Benelli Alpan MTB erfaringer

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Thomas » 29 sep 2015 18:00

Terminator skrev:Hehe..

PS: Har jeg trådt dig over tæerne? Hvis du føler det undskylder jeg, det var ikke hensigten.
Du må have et meget lavt selvværd, hvis du ikke kan se det morsomme i at du retter en andens fejl med en ny fejl!
Jeg er absolut ikke mester i MTB-dæk og kom åbenbart til at linke til et dæk med ringere beskyttelse, hvilket jeg beklager.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Terminator » 29 sep 2015 18:53

Thomas skrev:
Terminator skrev:Hehe..

PS: Har jeg trådt dig over tæerne? Hvis du føler det undskylder jeg, det var ikke hensigten.
Du må have et meget lavt selvværd, hvis du ikke kan se det morsomme i at du retter en andens fejl med en ny fejl!
Jeg er absolut ikke mester i MTB-dæk og kom åbenbart til at linke til et dæk med ringere beskyttelse, hvilket jeg beklager.
Det kunne jeg jo NETOP godt se det sjove i..DERFOR skrev jeg "hehe"...

Kunne du så ikke blot have skrevet at du tog fejl? Jeg gjorde dig jo blot opmærksom på at et Smart Sam Plus IKKE var det samme som det du linkede til. Dit svar var jo decideret forkert, imens min fejl blot bestod i en "typo", du vidste jo godt at jeg snakkede om det samme dæk! Du må da have et lavt selvværd hvis ikke du kan se det morsomme i at trådstarter skriver at et Smart Sam Plus er bestilt og i restordre og hvorpå du så linker til ikke Plus modeller. Nu ved trådstarter jo nok at de ikke er med indlæg i dem du linker til, men andre der læser med kunne måske blive ret forvirret over oplysningerne!

Jeg kan da tydeligt læse imellem linierne at jeg på et eller andet tidspunkt har trådt dig over tæerne. Men du har ALDRIG påtalt hvor, havde du det kunne vi jo have taget en snak om det. :shock:

Men du får lov at udfolde dig, jeg sletter alle mine indlæg som skrevet før, for jeg er gider ikke have et eller andet indlæg, hvor jeg har trådt dig over tæerne til at stå, for det har ALDRIG været min hensigt at træde nogle over tæerne!!!!

God vind fremover og tak for tiden her i forum.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Claus
Indlæg: 14
Tilmeldt: 01 aug 2015 20:21

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Claus » 29 sep 2015 20:31

Terminator, det vil jeg syntes er skidt. Jeg værdsætter inputtet og det er jo netop det et forum går ud på.

Så jeg håber, at du lader dine indlæg stå :-)

/Claus

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Terminator » 30 sep 2015 09:49

Tak Claus, men jeg syntes Thomas gik over stregen ved at blive personlig et par indlæg længere oppe og det finder jeg mig slet ikke i. En MAND burde fortælle når/hvis jeg er gået over stregen. Jeg ved jeg altid har skrevet i et pænt sprog og jeg kan slet ikke forstå at Thomas har set sig gal på mig. Jeg tror det er et års tid siden jeg kunne begynde, at fornemme der var et eller andet galt og det viser sig nu at min fornemmelse var begrundet.
Så min beslutning står ved magt :D Jeg ER nødt til at slette indlæggene fordi der jo i et af dem, må stå et eller andet grimt om Thomas siden han er blevet så fjendtlig. Jeg tror nu godt jeg ved hvor skoene "trykker", men det kommer jo nok frem.

Håber du bliver tilfreds med din Bennelli..og jeg læser gerne med når du har noget nyt at berette... :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Steen5
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08 jun 2013 19:25

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Steen5 » 30 sep 2015 09:52

Kan I ikke skrive om elcykler istedet for at være efter hinanden?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Terminator » 30 sep 2015 10:06

Steen5 skrev:Kan I ikke skrive om elcykler istedet for at være efter hinanden?
Hehe..jo det ville være bedre, enig. Men jeg er jo også nødt til at forklare mig og det er vel bedst i den tråd hvor det startede :D Jeg har jo undskyldt men fik blot at vide, at jeg måtte have et lavt selvværd og det måtte jeg jo så svare på. Så skrev Claus noget og jeg måtte svare. Så skrev du og jeg måtte svare :lol:

Men jeg vil netop ikke skrive mere her i forum i andet end mine egne tråde, så undgår vi vel det der pludselig blev personligt :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Claus
Indlæg: 14
Tilmeldt: 01 aug 2015 20:21

Re: Benelli Alpan MTB erfaringer

Indlæg af Claus » 22 nov 2015 01:17

Det har været lidt stille af flere årsager:
Der knækkede et eger i baghjulet igen. Som aftalt skiftede T Hansen det til et nyt hjul med kraftigere eger U/B. Det tog desværre 10 dage og cyklen kom retur op til en forlænget weekend i Aalborg.

Dækkene er skifter til Schwalbe Energizer, det gav en markant forbedring i komfort, lavere støj (selvfølgelig samt bedre styreegenskaber og lavere rulle modstand. Cyklen ser lidt mindre 'lækker' ud, men det får gå ;-)

Til pendling er jeg lidt udfordret på grejet:
Bagagebæreren knækkede, en af de billige til at montere på sadelpind, men skidt alligevel. Som en midlertidig løsning smed jeg et frontlad på saddelpinden, som blev vendt på hovedet..... (Billede følger).
Nu er jeg nået dertil at de 2*18.5 km på arbejde, kræver noget ordentlig, så jeg har bestilt thules pack 'n ride tour bagagebærer med sidedimser til, så må den koste det den nu koster..... Det er denne https://www.thule.com/en-us/us/products ... -pp_100016 med disse sideframes https://www.thule.com/en-us/us/products ... -pp_100017

Så har jeg et par billige Aldi cykeltasker der må holde indtil jeg forhåbentligt får disse i julegave.... ;-). Http://www.karstadt.de/Vaude-Packtasche ... =90L100001

Alt i alt har jeg prøvet at få det til at virke med skrammel og det går ikke. Jeg må erkende at jeg bruger 5-10 min i hver ende per tur på at spænde diverse tasker fast og alligevel går det galt, så den første computertaske er røget ud efter 2 ture på siden af et knopdæk ;-)

Ordentluge cykeltasker er vejen frem for mit vedkommende :-)

Efter 2 eller 3 gange gennemblødte sko på 4 ture er der desuden kommet regntøj til skoene, i form af disse http://www.vaude.com/de-DE/Produkte/Bek ... black.html til kun 20 € minus 10 € rabat, som fundet til de penge ! :-)

Nu skal bagagebæreren gerne dukke op, så der kan komme gang i montagen og pendlingen.

På grejlisten står en vandtæt smart phone holder til styret, der bliver jeg også lidt nærig..... Små 50 € for Rixen Kauls, Den ryger på ønskesedlen til jul .... http://www.klickfix.com/index.php?mod=13

Besvar