Min cykel, en Giant Aspiro RS2 med Bionx

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Aspiro
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30 aug 2012 18:36
Min elcykel: Giant Aspiro RS2 med bionx SL 250 HT XL
Geografisk sted: Esbjerg

Min cykel, en Giant Aspiro RS2 med Bionx

Indlæg af Aspiro » 01 sep 2012 16:37

Hej alle sammen, så blev det min tur til at få el cykel, men er nok gået en lidt anden vej end de fleste, da jeg har efter monteret det på cyklen.

Men valget faldt på en Giant Aspiro RS2, da jeg ville have lav indstigning og skivebremser, samt udvendige gear. Der er så efter monteret et Bionx kit SL 250 HT XL, som jo kun kører når man selv hjælper til. Dette er så et bevidst valg fra min side da jeg har haft en blodprop, og derfor har godt af lidt motion. Turene ligger på 20-30 km pr dag, og må sige at jeg er mere end tilfreds med cyklen. Der er bare spark en i Bionx motor når man træder lidt til selv, og har aldrig været under halv "tank" på mine ture, som køres på trin 3 eller 4 hvis der er meget modvind.

En lidt dyr løsning, men regner med at den kan tjene sig selv hjem efter ca. 2 år, når man medregner 500 om måneden til benzin og 300 til motions center.

Men i skal ikke snydes for et billede, så her er "dyret".


Billede
Senest rettet af Aspiro 21 sep 2013 01:01, rettet i alt 1 gang.

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: Min cykel, en Giant Aspiro RS2 med Bionx

Indlæg af HamJohnny » 10 okt 2012 10:19

Hej :)

Et elementært spørgsmål, men jeg går ud fra at batteriet på BionX nemt kan aftages når man skal have det med ind i boligen for at lade det op ?

Et andet spørgsmål : hvorfor ser mon de BionX-batterier der sælges med systemer i Danmark anderledes ud end på visse modeller med BionX som er til salg på Ebay i Tyskland ? Er det en nyere generation eller hvad kan det skyldes ?

Jeg går ud fra at du har købt din BionX motor hos E-wheels ?

Har du lyst til at fortælle lidt om hvordan du fik eftermonteret kittet, gjorde du det selv ? Synes du det er så relativt let som firmaet siger ?

Vh. Johnny

Aspiro
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30 aug 2012 18:36
Min elcykel: Giant Aspiro RS2 med bionx SL 250 HT XL
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Min cykel, en Giant Aspiro RS2 med Bionx

Indlæg af Aspiro » 22 okt 2012 21:08

Batteriet kan let tages af, og de batterier de sælger i Tyskland er 36 volt modellen, ikke som min 48 volt.

Eftermonteringen hjalp e-wheels med, dvs jeg tog cyklen med op til dem, hvor de så hjalp med monteringen af batteri hjul m.m. og jeg selv lavede finishen. Det var del af en aftale jeg lavede med E-Wheels, da jeg var lidt i tvivl med hvor batteriet skulle sidde (på stang eller på bagagebager) da cyklen ikke originalt har flaskeholder. Der er desuden brugt en forlænger ledning da mit batteri sidder længere væk fra motoren end på en normal mountain bike.

Hvis dit hjul dropper lige ned når du tager det ud af bag stellet (vigtigt, da du ellers skal bruge noget specielt værktøj) skulle du ikke have de store problemer med selv at montere det, hvis det også har en flaskeholder på stangen.

Desuden sælger de også komplette sæt hvor det er monteret på cyklen (motorkit+cykel), bla. trek & cube de bruger til det, og er sikker på du kan få en bedre deal hvis du køber det hele hos dem. Ellers bare tag en snak med dem, de er meget flinke til at hjælpe.

HamJohnny
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2012 18:31

Re: Min cykel, en Giant Aspiro RS2 med Bionx

Indlæg af HamJohnny » 30 okt 2012 09:59

Hej Aspiro

Tak for svar, jeg er endt med at købe en Cube Travel Pro som jeg netop har monteret et BionX-kit på. Jeg er rigtig glad og tilfreds med den, men jeg laver et selvstændigt indlæg om min oplevelse når jeg får lidt bedre tid.

Aspiro
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30 aug 2012 18:36
Min elcykel: Giant Aspiro RS2 med bionx SL 250 HT XL
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Min cykel, en Giant Aspiro RS2 med Bionx

Indlæg af Aspiro » 02 nov 2012 02:47

Tillykke med den, var egentlig også den model jeg ville have haft, men den kunne ikke fremskaffes på det tidspunkt, så endte med aspiroen, men er helt tilfreds med den :)

Besvar