Hej alle,
Tak for alle Jeres gode råd og nuancer på dette område.
Jeg har i dag været ude og se på forskellige modeller og prisklasser endnu engang.
Jeg har konkluderet at jeg alligevel ikke bliver tilfreds med en cykel til 6000 kr plus/minus.
Jeg har forelsket mig i mærket Promovic - valgene står mellem en "Flow, Wave" eller en "Element".
Jeg har kun set og prøvekørt "Element" - og kan ikke helt afgøre om de sidste 2000 kr er "pengene værd" Nogen der har erfanringer med disse?
El cykel jomfru - hjælp!!
Re: El cykel jomfru - hjælp!!
Flow og Wave er el-teknisk ens, og det Element har yderligere end de 2 andre er et større batteri (længere distance per opladning), en lavere indstigning da den har et meget lavt specielt stel (og en anderledes bagende), affjedring på forgaffel, et ekstra gear og nogle flere småting.
Om den er de ekstra penge værd for dig kommer nok an på om disse ting har betydning for dig, samt selvfølgelig din mening om farver, design og de andre småting der er i forskel. El-teknisk er de ens, og dermed måden cyklen føles at køre på.
Både Flow og Wave fungerer begge fint men har et styr der er en anelse bredere end Element, men alle 3 cykler kan med styret justeres let til både forholdsvis ret-rygsiddende og forverbøjet siddestilling.
Om den er de ekstra penge værd for dig kommer nok an på om disse ting har betydning for dig, samt selvfølgelig din mening om farver, design og de andre småting der er i forskel. El-teknisk er de ens, og dermed måden cyklen føles at køre på.
Både Flow og Wave fungerer begge fint men har et styr der er en anelse bredere end Element, men alle 3 cykler kan med styret justeres let til både forholdsvis ret-rygsiddende og forverbøjet siddestilling.