Mustang Adventure

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
karin
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19 maj 2014 09:12

Mustang Adventure

Indlæg af karin » 19 maj 2014 09:56

Jeg købte cyklen gennem Coops for få dage siden, og har derfor ikke megen erfaring endnu. Min mand gjorde den klar, men klagede over, at den medfølgende manual var mangelfuld, idet, selve kontrolpanelet med de tre assistance-niveauer ikke er vist eller beskrevet. Vi måtte ind på internettet for at finde en manual fra et andet mærke elcykel for at kunne betjene den. I øvrigt er den manual, som Coops har lagt på nettet over denne model lige så mangelfuld som den medfølgende. Har reklameret til Coops.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Vildkat » 20 maj 2014 07:23

Mustang_Adventure_El-cykel_Billede_2.jpg
Mustang_Adventure_El-cykel_Billede_2.jpg (65.47 KiB) Vist 29305 gange
Du har ret i at manualen er manglefuld mht. beskrivelse af kontrolpanelet, og det er vel den samme manual som ligger i pakken?.

https://webshop.coop.dk/upload/Manual%2 ... enture.pdf

karin
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19 maj 2014 09:12

Re: Mustang Adventure

Indlæg af karin » 20 maj 2014 08:40

Ja - det er det samme med den manual jeg fik medsendt. Kontaktede Coops og har gjort opmærksom på fejlen. Ydermere kan jeg ikke finde stelnummeret på cyklen, er også rapporteret til Coops.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Thomas » 20 maj 2014 10:46

karin skrev:Jeg købte cyklen gennem Coops for få dage siden, og har derfor ikke megen erfaring endnu. Min mand gjorde den klar, men klagede over, at den medfølgende manual var mangelfuld, idet, selve kontrolpanelet med de tre assistance-niveauer ikke er vist eller beskrevet. Vi måtte ind på internettet for at finde en manual fra et andet mærke elcykel for at kunne betjene den. I øvrigt er den manual, som Coops har lagt på nettet over denne model lige så mangelfuld som den medfølgende. Har reklameret til Coops.
Prøv at kigge på side 7 i manualen!
Der står faktisk lidt om kontrolpanelet og vises hvordan det ser ud.

Men indrømmet manualen kunne være mere udførlig, men sådan er det jo ofte når man vælger at købe varer på nettet fremfor hos cykelhandleren, der kan vise de forskellige funktioner direkte.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Vildkat » 20 maj 2014 16:44

[quote="karin"] Ydermere kan jeg ikke finde stelnummeret på cyklen, er også rapporteret til Coops.[/quote]
Stelnummeret skal være slået ind i stellet, på kranken eller på siden af stellet (som regel bagbord side af stangen til sadelen).

karin
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19 maj 2014 09:12

Re: Mustang Adventure

Indlæg af karin » 21 maj 2014 12:12

Thomas - det du ser på side 7 er et display, der styres fra en kontrolboks på styrets venstre side. Denne boks er hverken vist eller beskrevet, så man kan roligt sige, at manualen er mangelfuld. Selve kontrolboksen betår i øvrigt af tre tryknapper, en pil-op, en pil-ned og en mode-knap. Ud fra det kan man vælge fem assistance-niveauer til el-motoren.
Mht. stelnummeret fandt jeg det på undersiden af kranken, så det er Ok. Men endnu en ting er dukket op, idet, lejet i kranken piber højt og gennemtrængende. Min mand vil ikke udbedre det, han siger, at det kræver specialværktøj, bla.a. et aftræk, så endnu engang har jeg kontaktet Coops, og de vil - en af dagene - sende en reparatør ud. Med alle disse fortrædeligheder ville jeg ønske, at jeg havde købt min el-cykel hos en lokal cykelhandler. Tak for jeres input, Karin

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Vildkat » 21 maj 2014 17:38

Der sidder sikkert en metal spån i kuglelejet.
Selvom du har fået en mandagscykel, så tænk på at du har sparet 4-5000kr på ikke at have gået til en cykelhandler. Du kunne selvfølgelig også have haft problemer med en cykelforhandler cykel, men der er hjælpen lidt tættere på.

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Cykelmikael » 21 maj 2014 19:32

Nej hun har ikke sparet 4000-5000 kr i forhold til en cykelhandler, pris og kvalitet følges ad. Man får heller ikke en Audi når man køber en Skoda.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Terminator » 21 maj 2014 21:41

Cykelmikael skrev:Nej hun har ikke sparet 4000-5000 kr i forhold til en cykelhandler, pris og kvalitet følges ad. Man får heller ikke en Audi når man køber en Skoda.
D

Det er både rigtig og forkert. Masser af dyre og kendte mærker holder ikke bedre end mange ukendte og billige mærker. Det gælder tøj, sko, cykler m.m. Så det er lidt delt..... :D

Nu er en Skoda altså nøjagtig ligeså holdbar som en Audi...... 8-)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mustang Adventure

Indlæg af Vildkat » 23 maj 2014 06:55

Elcyklen vigtigste dele består af 99% kinesiske dele, og her er det materiale valget som er afgørende i forhold til kvaliteten.
Et dyrt cykelmærke er enten samlet lokalt med kinesiske komponenter, eller den er defineret af producent navnet og produceret af en kinesisk underleverandør. For at spare på udgifterne er den sidste løsning den mest udbrede.
I begge tilfælde er udgangskontrollen den afgørende for kvaliteten, men en cykel bliver ikke prøvekørt. En fejl som spåner i kranken kræver en vis hastighed, for at blive afsløret.

Normale elcykler ligger fra 250$ til 500$ fra Kina, og resten er told/moms fortjeneste til diverse mellemled, transport.
I alt en faktor 10-15 i forhold til salgsprisen.

Besvar