en cykel der bare er i orden, hver dag. Det er ikke sjovt når der er 35 kilometer hjem i regn og modvind, når cyklen ikke virker længere.

viewtopic.php?f=7&t=501 viewtopic.php?f=7&t=285

For mig er prisen derfor ikke det vigtigste. Jeg betaler gerne hvad det koster for at få en cykel der lever op til mine forventninger. Disse forventninger er naturligvis ikke højere end det forhandlerne har lovet da jeg købte cyklen. Naturligvis bliver man bedre til at spørge ind for hver gang.
Denne gang købte jeg en Gazelle Impulse. Den altafgørende årsag til valget blev denne var Jøren fra Fantombike i Brøndby, der selv kører lige så langt som mig hver dag på samme slags cykel. Det er en dyr cykel men jeg tror det er den rigtige cykel for mig med mine kørselsbehov.
Jeg vil starte med at fortælle om mine første indtryk som jeg så vil følge op på efterfølgende. Jeg vil naturligvis sammenligne med mine tidligere cykler men med det forbehold at de begge var mange tusind kroner billigere.
Min første indtryk er noget mere udstyr på denne i forhold til min tidligere fra Move Easy, men dette kunne jeg formentlig have sat på denne forrige cykel for den merpris Gazelle cyklen har.

Cyklen virker på mine første 70 kilometers ture lige så robust som min tidligere cykel. Naturligvis er der nogle ting jeg lige skal have stillet ind, og noget jeg skal vænne mig til er lidt anderledes men mit indtryk er absolut godt. Om krankmotor er bedre en motor i hjulet kan jeg ikke på stående fod afgøre men det vil jeg også vende tilbage til. Cyklen er momentstyret men uden modstand ved friløb - så det var jeg meget spændt på. Havde ret dårlige erfaringer fra min Kildemoes cykel, men her virkede det jo ikke ordentligt. Jeg har set Kildemoes har skiftet deres TranzX system ud så de har nok været klar over det var noget møg.

Jeg var ellers blevet meget glad for Cyklen fra Move Easy der var ”ikke momentstyret” , men jeg brugte nu aldrig ”kun at cykle i første gear” og lade cyklen transporter mig som en knallert - så det kunne være mine dårlige oplevelser fra Kildemoes der var årsag til min begejstring.
Jeg mærkede dog allerede på prøveturen at momentstyringen var helt anderledes og hvad skal man kalde det ”trinløs” på Gazellen. Og frem for alt så slår det helt fra når man slår motoren fra. Sådan var det ikke på Kildemoes, her var der altid modstand, hvilket var irriterende.
Sidst men ikke mindst så er der masser af strøm på batteriet 15AH og jeg havde da også brugt under halvdelen da jeg nåede på arbejde. Det er ren fornøjelse.

Så mit første indtryk er absolut positivt og jeg tror de penge som cyklen er dyrere end mine tidligere cykel er givet godt ud.

permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Re: Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Indlæg af permacjensen » 27 nov 2013 12:56

Nu har jeg kørt 5 måneder på min Gazelle, og lad det være sagt straks. Det er den bedste el-cykel jeg har haft.
Den er dyr og skal derfor også kunne leve op til mine forventninger, og det gør den så rigeligt. Om det blæser, regner eller på bakker så kører jeg sikkert og behageligt frem og tilbage (70 km) hver dag. Affjedringen er perfekt og selv sadlen har jeg beholdt. Jeg er ellers meget øm over for hårde cykelsadler. Der er masser af strøm og noget mere hjælp ved modvind eller op ad bakke end på mine tidligere cykler.

Den eneste ulempe var dækkene syntes jeg. De kunne godt have været bedre for jeg punkterede 3 gang ret hurtigt efter hinanden. Det gider jeg ikke så nu har jeg sat de bedste punkterfri dæk man kan få på cyklen. Ved godt at det ikke giver 100% garanti, men bedre end det der var.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Indlæg af Terminator » 02 feb 2014 18:33

Jeg har lige fået tilbudt den som er i linket her http://www.ebikecenter.dk/elcykler/prod ... 0-detaljer
til en superpris på 20.249,- kr. Det er ikke hos dem i linket.

Den ser ellers super godt ud, men tror ikke lige det er mig. Den har ellers rækkevidden..... :D 17AH batteri....

Dejligt at høre du er tilfreds med den du har valgt og det er også rart at kunne læse om andres erfaringer med diverse cykler m.v.

Indtil videre har dette forum været ret dødt, men jeg prøver lige at skubbe lidt gang i det..hvis det da kan lade sig gøre!... :lol:

PS: hvad dæk satte du på?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Re: Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Indlæg af permacjensen » 17 feb 2014 14:59

Jeg har sat Schwalbe Marton plus på og det ser ud til at være det rigtige. Er ikke punkteret siden jeg fik dem på.

Har lige haft cyklen til service. Syntes det er en god ting, når man cykler så langt hver dag som jeg gør. Der blev lavet nogle små justeringer og kæden blev skiftet.
Den kører som en drøm og jeg forventer at vinteren er så meget væk at jeg kan cykle mine 2x35 kilometer hver dag.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Indlæg af Terminator » 17 feb 2014 21:31

Ja ok. Du kan kigge i linket med Marathon Plus dækket. Der er kommet dæk specielt til el-cykler, hvor rullemodstanden skulle være bedre. Næste gang jeg skal have dæk på, prøver jeg Energizer til e-bikes.

Foråret nærmer sig... :D

Smider lige linket her http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=7&t=680
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

permacjensen
Indlæg: 81
Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43

Re: Gazelle Impulse (Kalkhoff)

Indlæg af permacjensen » 06 maj 2014 15:14

Hov, nu er der næsten gået et år og jeg er stadig ikke punkteret.
I øvrigt så kører cyklen stadig som en drøm. Jeg lå stille i januar, det var sgu for koldt, men ellers så er det 2x35 kilometer om dagen.

Besvar