Haibike XDURO Cross Pro 2015

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 03 nov 2014 13:17

Det er jo ingen hemmelighed at jeg er faldet for cykler lavet af Haibike.

Siden først i februar 2014 har jeg købt 3 Haibike. En Trekking SL 2014 med Bosch Classic motor, en Urban 28 med Bosch Performance motor 2014 og min sidste Cross Pro med Bosch Performance motor 2015. Jeg solgte min Trekking, men beholder min Urban og så selvfølgelig den nye Cross Pro.
Trekking SL var en fantastisk god trekking cykel. Urban 28 er en fantastisk lille god landevejscykel, men mere om den senere i en anden tråd.
Jeg har kørt ca. 11.500 km på mine Haibikes og der har overhovedet ikke været problemer af nogen art.

Jeg snakkede med min lille Aarhus cykelhandler om jeg skulle købe den nye Haibike XDURO Cross Pro, i stedet for den nye Haibike SDURO Cross med Yamaha motor. SDURO kunne først leveres en gang i det nye år, imens XDURO Cross kunne leveres indenfor 1 uge. Da jeg var forelsket i den nye Bosch Nyon Computer var valget ikke så svært. Tillige med fik jeg den til en RIGTIG god pris fordi jeg havde købt to cykler hos ham i forvejen. Så den blev bestilt uden jeg havde prøvet den. Jeg vidste jo godt at når jeg var en af de første der fik den nye Nyon, ja så ville der være nogle bugs i softwaren.
Hjem kom cyklen efter 6 dage. Vi fik efter noget besvær og opringninger til Bosch i Tyskland installeret den nyeste software. Vi talte løbende med dem og fandt nogle fejl som de ikke havde opdaget i den danske software. Desuden kunne appen til Android telefoner ikke downloades i DK, men efter et par timer ringede software udvikleren og fortalte at de var i gang og ville have løst problemet indenfor 14 dage og det er så engang i næste uge.
Efter at have installeret softwaren kørte jeg min første tur. Jeg blev meget overrasket at Performance motoren 2015 var næsten lydløs. På min Trekking SL med Classic motoren sagde den en del når den kom på arbejde, min Urban 28 med Performance 2014 var meget mere lydløs imens Performance 2015 næsten er lydløs. Dækkene støjer faktisk lidt mere end selve motoren. Nu er der ikke mange der kan høre det er en el-cykel når jeg kommer blæsende forbi! :D

Der sidder nogle Schwalbe Mondial dæk på fra ny af. Mondial dækket har ikke et indlæg indbygget som dem jeg kender fra Marathon og Energizer, så da jeg havde et nyt Energizer dæk til at ligge på lager, fik jeg det monteret bagpå og beholdte Mondial foran. Jeg hader punkteringer!

Jeg har nu kørt 250 km siden jeg fik den sidste onsdag og den kører bare. Der er lidt bugs i nogle af tingene i Nyon, men ikke nogle der gør den ubrugbar. Det er dejligt endelig at kunne se hvor mange watt jeg træder. Jeg har haft svært ved at bevise overfor dem jeg kender der kører på racercykler på 8kg, at jeg også knokler på mine el-cykler. Flere gange og opad de store bakker træder jeg imellem 250 og 400 watt. Det er jeg godt tilfreds med når jeg tager mine sygdomme i betragtning. På min tur i går på 44 km trådte jeg i gns. 160 watt. De første 10 km var mit gns. tråd på 192 watt, men så kom der medvind og lige stræk, så det endte desværre på 160 watt. Nu kommer der til at går sport i det fordi jeg kan se mine watt, men jeg er også klar over at jeg ikke skal presse mine ben for meget, for så kan jeg risikere at ødelægge flere uger!

Cross Pro vejer ca. 3,5 kg mere end Urban 28 og da der stadig sidder et Mondial dæk foran med en del knopper, ja så er den lidt tungere at få rundt. Men fed køreoplevelse. Jeg er altså bare vildt forelsket i Haibike og Bosch motorene.

Nu har jeg to rigtig gode cykler og de næste 2-3 år bliver der ikke købt nyt. Jeg håber at jeg i år får 13.000 km ind på kontoen, lige nu er jeg på ca. 11.700 km.

Hvis nogle vil prøve er de velkommen.

Jeg giver et link til YouTube hvor cyklen kan ses.

Og nu mit navn kan ses er det jo nærliggende at give link til min Facebook side der hedder https://www.facebook.com/elcyklinghadsten Her prøver jeg at få folk i omegnen til at få motion på el-cykler. Der kommer nok først rigtig gang i siden og folk, når jeg i foråret skal holde lidt "taler" i sundhedscentret i Hadsten. Cykelsæsonen er jo ovre for de fleste. Det er ikke kun op til mig at projektet skal blive en succes, men mere op til mine læger og øvrige sundhedsfaglige grupper, da det er dem der skal skaffe "kunderne". :mrgreen:

http://youtu.be/mltqD-6HKQg
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af KUB » 04 nov 2014 16:13

Super super lækker cykel.
Tillykke med den. Den bliver du glad for. Ingen tvivl om dette.
Ville ønske jeg også kunne sætte et støtteben på min, men det går desværre ikke.

Mange hilsner ;)

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 04 nov 2014 20:18

Tak tak... :D

På min Urban 28 kan der heller ikke sættes støtteben på, men jeg har nu vænnet mig til det, men klart et plus hvis der var en lille en 8-)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 05 nov 2014 11:02

Glemte lige at spørge om hvordan det går med din cykel?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af KUB » 08 nov 2014 21:10

Jeg synes at det går rigtig fint. Jeg bruger cyklen dagligt, og har ingen problemer haft.
En særlig "feature" jeg har lært at sætte pris på er teleskopsaddelpinden. Dvs. ved at presse et greb ind på styret, samtidig med sadlen trykkes i bund, er det nemmere for mig at bestige dyret. Når jeg har svinget benet over, presser jeg igen grebet ind, hvorefter sadlen ryger op med sådan en kraft, at man hurtigt lærer at få en vis legemsdel trukket til sig. Denne type sadelpind er selvfølgelig ikke udviklet til dette formål, men til downhill cykling.
Nu er jeg efterhånden ved at kunne klare mig uden. Siden jeg fik cyklen og startede en sand fitness og selvpiner kampagne har jeg tabt 15 kg. Det kan selvfølgelig mærkes, men jeg mangler lige 15 kg mere. :(
I sommer var i Les Deux Alpes og boede på campingpladsen i Venosc samtidig med Tour de France. Det inspirerede mig til at forsøge at køre op af L'Alpe d'Huez ruten. En oplevelse jeg aldrig kunne komme i nærheden af uden en el.cykel. Jeg var spændt på om batteriet rakte selv om distancen kun er 13 km. Der er jo nogle pæne stigninger. Jeg har 11 gear at gøre godt med, og det laveste gear er meget lavt. Det gik med slid og slæb. Men nedturen er en prøvelse for bremserne. Der er mange modkørende og det er ikke klogt at køre hurtigt. Der sidder heldigvis nogle virkelig gode bremser på min Haibike.
Bosch Performance motoren er solid og pålidelig, men den skal køres rigtigt for at yde sit bedste. Der føler jeg stadig at Yamaha motoren er flinkere. Om den er ligeså solid vil tiden vise.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 11 nov 2014 16:22

Hold da op...alperne!! Jeg har holdt ferie en del på Col du Galibier og det er min drøm at køre opad den, hvem ved om jeg gør det om et par år :lol:
Vil godt tro at der skal bremses en del på de nedkørsler, men nøj hvor ville jeg gerne prøve det. :D Brugte du al strømmen? Jeg er så heldig at jeg jo har to batterier, mener der er lige lidt under 20 km til toppen af Galibier.

Tillykke med vægttabet det er godt gået.. :D Det siges ellers at en el-cykel er for de dovne og at man ikke kan tabe sig ved at bruge den!! Jeg har i år tabt mig 8 kg så nu er jeg ikke en mand mere, vægten siger 98 kg (med lidt tøj på)...

Jeg er også stadig yderst tilfreds med Bosch, det kører bare. Der er for resten kommet en software opdatering til Bosch Performance 2014, den fik jeg installeret ved min forhandler efter, at han havde skrevet der var kommet en...service til UG!! Display er nu på dansk og så var der nogle optimeringer.

Men jo mere jeg kører med den Nyon computer jo gladere bliver jeg for den. Jeg har lige haft 48 km med en gns. fart af 26.3 km/t og et watt gns. på 155 og det er godt med mine dårlige ben :lol: Jeg kører mig selv endnu hårdere når jeg kan følge med i de watt, der går jo sport i det.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 14 jan 2015 20:28

Træerne vokser ikke ind i himlen.. :lol: Efter 1200 km var den gal...

Fredag den 2. januar begyndte der at komme sjove lyde fra motoren et sted, som om et leje var gået et sted. Ingen slør i kranken og den samme lyd uanset om motor var tændt eller ej, og mens pedalerne kørte rundt.

Midt på eftermiddagen kører jeg til Århus med den. Forhandler kan godt høre det. Han ringer til Bosch og de har stadig ferie. Han begynder at pille motoren af, men desværre er det så sent på dagen, at han ikke kan få afhentet en pakke. Det gør jeg på mandag sagde han og så sendes den til tyskland.
Mandag ringer han og siger at den er afsendt og vi hører nok noget om en uges tid. To dage efter skriver Bosch de har modtaget den, altså om onsdagen.
Tirsdag i denne uge (igår) ringer forhandler og siger, at der er en pakke på vej fra Bosch.
Idag onsdag ringer han og siger, at cyklen er klar til afhentning! Otte arbejdsdage incl. tre dages transport og cyklen er klar. Det er rigtig flot og absolut godkendt :D

Så jeg er rigtig glad for min lille forhandler og Bosch! :D

Det var en helt ny motor der kom og der stod intet om hvad fejlen var på den gamle, men den må da have været total kaput... :roll:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KXE
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 apr 2015 12:38

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af KXE » 21 apr 2015 12:41

Hej Terminator - jeg går netop og kigger på sådan en cykel: "Haibike Xduro Cross Pro"

Er du stadig tilfreds med din ? - og hvem er din "lille forhandler" i Århus ? - Det skulle vel aldrig være: http://www.maabocykler.dk/index.asp ?

MVH Kenneth Egholm

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 21 apr 2015 20:05

Det er en FED cykel...Den kører upåklageligt. Har rundet de 3200 km på den uden kæde problemer eller andet. Fik dog skiftet Bosch motoren, men shit happens.
Jeg har det org. Mondial dæk siddende foran, imens jeg nu bagpå har monteret et Marathon Plus. Kører over stok og sten på Gudenåstien Randers/Langå....
Nyon computeren bliver bedre måned for måned. De er ved at have rettet de fleste bugs.

Jo det er Maabo cykler. Han solgte lige en Cross Pro i sidste uge og jeg ved det er svært at få cykler hjem, da produktion ikke kan følge med...

Men tag en snak med ham, han ved rigtig meget om el-cykler :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike XDURO Cross Pro 2015

Indlæg af Terminator » 24 apr 2015 14:29

KXE skrev:Hej Terminator - jeg går netop og kigger på sådan en cykel: "Haibike Xduro Cross Pro"

Er du stadig tilfreds med din ? - og hvem er din "lille forhandler" i Århus ? - Det skulle vel aldrig være: http://www.maabocykler.dk/index.asp ?

MVH Kenneth Egholm
Jeg besøgte ham lige idag, han havde fået endnu en på lager, der var en og kigge på den igår, var det mon dig? :)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar