CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Terminator » 10 dec 2015 12:22

Så var der tid til at prøve noget andet end Haibike.
Har dog stadig et tilbud fra Haibike om køb af en Haibike i 2016, til en discount pris. Om jeg benytter mig af det vil tiden vise.

Købte en Cube Reaction med den nye Bosch CX motor og med et 500 watt batteri. Designet er ikke så flot som Haibike, men de forskellige dele på cyklen skulle være ok. Har læst om cyklen (2015 modellen og uden CX motor) i diverse foraer og der får cyklen gode anbefalinger. Så nu vil tiden vise om den er ligeså god og holdbar som mine Haibikes.

Fik et rigtig GODT tilbud fra Schaufuss Cykler i Silkeborg for 14 dage siden og den kunne så leveres efter kun 13 dage.

http://www.billigecykler.dk/CYKLER/El-C ... YKLER.html

Fik byttet bagdækket ud med et Schwalbe Marathon Plus MTB 2.10. Foran blev Schwalbe Tough Tom Active, 2.25 siddende.

Fik cyklet 55 km på den, den første dag. Motoren siger ikke meget ved belastning, dækstøjen fra det forreste dæk er højere end motorlyden. Bagdækket rumler ikke så meget, men det er fordi der ikke er knopper på det miderste af dækket. Det er muligt jeg skifter fordækket til et Marathon plus. Jeg mangler at køre på noget grus og lidt blød jord inden jeg tager beslutningen.
Men hold da op CX motoren ligger fra land. Den er super kvik. På et tidspunkt jeg stoppede op og satte venstre ben på jorden og det højre hvilende på stellet, kom mit højre skinneben til at støde på pedalen og straks satte den lidt igang med et ordentlig ryk. Egentlig lidt farligt hvis ikke man tænker sig om, men nu lærte jeg det på den gode måde.
Skal lige have fundet et par ergonomiske håndtag til cyklen, da mine hænder begyndte at snurre.
Nu skal bremser osv lige køres lidt til, inden jeg kan danne mig et overblik om hvor den er henne i forhold til delene på min Haibike Cross Pro.
Designet er ikke så veludført som Haibike og her tænker jeg ikke kun på udseende. Det irriterer mig lidt at Cube har valgt ikke at lade alle ledninger gå igennem stellet. Men det ser ud til at forseglingen er god nok. Men den tykke ledning går ind bag batteriet og det bevirker at batteriet er lidt svær at få til at gå i "hak", batteriet skal lige have et "klask". Måske bedre det sig lidt med tiden. Låsen på batteriet er blevet bedre end på de andre cykler jeg har haft og derved nok sværere at ødelægge for at stjæle batteriet.
Og desværre er der ingen lockout via styret, jeg skal have den gamle hånd ned på forgaflen for at benytte mig af det.

Det er superdejligt med et 500 watts batteri. Jeg har altid haft en regel om at skulle have mindst 1,5 streg tilbage på batteriet når jeg endte mine ture. Mine længste ture har derfor oftest været på kun max 60 km (har selvfølgelig prøvet at køre længere) just in case. Nu får jeg så lige de 25% mere at gøre godt med. Så glæder mig til sommer.

Købsoplevelsen ved Schaufuss Cykler/BilligeCykler.dk har været god. Jeg mener det her er deres første cykel med Bosch motor, de er/har været mere til Kalkhoff og Impulse motoren.
Alt det vi havde aftalt pr. mail blev efterlevet til punkt og prikke.

Min Haibike Cross Pro bliver måske solgt efter sommeren 2016, men indtil da beholder jeg den og vil stadig køre på den.

http://www.cube.eu/produkte/e-bike-hard ... hite-2016/

På billedet er sadlen ikke sat op i den rigtige højde. Var nødt til at sætte den ned for at kunne have to cykler på cykelholderen.
Vedhæftede filer
cx002.jpg
cx002.jpg (136.37 KiB) Vist 32101 gange
cx001.jpg
cx001.jpg (109.61 KiB) Vist 32101 gange
Senest rettet af Terminator 12 dec 2015 18:57, rettet i alt 4 gange.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Vildkat » 11 dec 2015 10:45

Er cyklen elektronisk begrænset til 25 km/t eller er den en 35Km/t?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Terminator » 11 dec 2015 11:56

Det er en 25 km/t....slipper hjælp ved 26-27 km/t som på mine andre Bosch....
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Terminator » 27 dec 2015 22:39

Nu har jeg rundet de 400 km og den kører som en drøm. Det er jo ikke Cube`s skyld, men Bosch`s... Den trækker så himmelsk.

Jeg kører over 40 km på to streger på batteriet, og det på en lidt kold dag med 4-5 m/s gns. vind. De 15 km i modvind. Meget bakket landskab bl.a op ad den bakke her
Væthvej, Langå 1.250 58 4,6% Starter umiddelbart øst for Gudenåen og stiger mod øst. Det miderste stykke af bakken er 625 meter, 45 højdemeter og har en gns.stigning på 7,2%.

Jeg har en gns. hastighed der er 1 km lavere end på mine Haibike, men det må være de brede dæk der gør den forskel. Faktisk nyder jeg at køre på de brede dæk, også selvom jeg har kørt de 390 km på asfalt.

Syntes den bremser meget bedre bagpå, ved ikke om de bremser der sidder på Cube er bedre/dyrere end dem på min Haibike...men det er der nok nogle eksperter der ved noget om.

Ingen problemer med cyklen indtil videre.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Terminator » 30 dec 2015 21:01

Noget irriterende er at der ingen stelbeskytter er med så kæden ikke rammer stellet. Den måtte jeg købe idag til 99,- kr minus 15% rabat.

Kan se at de i Kina kun tager 12,- kr incl. porto til DK for sådan to. Så Cube må jo kan få lavet sådan en billigt og sætte en på cyklerne, det andet er for nærigt.. :cry: - kæden slog lidt maling af den første gang. Havde godt nok undret mig over der ikke var en monteret...så jeg måtte lære det på den hårde måde...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Jay
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 apr 2016 21:21

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Jay » 04 apr 2016 21:26

Hey Terminator

Hvordan står det til med cyklen?

Og hvordan kan det være du har valgt også at købe en Haibike XDuro RX samtidig?

Jeg overvejer selv modellen fra Cube samt en lignende model fra Focus.
Så ville være super lækker med lidt input fra dig :-)

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Terminator » 04 apr 2016 22:37

Sjovt du spørger. I sidste uge var der en via PM der ville vide næsten det samme.. :D

Jeg er nu oppe på 1700 km på Cube. Den kører stadig fortrinligt. Ingen problemer af nogen art. Idag kørte jeg 30 km på en streg (min rekord på et 400 watts batteri er 31 km) og det selvom der kun var 11 grader. Håber at kunne komme op på ca 40 km på en streg når varmen kommer og der ingen vind er. Og jeg vejer stadig 99 kg. Er rigtig glad for det 500 watts batteri.
Jeg syntes faktisk den er cool at cykle på.
Jeg kan kun anbefale den og har intet negativt at sige om den. Jeg kunne sagtens finde på at købe Cube en anden gang. Men mit hjerte er mest hos Haibike hvor jeg også betaler en del mere for deres cykler. Der er jo lidt forskel med hensyn til delene på de to cykler jeg har nu, men ingen tvivl om at jeg betaler en del mere for designet og populariteten på Haibike Cross RX. Udsalgsprisen på den er 28.000,- kr.....

Jeg har altid to el-cykler ad gangen. Sidste år blev det til 15.700 km og det er dejligt at have noget forskelligt, også i tilfælde af nedbrud på den ene. F.eks som sidste år hvor min Haibike Cross Pro skulle have ny motor. Det tog ca. 10 dage (med helligdage), at få cyklen retur, så det var dejligt dengang at kunne hoppe over på min Haibike Urban 28.

Kommer senere med et indlæg om min Haibike Cross RX som jeg har haft i snart 4 uger....
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

sejensen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 sep 2016 13:11

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af sejensen » 26 sep 2016 13:20

Hej Terminator

Tak for fin rapportage om Cube'en, overvejer en tilsvarende.

Har du problemer med Cube cyklen og tophastighed? Jeg tænker at den "lave" bosch gearing og højere vægt vil gøre det svært at få en høj gennemsnitsfart, altså omkring de 30+ km/t.

På min ikke elcykel er jeg oftest over 25 km i timen og på gode strækninger 35+

På forhånd tak
Steffen

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af Terminator » 26 sep 2016 14:05

sejensen skrev:Hej Terminator

Tak for fin rapportage om Cube'en, overvejer en tilsvarende.

Har du problemer med Cube cyklen og tophastighed? Jeg tænker at den "lave" bosch gearing og højere vægt vil gøre det svært at få en høj gennemsnitsfart, altså omkring de 30+ km/t.

På min ikke elcykel er jeg oftest over 25 km i timen og på gode strækninger 35+

På forhånd tak
Steffen
Selvtak :D

Jeg har ikke helbred til at køre over 25 km/t i snit.

Normalt lå den på min Cube (er nu solgt, men en ny er bestilt) 23,5-24 km/t i snit. På min Haibike er mit snit ca. 24-24,5 km/t (har dog ture på de gode dage der er ca. 25 km/t). Det skyldes de MTB der sidder på Cube at gns. farten er mindre.

Jeg fik sat en anden gearing på. Den den var født med var for lavgearet til landevej.

Cuben vejer ikke så meget, er det ikke ca. 21,5 kg? Det lyder til du sagtens kan få en højere gns. fart end mig.

På min alm. cykel lå jeg om sommeren på ca. 20 km/t i snit, om vinteren ca. 1 km lavere - så nogen supermand er og har jeg ikke været... :lol:
Senest rettet af Terminator 26 sep 2016 14:12, rettet i alt 1 gang.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

sejensen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 sep 2016 13:11

Re: CUBE REACTION HYBRID HPA PRO 29'R 500 WATT - 2016

Indlæg af sejensen » 26 sep 2016 14:08

Jeg fik sat en anden gearing på. Den den var født med var for lavgearet til landevej.


Hej igen,

Tak for hurtigt svar

Hvilken gearing fik du sat på? Tænker nemlig på det samme

På forhånd tak
Steffen

Besvar