Haibike Xduro Cross RX 2016 og en tysklands tur

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Haibike Xduro Cross RX 2016 og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 30 maj 2016 20:40

Købte cyklen hos eBikeStore i Aarhus. http://www.ebikestore.dk/

http://www.haibike.de/produkte_detail_e ... etail.html

Haibike skyldte mig en tjeneste og havde lovet mig minus 20% rabat på forhandlerprisen (ikke på momsen) på en ny Haibike.
Cyklens listepris var 28.000,- kr og jeg ville kun betale 22.500,- kr ved den gamle forhandler (med den nye ejer). Dette indvilgede han i. Men jeg sagde dog pænt nej tak til sidst, da jeg kunne fornemme han ikke vidste meget om el-cykler.

Jeg gik så til eBikeStore og spurgte om ikke han kunne ringe til Haibike og snakke med "beep" for at jeg kunne få minus 20% igennem eBikeStore. Jeg fortalte at jeg ialt kun ville betale 22.500,- kr for cyklen. Jo han kunne godt ringe og høre om "beep" kunne give minus 20% rabat og hvis han fik ja kunne jeg godt få cyklen til 22.500,- kr. En time efter ringede han og sagde det var iorden og cyklen ville komme til DK først i marts og han havde også bestilt den til mig! Sådan :-)
Så kom cyklen og jeg fik min første tur og godt kørte den.
Den er monteret med den nye CX motor og et 500 watt batteri. Jeg skiftede styret ud med et low riser fra en Cube som eBikeStore havde på lager. Det der sad på var et high raiser styr. Det var ikke så rart at køre med.
Fik et Schwalbe Marathon Plus sat bagpå og beholdte det Schwalbe Mondial der sad på foran. Det er et rigtig godt dæk til foran og som jeg havde kørt 14.000 km med på min gamle nu solgte Haibike Cross Pro 2014.

Der er lidt forskel på min Cube og denne Haibike Cross RX når vi snakker motor. Cube motoren virker lidt mere "hidsig" og villig end CX motoren der sidder på RX. hvorfor ved jeg ikke. CX motor på RX hjælper indtil 26.8 km/t, modsat Cube der stopper ved 25 km/t. Og mærkeligt nok har jeg en lidt lavere gns. fart på Cross RX end på Cube, selvom der på Cube sidder det brede knopprede dæk foran og det lidt mindre knoppede Schwalbe bagpå.

Jeg har kørt næsten 3000 km på min Cube siden først i december sidste år og har nu rundet de 1600 km på Cross RX siden marts i år.
Der har ingen problemer været af nogen art. Jeg kan ikke finde noget negativt om Cross RX, det skulle dog lige være det high raiser styr, men det er smag og behag. Der stod intet om et high raiser styr på Haibikes hjemmeside. Men det er heller ikke et styr der afgør om jeg handler eller ej.
Der er ingen tvivl om at man på en Haibike betaler lidt mere for design og popularitet end f.eks en Cube. Men om jeg vil give 28.000,- kr for en Haibike er jeg lidt i tvivl om. Syntes bedre om priser i nærheden af 20.000,- kr som f.eks en Cube koster, dem forhandler eBikeStore forresten også.

Mit nytårsfortsæt i år var ikke 15.000 km på mine el-cykler som sidste år, det var en tand for hårdt helbredsmæssigt, men hvor der er vilje er der vej. Jeg fik kørt ialt 15.700 km. Så jeg måtte finde på noget andet "vildt" at love mig selv. En udfordring jeg kunne være tilfreds med. Det blev så mit fortsæt at ville cykle til Tyskland. Hadsten-Flensborg og det skulle være i maj måned, tørvejr og en vind på max 4 m/s som gennemsnit.
Så torsdag i sidste uge så det lovende ud for en tur lørdag. Vinden passede, temp. passede og DMI lovede tørvejr så sent som lørdag morgen kl. 5.30. Men kan man stole på DMI 5 timer frem?? Se det kommer jeg til.

Havde arrangeret det sådan at jeg ville køre på min elskede Haibike Cross RX og så smide Cube bagpå min bil og fik så en kammerat til at følge mig på turen. Cube var med som reserve hvis Cross RX gik i stykker. Jeg aftalte 3 mødesteder undervejs med min kammerat, så jeg kunne få noget proviant og på et tidspunkt skulle jeg jo også have et frisk batteri.

Turen var på ca. 189 km efter min GPS og jeg håbede selv på at kunne gøre det lige under 9 timer i effektiv køretid. Startede ud kl. 8.30 fra Hadsten. Havde DMI kl. 05.30 ikke skrevet at der ingen regn kom? Jo, men dem kan man ikke stole på, for det begyndte at regne fra Hedensted til Vejle! Derefter klarede det op. De første 100 km var min gns. hastighed på 25 km/t og jeg havde vinden skråt bagfra.

Da jeg kom til Kolding vendte vinden så jeg fik den skråt forfra og det havde DMI heller ikke lovet kl. 05.30! Jeg var ved at være godt ødelagt. Bindevævsgigten, slidgigten i ryggen og de dårlige hofter protesterede, men jeg VILLE ikke give op. Efter 133 km måtte batteriet skiftes da var det 99% tomt. Så på med Cube batteriet. Da jeg havde kørt 150 km var min gns. fart stadig 25 km/t men det blev sværere at holde den der pga den vind der kom skråt forfra, så jeg måtte i "vilje og adrenalin" mode. Der var stadig over 40 km tilbage. Jeg sagde til min kammerat at jeg ville over de 25 km/t i snit uanset, så jeg glemte alt om smerter og lod viljen og adrenalinen føre mig frem. Det er sjovt som man kan mærke adrenalinen suse igennem kroppen. Da jeg kom til Haderslev kørte jeg lidt forkert og det sendte mig lige på en omvej på ca. 5 km forbi Haderslev Asylcenter!. Surt show.

Det skal siges at der er rigtig mange bakker i Sønderjylland, altså på hovedvejen, modsat motorvejen der næsten er flad som en pandekage efter Christiansfeld.
Da jeg havde 10 km tilbage kunne jeg mærke jeg var ved at gå sukkerkold. Og jeg ved af erfaring at jeg SKAL stoppe såsnart jeg mærker det. Pga min Diabetes har jeg lidt svært ved at styre det når jeg kører mig selv ud. Ringede til kammeraten som var kommet til Kruså. Hej makker, kom lige tilbage med noget frugt og en müsli bar, jeg er gået sukkerkold. 10 minutter efter var han der. Nu udviklede det sig ikke fordi jeg hurtigt fik noget med sukker i. Efter 20 minutter var jeg klar igen. Da min cykel computer ikke viser gns. hastighed og da jeg kun vidste at jeg netop lige havde holdt de 25 km/t i snit ved de 150 km, var jeg i tvivl om hvor godt det gik efter de ca. 184 km. Så de sidste 10 km måtte jeg bare yde max og overgå mig selv for at være nogenlunde sikker på de 25 km/t i snit. Så adrenalinen og viljen måtte på overarbejde. På den sidste del af turen nåede jeg faktisk lige netop at slå min max. puls på 156, havde dog haft den på ca. 155 nogle kilometer tidligere på dagen, men de sidste 10 km mod Kruså var belagt med en del bakker, det var ikke lige ud hele vejen..så der skulle noget energi til at få den derop på sidste del af turen.

Lidt efter kl. 18.00 var jeg i Tyskland efter 194 km!! Jeg havde vundet over mig selv. Jeg kunne næsten ikke komme af cyklen, men glæden blev stor da jeg så at min gns. hastighed blev på 25.1 km/t :-) Det havde jeg kæmpet for siden Kolding endda i modvind. Det blev fejret med en stor cigar og en kold øl!
Siden batteriskiftet ved 133 km, brugte jeg på de resterende 61 km ca. 2 1/2 streg på batteri nummer 2. Nogle gange på de store bakker var jeg oppe i hjælpetrin 2, eller vare resten i 1. trin. Selv Vejlebakken mod syd blev kun foretaget i trin 2 og den er stejl og snoet.

Om jeg havde lyst til at opgive undervejs? Nej tanken strejfede mig slet ikke, jeg havde kun for øje at fuldføre mit nytårsfortsæt og at køre mig helt ud for at opnå det. Jeg er sommetider med-underviser i et Sundhedscenter, og der har jeg ofte fortalt hvordan man kan udfordre sig selv, selvom man er syg og har smerter og der er en simpel metode som man kan bruge. Man kan umuligt bruge den døgnets 24 timer, specielt slet ikke om natten når man skal sove. Metoden er enkelt, tving hjernen til at tænke på noget du har oplevet, eller tving dig selv til at snakke med dig selv under din motion, bare få tankerne væk fra smerten. Jeg kan ikke tænke den væk hele tiden på mine cykelture, men jeg kan gøre det halvdelen af tiden, og den halvdel er meget kostbar når vi snakker motion. Jeg har en kammerat hvis søn har kørt for Saxo Bank, og når han kørte de hårde løb var det netop det han gjorde når det gjorde ondt.

Jeg er dog så medtaget at jeg slet ikke har cyklet siden min Tysklandstur, og jeg agter ikke at springe op på den før sidst i ugen. Mine ben er lidt opsvulmet og hårde som granit, så der er lige noget væske der skal forsvinde.

Min Haibike var super at køre så langt på og jeg har ikke et sekund fortrudt den handel, den gør det den skal til UG og lidt mere til.
Hvad mit næste nytårsfortsæt er? Et eller andet vildt.

I år får jeg nok max. kørt ialt ca. 12.000 km, men det er også ok taget alt i betragtning.

Gns. hastighed 25.1 km/t
Effektiv køretid 7. tmer og 43 minutter, en del bedre end det jeg havde håbet før turen som jo var lige under 9 timer.
Distance 193.7 km.
Gns. puls på 139.
Max. puls 156

NB: jeg skrev ikke dette for at prale, men er der blot en der læser det og vedkommende kan finde inspiration, har det været det hele værd!!
Vedhæftede filer
t005.JPG
t005.JPG (131.34 KiB) Vist 36762 gange
t004.JPG
t004.JPG (52.24 KiB) Vist 36762 gange
t001 (1).jpg
t001 (1).jpg (40.52 KiB) Vist 36762 gange
Senest rettet af Terminator 26 feb 2017 14:53, rettet i alt 6 gange.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 30 maj 2016 20:41

flere
Vedhæftede filer
t001 (2).jpg
t001 (2).jpg (84.6 KiB) Vist 36761 gange
t006.JPG
t006.JPG (102.75 KiB) Vist 36761 gange
t001 (3).jpg
t001 (3).jpg (130.11 KiB) Vist 36761 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 30 maj 2016 20:47

Hjælpemotor giver god motion
Selvom familien cykler med hjælpemotor, får de god motion. Displayet på Morten Hviid-Hansens cykel viser, at han i testperioden tilbagelægger 250 kilometer med en gennemsnitshastighed på 25 kilometer i timen. Han er overrasket over, hvor forpustet han bliver, når han træder hårdt nok i pedalerne, og et pulsur dokumenterer, at elcyklen har en god indvirkning på hans kondition. Hans puls kommer op på næsten 160 på de hurtigste ture, og gennemsnittet i testperioden ligger på 132.
»Han får stor sundhedseffekt ud af at cykle – selvom han har hjælpemotor på. Sundhedseffekten er lige så god, som hvis han havde taget en almindelig cykel, fordi han sørger for at træde nok til. Tallene viser, at cykling på elcykel giver intensitet svarende til Sundhedsstyrelsens anbefalinger«, konkluderer idrætsprofessor Lars Bo Andersen.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 25 jul 2016 17:38

Efter 2.500 km og 5 mdr. skulle cyklen til service. Ebikestore i Aarhus har det første år, to gratis service på cyklen. Det er fint nok.

Jeg havde en reklamation på Rock Shox forgaflen. På vandringen nedad, var der et par steder hvor forgaflen ligesom føltes "tør". Det er en luftforgaffel. Det kunne tydeligt mærkes når jeg kørte over ujævnhederne og selvfølgelig når jeg pressede gaflen ned i stillestående tilstand.
Ebikestore fik cyklen om tirsdagen. Sendte den til rep. onsdag hos Rock Shox i Odense.
Rock Shox ringede fredag og sagde at de ville sende den retur samme dag. De fandt umiddelbart ingen fejl, men skiftede pakninger osv.
Ebikestore skulle så modtage den mandag og det skete ikke. Ebikestore fandt ud af at pakken var afleveret forkert ved en anden forhandler. Han fik den så onsdag og torsdag var cyklen færdig og forgaflen var som ny igen.
Rock Shox havde sendt en flaske af deres olie til smøring af gaflen med. Gratis vel og mærke.
Superfint med så hurtig rep. tid. Havde jo været bedre at pakken var kommet korrekt frem, men om det var Rock Shox eller pakkeposten der havde klokket i det, spurgte jeg ikke om.

Og der var også en software opdatering der blev installeret.

Så nu er den klar til de næste 5-6 mdr. Og cyklen kører stadig perfekt. Ingen punkteringer.

NB: det er 14 dage siden dette skete og den har nu kørt 3000 km...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 17 nov 2016 16:53

Så revnede endnu en Rodi fælg. Der skete det samme sidste år på min Haibike Cross Pro.
Da jeg skulle ud på min formiddagstur opdagede jeg bagdækket var fladt. Og da jeg ville skifte slange, så jeg fælgen var revnet.
Har snakket med en del tyskere og de siger Rodi fælge på en elcykel er noget juks.
Det er en fælg til 20€. De og jeg er forundret over de sætter så dårlige fælge på så dyre cykler.
Fælgen var en Rodi Blackjack T622 som sad på min Cross Pro.
På min nuværende Cross RX sidder der nogle der kort og godt hedder Rodi Cross 28. Kan intet finde om den fælg. Så måske er det nogle Haibike får lavet specielt til dem.
EbikeStore har haft en revnet Rodi fælg før jeg kom med min.
Nu har eBikeStore sat en bedre fælg på der hedder DT Swiss X 392 MTB. Så tager han slagsmålet med Haibike efterfølgende. Fin service fra ham.
De to nævnte Haibike har en max. belastning på 130 kg totalvægt. Så cykel, ekstra udstyr, min vægt med tøj giver lige under 127 kg, så det skulle være ok. Og da jeg ikke kører MTB kørsel med den, burde fælgen sagtens kunne holde.

Nu den var til rep. kunne jeg ligeså godt få skiftet kæde/krans/tandhjul. Jeg havde kørt 7.580 km på det. Og der var stadig masser af km tilbage i det. Hvis ikke der var sket det med fælgen, ville jeg have fortsat for at se hvor langt det kunne køre.

Nu blev der monteret
Shimano Dura Ace/XTR kæde + E-bikes 11 gear CN-HG901
Shimano SLX 11-40 11sp. CS-M7000 krans
og et 16-tands Wippermann Connex tandhjul.

Ang. punktering.
Det var min tredje punktering på et Schwalbe Marathon Plus. Har cyklet over 50.000 km på sådanne dæk.
Alle punkteringer er IKKE sket mens jeg cyklede, men dækket har alle tre gange været fladt når jeg skulle ud på min første daglige tur.
Vedhæftede filer
lort002.jpg
lort002.jpg (37.38 KiB) Vist 34834 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 27 jan 2017 15:54

Efter 9107 km skiftede jeg bagdækket til et nyt Schwalbe Marathon Plus. Der var stadig mønster tilbage i det gamle.

Når dækket er nyt ser det hammergodt ud.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX 2016 og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 20 apr 2017 15:20

Så rundede den 11.000 km på 13,5 måned.

Bagfælgen blev ved med at knække eger (beskrevet andet sted). Forhandleren fandt ud af at navet ikke passede helt til egerne. Der blev bestilt nyt nav, men om navet kom? Nej!! Der kom en helt ny Rodi fælg med eger, nøjagtig samme fælg som den gamle! Ud med DT Swiss fælg. Nu må vi se hvor længe den holder.

Ingen problemer ellers med cyklen.

Skiftede mit fordæk ud ved 10.000 km. Af kom Schwalbe Mondial, på kom Schwalbe Marathon GreenGuard. Det skulle rulle ca. 5 watt bedre end Mondial og 4 watt bedre end Schwalbe Marathon Plus.
Med lidt god vilje kan jeg måske godt mærke det ruller lidt lettere når motoren hjælper, men det er lidt mere mærkbart når motoren ikke hjælper. Men det er så lidt at jeg ikke vil vælge dæk ud fra 4 eller 5 watt.

Mit næste projekt er at få monteret en Bosch Nyon på den. Har fået en god pris på en Nyon incl. montering hos eBikeStore i Aarhus.

Jeg er faldet lidt af på den med hensyn til hjælpetrin. Kører lidt for ofte i trin 2. Jeg savner den wattmåler der er i Nyon. Jeg skal have noget at køre efter.

Så nu beholder jeg denne cykel ihvertfald indtil efteråret, men måske beholder jeg den længere. Under alle omstændigheder bliver denne cykel, den jeg har haft længst.

PS: tyskerne klager stadig over elendige Rodi fælge!
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Haibike Xduro Cross RX 2016 og en tysklands tur

Indlæg af Thomas » 20 apr 2017 18:07

Terminator skrev:Så rundede den 11.000 km på 13,5 måned.

Bagfælgen blev ved med at knække eger (beskrevet andet sted). Forhandleren fandt ud af at navet ikke passede helt til egerne. Der blev bestilt nyt nav, men om navet kom? Nej!! Der kom en helt ny Rodi fælg med eger, nøjagtig samme fælg som den gamle! Ud med DT Swiss fælg. Nu må vi se hvor længe den holder.
Lyder som samme problemer som du havde med Neocross blot i endnu højere grad.
Min Neocross har endnu ikke knækket en eger, selvom jeg har kørt rimeligt voldsomt på skov- og grusstier med i alt 110 kg rytter inkl. udrustning og tøj.
Vil nu også vurdere at mine Alexrims er et bedre mærke end Rodi.

Mit eneste problem har været en defekt måler, så motoren ikke kunne slå til, men det reparerede forhandleren på garantien.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Haibike Xduro Cross RX 2016 og en tysklands tur

Indlæg af Terminator » 20 apr 2017 20:17

Rodi er shit ja..

Det med brækkede eger, nævnte du også for nogle uger siden :lol:

Mine BH problemer var jo en fejlkonstruktion.
Den revnede fælg på min Cross RX er jo ikke det samme som skete på min BH. BH knækkede blot egerne. Egerne knækkede på min Cross RX fordi de ikke passede helt med navet (ifølge forhandleren). Han sagde det var lidt ligesom om de kunne "rulle" lidt i navet. Jeg så ikke selv hvor meget eller hvor lidt.

Jeg har ikke som dig kørt rimeligt voldsomt på grusstier. Jeg kører aldrig rimeligt voldsomt på mine cykler. Derfor VED jeg det ikke er mig der fremkalder revnede fælge og knækkede eger, som jeg skrev ovenfor :D

Du skrev dette for en del år siden ang. knækkede eger på min BH Neo Cross som åbenbart var en 2013 model. Min blev købt den 20-4-2013.

Min Neo Cross er ihvertfald en 2014-årgang, da stelnummer ender på J.

Navet er ca. 53 mm bredt målt over flangerne og har en diameter på 16 cm, til det yderste af flangen, altså præcis samme diameter som bremseskiven.
Billede
På denne 2012-model kan det gamle nav ses, som tydeligt er smallere og med større diameter.

Det nye nav kan du se her, hvor navet kun er en smule større end den største klinge bagpå.

En anden forskel på 2014-modellen er bremsegreb og kalipre som er hvide istedet for sorte, flot på styr og forgaflen, men knapt så heldigt på den sorte baggaffel.


Disse ændringer fremgår end ikke af BHs egen hjemmeside, der tydeligvis viser det gamle nav og sorte bremser.
http://www.bhbikes.com/web/en/easy-moti ... cross.html

Ovenstående er mit indlæg fra en anden tråd, og tror altså at problemerne er løst med det nye bagnav. 2-kryds opspændiing er teoretisk meget stærkere end en 1-kryds.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Thomas
Titel: Re: Max vægt/belastnings vægt på en cykelIndlæg: 26 jan 2017 13:24
Offline

Tilmeldt: 14 feb 2014 20:39
Indlæg: 203
Geografisk sted: Vestegnen
Min far byggede baghjul med knallertegre (3 mm) til os, da vi var drenge og gik med reklamer og søndagsaviser.
Dette da vores hjul tit eksede når vi kørte over kantstenen med 20 kg bagpå.
Mener ikke at vi havde problemer efter dette.

Kan huske at du også skrev om problemer med din BH Neo Cross og egre, der sprang, så tyder på at det er din kørsel,
der er lige voldsom nok i forhold til cyklens maks. belastning.

Jeg vejer selv lidt over 100 kg og har absolut intet problem med min Neo Cross.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________-___
viewtopic.php?f=12&t=933&p=3870#p3870

http://www.pedelecs.co.uk/forum/threads ... ems.15973/

https://endless-sphere.com/forums/viewt ... =2&t=68876
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar