Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
ltd5
Indlæg: 24
Tilmeldt: 22 apr 2016 07:22
Min elcykel: Cube Reaction Hybrid HPA Race 500

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af ltd5 » 06 maj 2016 13:47

Jay skrev:Wow flot cykel - tillykke med den!
Race modellen har lige lidt ekstra lir end Pro udgaven, som jeg ellers har gået og været meget varm på.
Må man høre hvor du købte den henne af?

Jeg synes nemlig ikke det vrimler med steder der har Cube Elcykler, især ikke på sjælland.
Fik at vide hos den lokale cyklehandler der er over 2 måneder ventetid, Det er for lang tid at vente, så jeg bestilte den hos Bike Discount i Tyskland og i løbet af 1 uge kom DHL med pakken.

Jeg valgte nemlig Race udgave frem for pro, hvor den har lidt mere performance.

Jeg har bestemt ikke fortrudt købet, det eneste jeg ikke er hel tilfreds med, er at motoren slår fra ved 25 km/t, vil dog have ønsket grænsen er på 30 km/t. Til gengæld er det en fornøjelse i modvind og op ad bakke.

Til adminstrator. Jeg har markeret fluebenet "Send mig en email når der skrives et svar" Desværre fik jeg ikke notifikation på ovennævnte indlæg. Kan du hjælpe?

Jay
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 apr 2016 21:21

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af Jay » 06 maj 2016 14:53

Jeg overvejede virkelig også at bestille fra tyskland - men fik så et andet tilbud hvor jeg også kunne købe én med til min kone.

Men har service osv. været fint ifbm. køb hos Bike Discount?
Og har du snakket med forsikringsselskabet, nu hvor du ikke har et dansk stelnummer?

Ja det med "cut-off" på de 25 km/t kender jeg 100% - hvis man lige kunne få 5 km/t mere så var jeg glad (eller ville jeg så bare have 5 mere endnu?)
Der findes vidst nemme løsninger med en dims du sætter på hastighedssensoren, og vupti så kan den reelt gå det dobbelte.
Men det er jo ulovligt og hvis der skulle ske noget med motoren, så ved jeg ikke om Bosch kan se det - for så ryger garantien...

ltd5
Indlæg: 24
Tilmeldt: 22 apr 2016 07:22
Min elcykel: Cube Reaction Hybrid HPA Race 500

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af ltd5 » 06 maj 2016 18:34

Jay skrev:Jeg overvejede virkelig også at bestille fra tyskland - men fik så et andet tilbud hvor jeg også kunne købe én med til min kone.

Men har service osv. været fint ifbm. køb hos Bike Discount?
Og har du snakket med forsikringsselskabet, nu hvor du ikke har et dansk stelnummer?

Ja det med "cut-off" på de 25 km/t kender jeg 100% - hvis man lige kunne få 5 km/t mere så var jeg glad (eller ville jeg så bare have 5 mere endnu?)
Der findes vidst nemme løsninger med en dims du sætter på hastighedssensoren, og vupti så kan den reelt gå det dobbelte.
Men det er jo ulovligt og hvis der skulle ske noget med motoren, så ved jeg ikke om Bosch kan se det - for så ryger garantien...
Jeg har endnu ikke haft problemer med cyklen/elmotor, så har ikke været igennem processen. Der er ingen tvivl om at reklamation tager længere tid, afsendelse af et produkt tager længere tid, så håber ikke der bliver problemer.

Jeg kontakter mit forsikringsselskab i næste uge, jeg giver lyd herfra. Andre i forummet som kan fortælle om deres oplevelser med købt af elcykel i udlandet og hvordan det er gået med dækning via forsikring?

Ja der ligger videoer på YouTube om en dims så farten øges væsentligt, det er godt nok vildt.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af dk1 » 06 maj 2016 18:57

Umiddelbart kan man ikke få forsikret en cykel købt i Tyskland, da den ikke har fået et dansk stelnummer. Det kan den ikke få, da det gives af den danske importør.
Hvis forsikringsselskab kan nøjes med rammenummer, som de alle har, så burde det kunne lade sig gøre, men har ikke hørt om nogen der har gjort det.

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af Cykelmikael » 06 maj 2016 19:22

Jeg vil ikke anbefale at pille ved motoren, eller sætte en sensor på som får cyklen til at køre hurtigere, for det første ryger garantien på hele elsystemet og for den andet ryger din ulykkeforsikring på dig selv hvis du kommer til skade på et ulovligt køretøj, der er i øjeblikket en sag i Danmark hvor en har pillet ved sin Bosch motor for at køre stærker, han kørte desværre galt, og har i dag svære skade, bla. mistet synet på det ene øje, forsikringen dækker ikke værken cyklen eller personen. Så vil i køre stærk på en el cykel, så køb en speed model, ellers nøjes med de tilladte 25 km.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af Terminator » 07 maj 2016 10:55

Mit forsikringsselskab erstatter cykler med over 6.000,- kr, selvom de slet intet nummer har af nogen art...man skal blot oplyse grunden til hvorfor der intet nummer er. Det kunne være en importeret cykel fra Kina. Dem importerede min chef nogle stykker af for ca. 10 år siden til meget billige penge og kvaliteten var også derefter. Der var ingen serienummer på.
Og jeg mener også de dækker et serie/produktionsnummer på cyklen hvis man har privatimporteret den. Blot skal man have en kvittering med det pågældende serie/produktionsnummer.

https://www.politi.dk/da/aktuelt/Sporgs ... landet.htm

http://www.mtb.dk/kunena/messageboard/2 ... forvirring


Edit: Fandt lige mit selskabs betingelser! cyklens stelnummer eller produktionsnummer Det er FDM forsikring. De samme regler gælder i Bauta, LB og såvidt jeg husker Gjensidige.
Vedhæftede filer
cyklen.JPG
cyklen.JPG (179.28 KiB) Vist 22593 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

ltd5
Indlæg: 24
Tilmeldt: 22 apr 2016 07:22
Min elcykel: Cube Reaction Hybrid HPA Race 500

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af ltd5 » 07 maj 2016 22:00

Tak for info Terminator. Så er der lidt at forbedrede sig til en snak med GF forsikring.

ltd5
Indlæg: 24
Tilmeldt: 22 apr 2016 07:22
Min elcykel: Cube Reaction Hybrid HPA Race 500

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af ltd5 » 09 maj 2016 10:44

Efter telefonisk samtale med mit forsikringsselskab fik jeg at vide at jeg skal gå til politiet og få et stelnummer og bagefter til cykelhandler og få fat i et godkendt lås. Fik at vide at stelnummeret skal indgraveres i rammen (ikke nok med klistermærker) og låsen skal fastmonteres. Havde ikke regnet med at lakken skulle ridses med det samme, men det er vel betingelserne gældende i alle forsikringsselskaber? Har I alle med glæde fået indgraveret stelnummer eller kunne I nøjes med klistermærker? Cyklen står i et aflåst kælderrum og bruger MC kædelås, som jo ikke er fastmonteret, men det er ikke godt nok i tilfælde af den blev stjålet og forsikringen gælder ikke. En udvidet cykeldækning for mit vedkommende vil koste 862 kr årligt.

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af Cykelmikael » 09 maj 2016 17:59

Laver tit et dymo label og sætter den på underrøret så en omgang klar lak, så forsvinder den ikke.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kan ikke låse batteri til Bosch Power Pack

Indlæg af Terminator » 09 maj 2016 20:04

ltd5 skrev:Efter telefonisk samtale med mit forsikringsselskab fik jeg at vide at jeg skal gå til politiet og få et stelnummer og bagefter til cykelhandler og få fat i et godkendt lås. Fik at vide at stelnummeret skal indgraveres i rammen (ikke nok med klistermærker) og låsen skal fastmonteres. Havde ikke regnet med at lakken skulle ridses med det samme, men det er vel betingelserne gældende i alle forsikringsselskaber? Har I alle med glæde fået indgraveret stelnummer eller kunne I nøjes med klistermærker? Cyklen står i et aflåst kælderrum og bruger MC kædelås, som jo ikke er fastmonteret, men det er ikke godt nok i tilfælde af den blev stjålet og forsikringen gælder ikke. En udvidet cykeldækning for mit vedkommende vil koste 862 kr årligt.
Det er noget af et forsikringsselskab du har.

Jeg har en udvidet cykeldækning og sidste år gav jeg 300,- kr for den.

Dit aflåste kælderrum, kan man se hvad der er i det udefra?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar