Elcykel til feriecykling

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Elcykel til feriecykling

Indlæg af wizcarlo » 16 nov 2016 23:50

Ja, det kan lade sig gøre. En tur med telt og sovepose.

Min Kalkhoff kan køre 70 - 90 kilometer på en opladning. alderen trykker her, så jeg planlagde turen gennem nogenlunde fladt terræn. Google Maps og min Garmin GPS hjalp mig godt.

Jeg tog fra Aabenraa til Dortmund i Tyskland her i sensommeren. Jeg ville gerne have været længere, men nætterne var begyndt at blive lange i midten af september og der kom dug, som gennemtrængte ALT.

Problemet med elcykel var at jeg skulle være virkeligt forudseende med hensyn til opladning på campingpladser.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Elcykel til feriecykling

Indlæg af Terminator » 17 nov 2016 14:00

Det var da noget af en tur :D

Og hvor mange dage tog du turen? Var der mange cykelstier?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Gizzmo
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 okt 2016 08:38
Min elcykel: Cube Reaction Hybrid HPA SL 500 29" model 2017 red (dansk)
Cube LTD Race 27,5 model 2017 red (tysk)
Cube LTD Race 27,5 model 2017 red (dansk)
Merida Crossway Urban 500 model 2016 carbon fork hybrid
BOB IBEX trailer 2016 + 2010
Geografisk sted: Århus

Re: Elcykel til feriecykling

Indlæg af Gizzmo » 23 nov 2016 12:12

Kommende ejer af Cube Reaction Hybrid HPA SL mtb el-cykel

jeg planlægger, hvis jeg får godkendt førtidspension, at cykle Spanien rundt bl.a caminoen og især Andalucien og så Den Italenske Riviera i 2017 med min nye Cube og min BoB Ibex 1 hjuls cykeltrailer. Internationalt campingkort og mit 3-pers letvægtstelt + div. bagage.

Vil undersøge cykel-fragtprisen med Norwegian eller Ryan Air da jeg ikke orker cykle i Tyskland.

René , Århus

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: Elcykel til feriecykling

Indlæg af wizcarlo » 25 nov 2016 00:48

Terminator skrev:Og hvor mange dage tog du turen?
Jeg var afsted i tolv dage, men cyklede ikke direkte. Og så blev jeg samme sted flere dage for at se det lokale.
Var der mange cykelstier?
Både og. I Tyskland er der mange cykelstier, men i byerne er det et rent helvede at køre på cykel. Uden for byerne er der cykelstier på de mere befærdede veje. Jeg kom ad masser af mindre befærdede veje, med meget lidt trafik.

Cykelstierne uden for byerne var ofte elendige og lavet at betonsten. En dyr måde at lave cykelstier på. Tyskerne er grundige, siger men, men satme ikke altid økonomiske.

Og så lod man Poppel- og Piletræer gro helt op ad cykelstien. Deres rødder svulmede cykelstien op, så man måtte køre med noget nedsat hastighed.

Besvar