Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
mtolesen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 maj 2015 10:09

Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af mtolesen » 16 jul 2015 12:26

Så har jeg været på min første tur på min Yosemite MTB fra Biltema, jeg syntes virkelig den køre super, jeg er indtil nu meget tilfreds.
En detalje er at batteriet ser ud til at være fra firmaet Protanium, jeg kender ikke dette firma, det ser ud til at være to danskere som startede det, men når man går ind på deres hjemme side, har de en el cykel hvor stellet ser ud til at være meget identisk med Yosemite MTB'en fra Biltema.
Yosemiten har en 8FUN motor, den er nok ikke så highend som den på Protanium cyklerne, men sammen faldet mellem de to cykler er interresant, er der nogen som ved mere om dette?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af Terminator » 16 jul 2015 14:58

Tillykke med den :D

Glæder mig til løbende at læse om dine erfaringer. Glæder mig specielt til at høre hvordan den har det om 2000 km.... :)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

mtolesen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 maj 2015 10:09

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af mtolesen » 16 jul 2015 16:41

Tak.
Jeg skal primært bruge den til kortere ture, og ikke dagligt brug.
Den har "kun" 7 gear, altså kun et tandhjul på pedalerne, kan man eftermontere ekstra gear tandhjul på pedal delen og ekstra gear vælger?

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af Thomas » 17 jul 2015 11:19

Det skulle der ikke være noget til hinder for.
Du kan tilmed købe en lignende drejeskifter som til den bagpå, kabelføring bliver nok det største problem.

Jeg har personligt valgt at gå den anden vej med min elcykel og valgt closeratio-gearing med 13-26 bagpå i stedet for 11-28T, men jeg har så også 8-krans bagpå. Overvejer alvorligt at droppe forskifteren helt, da det giver et mere clean look.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af Thomas » 17 jul 2015 11:35

Desværre benytter 8Fun motoren skruekrans, hvilket indskrænker mulighederne for at skifte krans bagpå.

Min elcykel (Neo Cross) bruger kassette og kan i princippet laves om til 9 eller 10-speed, hvis man ønsker det med standard Shimano-dele.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af Thomas » 18 jul 2015 15:18

Fik kigget lidt på den, og kan se at der er bevægelsessensor på kranken, så måske ikke så simpelt at skifte kranksæt alligevel.
Men har du reelt brug for flere gear, når den kun skal benyttes til kortere ture?
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

mtolesen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 maj 2015 10:09

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af mtolesen » 19 jul 2015 16:30

Tak for det Thomas, har du et link til dreje omskifteren som du nævner?

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af Thomas » 20 jul 2015 11:39

http://www.cykelpartner.dk/revo-greb-ve ... 47LSB.html

Men undersøg lige problematikken med bevægelsessensoren i kranken...

Alle dele kan også købes i Biltema, hvor du så får et sæt med begge skiftere til styret for 89,90.
Krank for 149 og forskifter for 109 kr. Men overvej om ikke der skal ofres lidt bedre dele til en opdatering.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Yosemite MTB fra Biltema og high end Protanium..

Indlæg af Vildkat » 21 jul 2015 11:31

mtolesen skrev:En detalje er at batteriet ser ud til at være fra firmaet Protanium, jeg kender ikke dette firma, det ser ud til at være to danskere som startede det, men når man går ind på deres hjemme side, har de en el cykel hvor stellet ser ud til at være meget identisk med Yosemite MTB'en fra Biltema.
Yosemiten har en 8FUN motor, den er nok ikke så highend som den på Protanium cyklerne, men sammen faldet mellem de to cykler er interresant, er der nogen som ved mere om dette?
Protanium er OEM producent/eller mellemled, så indkøbskæde kan få deres egen brand på cyklerne. Protanium levere cyklerne til FDB (Mustang), T-hansen m. flere.
Jeg har en cykel med 8Fun motor, og min motor kan godt lave en tænderraslen i motoren. :mrgreen:

Besvar