Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
TMRaven
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 maj 2012 21:37
Geografisk sted: Odense

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af TMRaven » 12 maj 2012 11:23

Det er en kreativ løsning Vildkat, men min søn er kun 2 år, så det er lidt tidligt at spekulere i dén konstruktion, det ser ellers meget fedt ud! :P

Jeg tror helt bestemt at han hellere vil sidde oppe bag mig, pga. de bedre udsigtsforhold, i forhold til en relativt lukket trailer i asfalthøjde. Jeg har dog også efterhånden konkluderet mig frem til, at så længe jeg undgår Kildemoes (og Giant, desværre), så er de fleste modeller smalle nok i bagagebæreren til at jeg kan anvende mit barnesæde uden at skulle skifte det. Man kan godt finde barnesæder, der kan komme ned over en bredere bagagebærer, men lige den model som Giant bruger, er dog særligt anderledes, når batteriet sidder lodret på siden af bagagebæreren, som en slags cykeltaske.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af Vildkat » 12 maj 2012 12:10

Du kunne også placere en ynglingsbamse i trailer som er monteret i selen i cykeltraileren, eller andet legetøj, så han syntes at det er lidt sjovt at sidde i traileren.
;)
Jeg mindes ikke, at jeg havde problemer med få min datter i anhængeren.

plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af plysling » 13 maj 2012 14:28

Hej TMraven
Så vidt jeg ved kommer giant fra Holland - de må da også have børn dernede :? Gad vide hvilke løsninger de bruger? På giants hjemmeside er der henvisning til dansk sælger -Ken Nygaard - måske ved han noget. Bare et forslag, hvis du er lidt glad for giant.

Bjarne F.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2012 15:04

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af Bjarne F. » 16 maj 2012 20:24

Kan kun bidrage med, at Giant er hollandsk. Og da Holland jo - mig bekendt - er et af de lande i Europa med flest el-cykler ift. indbyggertallet, så burde de jo borge for kvaliteten.

Anede faktisk ikke engang, at Giant producerede el-cykler, men der kommer flere og flere på banen.
;)

Good luck med dit køb.

Hilsen Bjarne

EllertNU
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21 maj 2012 13:42

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af EllertNU » 21 maj 2012 13:50

Jeg har selv lige været ude og investere i en cykeltrailer til min lille datter og den er helt fantastisk smart. På vej hjem fra børnehaven kan vi kører forbi netto og handle de sidste varer hjem. Er der nogen der ved om sådan en Croozer cykeltrailer også kan sættes på en elcykel? Det var egentligt ikke meningen at jeg skulle købe en elcykel, men i weekenden blev den gamle cykel stjålet, så nu ville det være smart med en elcykel, da det alt andet lige er nemmere at transportere datter i cykeltrailer på en elcykel.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af Vildkat » 21 maj 2012 21:14

Hvis du vælger en elcykel med forhjulsmotor, tror jeg ikke at det bliver et problem med montagen. ;)

TMRaven
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 maj 2012 21:37
Geografisk sted: Odense

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af TMRaven » 23 maj 2012 09:54

Croozer's kan sagtens sidde bag på elcykler, i hvert fald dem jeg har kigget på indtil videre :)

Jeg er dog nødt til at sætte min søgen en anelse på pause, for har en eksamen her til 1. juni, og der er endnu ingen der har købt min gamle cykel, som lidt er et krav for at jeg har råd til elcyklen :)

TMRaven
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 maj 2012 21:37
Geografisk sted: Odense

Re: Cykeljunglen og de mange krav/ønsker

Indlæg af TMRaven » 08 jun 2012 17:53

Så kom der endelig en konklusion på min søgen af en ny cykel :)

I går spenderede jeg nogle timer hos Fantombike i Hornsyld. Og efter en masse prøveture på forskellige cykler, fandt jeg en cykel som var tilpasset mange af mine ønsker.

Det var en cykel lidt uden for mit forventede prisleje, men et godt tilbud er aldrig at tage fejl af, når det bringer cyklen ned på et passende niveau.

Valget faldt på en Promovec Element Lady D med et batteri på 9AH.

Jeg vil snart lave et indlæg under "min elcykel" Hvor jeg giver en vurdering og statusopdatering af mine erfaringer med cyklen, men efter den første dags forbrug, og afprøvning af cyklen, med cykeltrailer bagpå, så er jeg meget positiv, og utrolig glad for købet.

Tusind tak til de flinke herrer i Hornsyld for super service, og en god samtale om de mange cykler i garagen.

Besvar