Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Terminator » 06 sep 2017 17:40

Jeg har for 8 uger siden købt en Bulls (den i linket) http://www.cykelbutikken.eu/product/bul ... kken-8885/ hos Cykelbutikken i Hobro.

Det er min fjerde elcykel jeg har købt hos ham. Jeg fik den til den max. pris jeg har på elcykler.

Jeg var oppe at få en prøvetur på den, på en kold februar dag. Dengang syntes jeg godt om prøveturen. Men jeg fornemmede også den ikke var så stærk på toppen som mine Bosch motorer. Der var to grunde til at jeg ikke købte den den dag. Den ene var at jeg først skulle have solgt min Haibike Cross RX 2016, da jeg jo senere på året ville få min forudbestilte Cube SL 500 2017. Den anden grund var at totalvægten ikke måtte overstige 115 kg på den Bulls jeg kiggede på. Forhandleren mente ikke det var et problem, da han selv kører på en og vejer et par kg. mere end mig. Så jeg meldte pas. Jeg spurgte også om udskiftningen af remmen i motoren. Den er jo monteret med en rem i motoren, i stedet for tandhjul som er på Bosch. Jeg havde læst at remmen skulle udskiftes for hver 15.000 km. Bilfabrikanter har jo også udskiftning af tandremme med et vist interval. Men Cykelbutikken vidste ikke noget om at denne rem skulle udskiftes. Men mere om det senere.

Så solgte jeg i juli måned den nye Cube SL 500, som jeg havde købt i april måned og så manglede jeg jo en cykel.

Så besøgte jeg igen, i første del af juli måned, Cykelbutikken for en snak om Bulls E-Stream Evo 2 (den oppe i linket).
Han garanterede at den kunne holde til mine 102 kg (lige nu vejer jeg 100,5 kg). Jeg fik kørt en lang tur op og ned ad bakkerne i Hobro.
Jeg havde inden det nye besøg, læst meget om Brose motoren, og i alle de test jeg læste, stod der at Brose motoren ganske vist på papiret var ret overlegen med sine 90 Nm, imens Bosch kun har 70 Nm, men i realiteten var Brose meget sløvere end de andre motorer i de tests. Og det kunne jeg sagtens mærke. Men det skulle nu ikke forhindre et køb.

Cyklen var en 27,5+ og det ville så være min første cykel der ikke er 29”. Da jeg kun kører asfalt 99,9% af tiden, var jeg lidt skeptisk. Jeg læser jo at man har sværere ved at holde farten på en 27,5” sammenlignet med en 29”. Men for mig er der ingen forskel at mærke.
Desuden har cyklen et 650 Watts batteri. Og er der noget jeg er vild med, er det batterier med mange Watt ;-) Og så er der 4 års garanti på batteriet, så det er også godkendt.

Jeg var meget i tvivl om Zebra designet. Jeg var sådan lidt for og lidt imod. Jeg spurgte folk på min Facebook hvad de syntes om designet. 9 ud af 10 syntes det var et cool design, så det blev Zebra designet jeg valgte. Han havde den også i sort/gul.
Så cyklen blev købt.
zebrå.jpg
zebrå.jpg (223.75 KiB) Vist 25577 gange
Jeg skulle selvfølgelig, som altid, have andre dæk på. Jeg prøvede dog at køre en tur på asfalt, 30 km med de dæk der sad på. Det var jo næsten ballondæk. Egnede sig ikke til asfalt, men der er jo selvfølgelig også tale om en MTB, så det er forståeligt nok. De var også noget højere end de dæk jeg normalt kører på, og det er derfor cyklen hedder 27,5+ str. Jeg tog en hurtig tur inden dækskiftet på 5 km. Det forgik op og ned ad bakkerne i en skov. Der var dækkene helt fantastiske. De ”svævede” jo næsten henover hullerne. Da der er to klinger foran, satte jeg den ned på den lille klinge. Det gik så lidt lettere. Men på asfalt kommer jeg aldrig igen ned på den lille klinge. Men sjovt var det og jeg er sikker på sådan en Bulls MTB egner sig rigtig godt til det den er designet til, ingen tvivl om det. Men MTB rytter bliver jeg aldrig, det er jeg både for fed og svag til!
Jeg havde jo sagt til Cykelbutikken at jeg skulle montere andre dæk på, og han sagde god fornøjelse til mig med et glimt i øjet. Fornøjelse? Det var ingen fornøjelse. Fælgene er klar til slangeløs, så dækkene var næsten umulige at få af. Men jeg sled bravt i det, og til sidst med vabler på fingrene og et tidsforbrug på 45 minutter, var begge dæk taget af.
Foran kom et Schwalbe Smart Sam Plus GreenGuard 27,5x2,25 på, og bagpå et Schwalbe Marathon Plus MTB 27,5x2,25

Nu er det så 8 uger siden jeg købte cyklen, og der er kommet 2700 km på tælleren. Lad mig sige det med det samme, det er rent faktisk den cykel jeg har kørt på, jeg er gladest for. Jeg har haft 12 elcykler siden september 2012. Denne Bulls er nr. 13.

Jeg har udelukkende kørt Bosch de sidste tre og et halvt år.

De 2700 km er gået problemfrit. Der har simpelthen ingen problemer været.

Hvordan er oplevelsen af Brose motoren?
Der er ingen tvivl om at den mangler et sted mellem 10 % og 20 % (sammenlignet med Bosch CX motor), når vi snakker kraftoverførelse. Der skal bruges lidt flere kræfter for at få den op ad bakkerne. Jeg mærker specielt at det er bakker på over 5 % stigning der skal ”hænges” i på. Jeg mærker det også i lidt overmiddel modvind. Men i let modvind, små ikke stejle bakker og medvind, der mærker jeg ingen forskel. Men som skrevet før, har alle test vist at Brose motoren er stærkest på papiret, men ikke i virkeligheden.
Som skrevet før anslår at jeg bruger et sted i mellem 10 % og 20 % mere kraft på at få den op ad bakkerne, og det er nok et meget godt gæt. Den nye Brose motor der kommer på de nye MTB cykler, har fået 15 % flere kræfter ifølge Brose. Så hvis det passer, er vi nok oppe på det samme som mine Bosch CX motorer. Den nye Brose motor har kun fået skiftet indmad, så den kan sættes på alle tidligere cykler med den gamle monterede Brose motor. Jeg vidste inden køb at der var en ny motor på vej, men Brose har lovet yderligere fremtidige software opdateringer til min 1. gen. motor, så det er positivt.

Jeg har altid betegnet min Bosch CX 2016 motor som en der næsten ikke siger en lyd. Omvendt er det med Bosch CX 2017, de larmer som ind i pokker og som jeg har nævnt op til flere gange. Klart min CX 2016 motor siger ret meget ved højeste hjælp, lavt gear og bakker over 6 % stigning. Der ”snakker” den faktisk ret meget. Men det har jeg aldrig rigtigt hørt, da jeg næsten aldrig har kørt i højeste hjælp og lavt gear med mine CX 2016 motorer. Men med denne Brose motorer er cyklen så godt som lydløs. Det eneste tidspunkt hvor der er en lav og blød hvislende lyd, er ved højeste hjælp, lavt gear og stejl stigning. Men overhaler du nogen op ad bakkerne, er jeg næsten sikker på de ikke kan høre at jeg kører på en elcykel. Det er selvfølgelig drivremmen i motoren der gør forskellen. Tandhjul ”snakker” altså en del mere end en gummirem. Så den er simpelthen en fornøjelse at køre med den Brose motor, også selvom jeg skal bruge lidt flere kræfter.

Det er den første cykel jeg har kørt på der rigtig føles som en alm. cykel. Her tænker jeg på de små vibrationer der har været i pedalerne, på alle de andre Bosch krank motorer jeg har haft, og som ikke er på en Brose. Det er slet ikke irriterende og heller ikke noget jeg rigtig har lagt mærke til på de tidligere cykler med Bosch motorer, men når jeg så stiger op på en cykel med Brose motor, ja så lægger man først mærke til at pedalerne er vibrationsfri. Det må igen skyldes at motoren har en gummi drivrem. Så cyklen er nok rigtig dejlig at komme over på, for dem der skal have den første elcykel. Jeg er sikker på det føles mere naturligt.

Motoren slår fra ved ca. 26,5 km/t. Det er det samme som på mine Haibikes. Men det er ikke det samme som på mine Cubes cykler. Som vi har skrevet om før, slår Cubes Bosch motorer fra ved lige nøjagtig 25,1 km/t. Jeg har snakket med min forhandler om dette Cube Bosch motor problem, og han har så snakket med Cube og de har fortalt at de sætter dem nøjagtig til 25,1 km/t, da en elcykel motor skal slå fra ved den hastighed. De er åbenbart mere regelrette end Haibike og Bulls. Men Cube er forkert på den. For jeg har set i lovgivningen at der accepteres 10 % (så vidt jeg husker) afvigelse opad. En EU knallert/Scooter kan jo også køre mere end 30 km/t uden at være ulovlig, de kører jo næsten alle 34 km/t.

Nu kommer jeg så til at snakke om cyklens display. Displayet er meget lille, det mindste jeg har haft. Den sidder på venstre side af styret. Det viser hastighed, batteriindikator og hvad hjælpetrin jeg er på. Det viser ikke hvor mange km du f.eks har tilbage på batteriet. Displayet er meget lille, men jeg har nu ingen problemer med at se informationen. Du kan se det her http://www.pro-cycling-golla.de/Display ... 8aab2.html Du kan også tilkøbe et lidt større display som det her http://www.pro-cycling-golla.de/Display ... 789bc.html

Jeg var utilfreds med det Purion display der sad på min Cube Sl 500. Men det her er jeg ok tilfreds med. Måske fordi jeg havde set og prøvet det inden køb, i modsætning til Purion som sad på Cube SL 500, som jeg ikke havde prøvet inden køb. Da jeg kører med pulsur og der kan se mine km, ja så gør det ikke noget at displayet er minimalistisk. Den eneste cykel jeg har set med et display der er endnu mere minimalistisk end det her, ja det er på en Specialized Turbo Levo, for der er slet ingen! Da displayet IKKE holder øje med hvor mange km cyklen løbende har kørt, er det en god ide at skrive det ned efter endt tur.

Man kan tilkøbe den i linket som bl.a har GPS, den arbejder med og er godkendt til Brose motorer. Men det er ikke noget jeg vil ofre penge på. http://www.teasi.eu/en/teasi-volt/

Batteriet som det er nævnt før, er på 650 Watt og har 4 års garanti. Jeg har endnu ikke været under to streger, så jeg ved ikke hvor mange km jeg kan køre på en opladning. Men jeg ved at mit gns. på en streg på batteriet, er på 29 km. Det mindste km antal jeg har været nede på er 26,2 km på en streg. Det højeste var 41 km, men det var også en dag hvor mine ben var gode, og der var helt vindstille. Masser af turene har været på 33 km, men 29 km er mit gns. Så vejer du mindre end 100,5 kg, ja så kan du køre længere, selvfølgelig afhængig af vejr og vind + hjælpetrinnet. Det er altid meget forskelligt hvor langt vi kører på en streg eller et batteri, for vi bruger jo alle cyklerne forskelligt og under forskellige forhold.
Batteriet kan lades på cyklen eller man kan tage det af. Men låser batteriet op, og rykker i en slags håndtag og batteriet falder ud af skrårøret. Det er ret tungt så man skal være sikker på det falder ned i hånden og ikke på gulvet. Batteriets ladningskontakt er magnetisk. Så snart man ved hvad vej stikket skal vende, suger kontakten stikket til sig. Virker ganske godt i mørke ;-)

Jeg er superglad for cyklen og som skrevet længere oppe, er det den cykel jeg har været gladest ved at køre på. Jeg nyder hver gang jeg skal ud og trille på den.

Lockout på styret til forgaflen kører som det skal.

Da jeg lider meget af en springfinger i min venstre tommeltot, har jeg sat store ergonomiske håndtag på. Dem der fulgte med duede ikke til mig, men det er jo forskelligt fra mand til mand. Desuden har de store ergonomiske håndtag gjort, at jeg ikke behøver smallere styr. Min Haibike Cross RX er jo født med et bredt styr, og det var jeg nødt til at skifte til et smallere, fordi mine skuldre gjorde for ondt. Men med disse nye ergo håndtag er det problem i skuldrene elimineret.

Sadlen passer mig heldigvis også. Det har den aldrig gjort på mine Haibikes, men Cubes der imod, har altid passet perfekt. Men igen, smag og behag er forskelligt.

De første par hundrede km bremsede den elendigt. Men efter 200 km begyndte den rigtig at virke. Men hvor megen forskel er der på diverse skivebremsere når det kommer til stykket? Måske har de mere at sige ved MTB, men med den kørsel jeg har, er det nok hip som hap hvad der er bedst.

Cykelbutikkens ejer Jens, har en Bulls til ham selv. Tror det er den her https://www.bulls.de/produkt/bulls-e-st ... -25046_ZEG Den koster vist i omegnen af over 50.000,- kr. Den prøvede jeg. Og hold nu op den er kvik, kvikkere end min Brose motor og faktisk det samme som Bosch CX er. Han fortalte at der var anden software på og at han havde prøvet om det kunne installeres på de andre Brose motorer, men den sagde ”fejl” når han prøvede. Jeg har en lille mistanke om, at det er den software der kommer til den nye Brose S motor. Er det tilfældet, ja så tror jeg det kører som Bosch CX motor. Jeg har læst om mange der syntes en Specialized Turbo Levo yder ligeså godt som Bosch CX. Og så spørger jeg mig selv om ikke disse Turbo Levo har samme software, som den der er i Cykelbutikkens Bulls softtail? Det er jeg næsten overbevist om er tilfældet.

Jeg var i Kiel på en tur efter nogle alu-plader til et byggeri. Tilfældigvis kørte jeg forbi en cykelforretning. Mit tyske er meget dårligt, men med halv-gebrokken tysk og et nogenlunde engelsk, kommer man langt. Der var egentlig et godt udvalg i elcykler. Priserne lidt billigere end herhjemme. På vej ud af forretningen så jeg en mand stille hans Bulls cykel fra sig. Jeg spurgte høfligt om han kunne lidt engelsk og svaret var ja. Så kunne jeg indlede en samtale. Cyklen havde en Brose motor monteret på den. Han sagde så at hans slog fra ved 45 km/t. Jeg spurgte så om det var en Speed Pedelec. Nej nej var svaret. Så begyndte han at forklare om et tuningsmodul man kunne købe og sætte i motoren. Det fjernede begrænsningen ved de 25 km/t. Den gav ikke mere hjælp, blot ophævede den grænsen ved de 25 km/t, så han selvfølgelig fik samme hjælp ved 45 km/t som ved 25 km/t. Jeg spurgte om det ikke var ulovligt. Jo sagde han, men jeg slår det bare fra på ”lysknappen” når jeg kører på alm. vej, og slår det til når jeg kører hvor færdselsloven ikke gælder. Den eneste hage ved det, er at garantien på motoren ”ryger” hvis man har monteret det. Så faldt min interesse lidt for det. Jeg vil ikke gøre noget ulovligt og ej heller sætte garantien over styr! Det lille display viser stadig den helt korrekte hastighed.
Senest rettet af Terminator 05 dec 2017 20:51, rettet i alt 6 gange.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Terminator » 06 sep 2017 17:42

Han tilbød mig en tur, og tøvende sagde jeg ja. Og hold nu op det var sjovt. Cyklen havde den anden software, som beskrevet lidt længere oppe, og så var begrænsningen ophævet! 40 km/t var legende let! Men farligt må det være hvis man kører med de hastigheder i Kiel eller i Aarhus. Men ok, han sagde jo han slog det fra i byerne. Kan forestille mig det er lækkert at have monteret når man, bruger sin cykel på lukkede MTB spor.
Han viste mig så hjemmesiden hvor han købte det. Den side finder du her https://www.ebiketuning.com/shop/brose/ ... brose.html Hvis du tænker på at det kunne være sjovt at montere, så husk at det er ulovligt at køre med på veje/områder hvor færdselsloven gælder, og ikke mindst ”ryger” din motorgaranti!! Så er det det værd? Det er op til dig!
Som jeg har forstået det, skal et lille skjold blot afmonteres og så sættes det lille tuningsmodul i. Men der ligger en ”how to do” på deres hjemmeside.

Som sagt har jeg kørt 2700 km på den. Jeg er forelsket i den Brose motor, men er jeg færdig med Bosch? Nej. Dvs kun hvis det lykkes dem at fjerne den abnorme støj der er fra deres CX motor. Hvis ikke de fjerner den støj, er jeg færdig med Bosch. Er jeg klar på mere Brose og Bulls? Ja det tyder det på. Efter 2700 km kan jeg allerede nu, danne mig et nogenlunde godt indblik i om Brose motoren er ok. Men jeg skal helst op på 5000 km før jeg endegyldigt kan sige, om den næste elcykel bliver en Bulls med Brose motor.

Er der slet intet negativt at sige? Jo!! Det fortæller jeg om nu.
IMG_20170817_150828.jpg
IMG_20170817_150828.jpg (82.48 KiB) Vist 25576 gange
Den (på billedet) gummibeskyttelseshætte der skal beskytte batteriets stik fra salt/vand, passer overhovedet ikke! Den er alt for lille. Lykkedes det at få den til at ”bide” lidt i stellet, hopper den hurtigt op igen. Og hvis den endelig er stoppet ned i hullet og bliver siddende (indtil den springer op igen) ja så slutter den slet ikke tæt! Diameteren i den er for lille, eller også er hullet i stellet lidt for stor!
Havde godt se på de andre Bulls hos Cykelbutikken, at den gummihætte stod åben på alle cyklerne. Tænkte ikke mere over det. Skrev til Cykelbutikken senere hen om problemet, og det var åbenbart ikke noget de havde lagt mærke til og det havde Move Easy, der er importør af Bulls cykler, åbenbart heller ikke! Det synes jeg er noget slendrians agtigt! Jeg har set problemet før på en tysk Facebook gruppe, og der havde de også løsningen. Men jeg kan ikke finde opslaget igen. Men det er jo heller ikke mig der skal løse det problem. Det er Cykelbutikken der skal løse det for mig, og Move Easy der skal løse det for deres forhandlere. Nu her om en måneds tid når jeg begynder at køre i vådt vejr, skal det være løst. Vandet trænger jo ned til batteriets kontakter, og det kan ikke være sundt!

Den anden store ting jeg er negativ over, er udskift af drivremmen i motoren. Jeg VED at Brose skriver i deres FAQ, at motoren SKAL til service hos dem for hver 15.000 km. Dette for at få udskiftet remmen og ellers smurt og eftersyn af motoren. Det skulle koste 100€.
Da jeg fandt ud af det skrev jeg det til Cykelbutikken. Han havde ikke hørt noget om det og han skrev at han havde kontaktet Bulls /Move Easy og de oplyste at de ville prøve at finde ud af det. Det er ca. 14 dage siden jeg henvendte mig om det. Havde intet hørt og rykkede for svar i dag. Svaret er at Bulls siger ifølge Cykelbutikken dette: ”det med remme er stadig et spørgsmål som der er mange meninger om og i Danmark skal man kontrollerer remme ved 15000 km og skifter efter behov”
Det forstår jeg ikke meget af. Hvis motorfabrikanten siger at remmen SKAL skiftes efter 15.000 km, jamen så skal den da. I bilindustrien har man jo også et interval for hvornår tandremmen SKAL skiftes i deres motorer. Så hvorfor tages der i DK så let på den sag? Det står sort på hvidt fra Brose her: http://emotionbikesusa.com/wp-content/u ... _29_EN.pdf Du finder det under ”Belt replacement and motor service”

Men hvad koster så denne mangelfulde service af motoren så i Danmark? Her tænker jeg på eftersyn og evt. skift af remmen (men hvad med smøring og eftersyn som der står fra Brose). Ja hvad koster det? Jeg ved det ikke, og åbenbart er der heller ikke andre der ved det. Jeg skyder absolut ikke på Cykelbutikken, men 100% på Move Easy som importør! Der skal da klart foreligge en plan for sådan en vedligeholdelse, så deres forhandlere ved hvad de sælger til kunden. Det er altså en ommer kære Move Easy. Med allerede 2700 km på tælleren kunne problemet jo opstå for mig indenfor det næste år! Det skal siges at jeg før har oplevet at Move Easy står bag deres forhandlere på den gode måde, så mon ikke dette løses snart?

Så nu venter jeg så på en løsning af det med gummihætten og en plan for hvornår og hvordan min motor skal til service og ikke mindst hvad prisen for dette er. Når det er sagt, er det faktisk også de to eneste negative ting jeg har, at sige om mit køb af Bulls E-Stream EVO 2 .
Lidt malurt i bægeret kan ikke ødelægge min oplevelse, jeg er en glad mand!

Handlen hos Cykelbutikken i Hobro gik godt. Kompetent behandling og absolut ingen besvær med at få prøveture på hans cykler. En fordel er at de er to-tre stykker i butikken.
Problemet med forretninger hvor indehaveren er den eneste ansatte er, at de IKKE prøvekører cyklerne efter deres reparation, for at se om de aflevere en cykel der rent faktisk virker efter hensigten. :cry:

Alle specs ses her https://www.bulls.de/produkt/bulls-e-st ... -12656_ZEG

Info om T og S motor http://ebike-mtb.com/en/exclusive-review-brose-drive-s/

Edit: det jeg kommer til at savne, er min Bosch Nyon Computer.. :cry:
Senest rettet af Terminator 05 dec 2017 20:55, rettet i alt 1 gang.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Terminator » 12 okt 2017 21:41

Vejret har mildest talt været elendigt, så jeg er lidt bagefter km-mæssigt. Har lige rundet 3500 km uden problemer.

Desværre er problemet med den gummihætte ikke løst. Min forhandler har sagt to gange at han skulle snakke med Move Easy. Jeg tror da han har snakket med dem, men de er åbenbart ikke interesseret i at løse det! Det kan ikke være meningen jeg hver gang jeg skal ud og cykle, skal sætte et stykke tape over det hul.
Hvorfor Move Easy ikke måler hullets diameter og finder en gummihætte i f.eks en teknisk forretning, fatter jeg ikke.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Terminator » 04 dec 2017 17:33

Intet nyt om den gummihætte.
Cykelbutikken.eu skrev i fredags at der intet nyt var.
Må hellere have fat i Move Easy.
Har lige rundet 4500 km uden problemer.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Willumsen53 » 05 dec 2017 10:33

Nok godt at tage fat i Move Easy.
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Thomas » 05 dec 2017 14:23

Cyklen var en 27,5+ og det ville så være min første cykel der ikke er 29”. Da jeg kun kører asfalt 99,9% af tiden, var jeg lidt skeptisk. Jeg læser jo at man har sværere ved at holde farten på en 27,5” sammenlignet med en 29”. Men for mig er der ingen forskel at mærke.
27,5" er jo blot lidt større end 26" og dermed 4 cm lavere fælg end ved 700C/29"
Ved ikke hvor høj du er, men er du som mig lige over 190 cm vil 27½" hjul forekomme små i forhold til 700C.
Jeg skiftede jo også personligt dæk, til en smule smallere og Energizer, da jeg kører 90% på asfalt og resten på grus/skovtier.
Foran kom et Schwalbe Smart Sam Plus GreenGuard 27,5x2,25 på, og bagpå et Schwalbe Marathon Plus MTB 27,5x2,25
Det er godt nok et tungt dæk bagpå, 1.295 gram.
Undrer mig lidt over dit dækvalg, hvis du kører 99% af tiden på asfalt, men kan godt se at der ikke er nogen med blåt indlæg i 2" bred eller mere.

Lidt ærgerligt at man ikke kan se dine billeder.

Håber du får lyst problemet med den gummidims.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Terminator » 05 dec 2017 20:45

Billedet er forsvundet siden opdateringen af forum....(nu kom jeg dem på igen)

Jeg skal bare køre med 5 mm indlæg i mine bagdæk, gider ikke punktere. :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Thomas » 07 dec 2017 11:50

Terminator skrev:
05 dec 2017 20:45
Billedet er forsvundet siden opdateringen af forum....(nu kom jeg dem på igen)

Jeg skal bare køre med 5 mm indlæg i mine bagdæk, gider ikke punktere. :D
Takker for billederne, troede det måske var min computer, den driller tit med billeder.

Jeg har nu også kørt punkterfrit på mine Energizer siden monteringen og de er jo "blot" med green Guard.
Vigtigst er at man kontrollerer at dækkene er pumpet korrekt mindst en gang ugentligt.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Terminator » 07 dec 2017 22:07

Ved godt du er til 3 mm indlæg. Men jeg er punkteret en gang bagpå med 3 mm i...er aldrig punkteret på mine ture med 5 mm..så valget er for mig nemt.. :D
Jeg havde ikke selv lagt mærke til billederne var væk... så det var godt du skrev det...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Re: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017 fra Cykelbutikken i Hobro

Indlæg af Willumsen53 » 08 dec 2017 06:33

Jeg har nu kørt med 5 mm. i et års tid. Kører vel 120-150 km om ugen, kun asfalt. Er endnu ikke punkteret.

Konen kører vel godt det halve, men med 3 mm. Hun er heller ikke punkteret.
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

Besvar