Winther 885 exclusive lady

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
lasni
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 apr 2013 12:26

Winther 885 exclusive lady

Indlæg af lasni » 14 jan 2014 13:03

Erfaring efter 400 dage 8000 km
defekt batteriprint kort efter køb , 1 punktering ved 6600 km efter orkanen. Nu er mønster på bagdæk = 0, fordæk nok til et par tusinde km mere, Bike attitude antipunkture, det er 1 punktering for meget . Har lige bestilt Schwalpe Maraton Plus Tour så må vi se om de er bedre. Rækkeviden : 250w motor 36 volt 12Ah batteri Promovec styring, kørsel på biveje i bakket terræn på landet: vinter 30 - 35 Km, sommer 40- 45 Km gns. fart små 19 Km/t. Om den så holder de lovede 35km om 3 år. Har 33 km til god badestrand.
Andre cykler i opløbet:
Kalkhoff med 15Ah batteri.36 volt. En cykel til + 16000 og så med et luset leddisplay så der skal købes computer bagefter
E fly premium 10 Ah batteri 36 volt. Bange for rækkevidden
Gazelle orange plus xt 11 Ah batteri 36 volt. Synd at en så smuk cykel pga. tyske lygteregler skal skæmmes af noget så forældet og ubrugeligt som en sideløberdynamo.
I sidste ende blev prisen det afgørende: 12.500 kr. Fik ellers et godt tilbud på en Kalkhoff og græsset er jo altid grønnere på den anden side hækken.

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: Winther 885 exclusive lady

Indlæg af wizcarlo » 16 jan 2014 14:42

Skal du til at anskaffe ny el-cykel? Så lad være med at få en med motor i forhjulet. Been there. Done that. Jeg har nu anskaffet en med impulse motor i kranken. Det giver meget længere rækkevidde, da strømmen åbenbart udnyttes mere effektivt.

Skal du have ny el-cykel, så lad være med at få en med batteriet på bagagebæreren. Det giver en lallende fornemmelse af balancen. Få en med batteriet bag sadelrøret. Det giver et lavere tyngdepunkt.

Den jeg anskaffede var selvfølgelig dyr, men jeg fortryder ikke et sekund.

Besvar