BH Emotion elcykler

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Kimdergud
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 aug 2012 17:24

BH Emotion elcykler

Indlæg af Kimdergud » 19 aug 2012 17:36

hej er interesseret i at købe et par af BH - Emotions elcykler til mig og Kæresten. er der nogen der har hørt om disse og evnt. erfaring med dem.
er mest interesseret i denne model.

http://www.bh-emotion.com/en/catalogo/sport-plus/

findes der nogen danske forhandler af disse.? eller skal jeg importere?
Vedhæftede filer
sport.jpg
sport.jpg (70.12 KiB) Vist 24432 gange

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af wizcarlo » 29 aug 2012 01:42

Kimdergud skrev:hej er interesseret i at købe et par af BH - Emotions elcykler til mig og Kæresten. er der nogen der har hørt om disse og evnt. erfaring med dem.
er mest interesseret i denne model.
At dømme ud fra billedet.......................

Elcykling er noget hårdere end almindelig cykling og hårdt ved hjulene. derfor ville jeg vælge en model med flere eger og større dimension på dækkene. For at være mere solide og kunne fjedre bedre.

Carlo

Kimdergud
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 aug 2012 17:24

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af Kimdergud » 21 sep 2012 08:43

Hjulene er ikke specielt tynde, og kan ikke på nogen måde se hvorfor at elcykling skulle være hårdere for cyklen da maks effekt er 250w.

også har BH lavet cykler i 100 år så tror godt de ved én ting eller to om styrke.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af dk1 » 21 sep 2012 09:17

Har hørt lidt rygter om at BH elcyklerne er på vej til Danmark for 2013, og har faktisk set (og prøvet) nogle af NEO cyklerne her med skjult batteri i stellet allerede:
http://www.bhbikes.com/web/es/easy-motion-ebikes.html

BH har rigtigt mange forskellige typer af elcykler, og det er næppe dem alle der kommer på det danske marked, sådan lige med det samme.
BH er rigtigt nok langt fra et nyt mærke, og er allerede i Danmark med deres almindelige "rugbrødsmotorcykler".

Uanset hvad syntes jeg det er fedt at der kommer flere elcykler hvor man gør meget for "looket", og ikke mindst også elcykler til egentlig sports og motions brug.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af dk1 » 16 okt 2012 18:51

Fandt lige et billede af deres MTB med fuld affjedring, som jeg syntes er super sej !....
EN663-BH Neo JumperWeb.jpg
EN663-BH Neo JumperWeb.jpg (37.73 KiB) Vist 24114 gange
Den vil jeg godt prøve en tur på et kuperet skovspor med... :shock:

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af dk1 » 01 nov 2012 18:47

Så blev det muligt at prøve MTB cyklen med fuld affjedring kaldet BH Jumper. Den er simpelhen for fed at køre på....

Jeg har godt nok aldrig prøvet en fuld affjedret MTB cykel før, så det var lidt af en oplevelse det der med at man kropsmæssigt ændre vinkel på cyklen når man accelererer og bremser op. Man vipper fremad når man bremser, da stellet løfter sig i bag, og går ned i front, og omvendt når man accelererer op i fart. Man bliver dog lynhurtigt vant til den følelse, og kan til gengæld nyde at kører man over et brønddæksel eller en afløbsrist eller den slags, så kan man faktisk slet ikke mærke det overhovedet. Lidt samme følelse som at kører i en amerikansk bil der også "flyder" og vugger efter underlaget, så man ikke spilder kaffen..... :-)

Motorkraften er vild god, og man mærker tydeligt at den er beregnet til at arbejde i offroad terræn, da den virkelig tager ved. På toppen kører den også super, og selv om den "kun" har 26" hjul, så holder man snildt en topfart på godt og vel de 30km/t.... også selv om der er modvind, og der er stadigvæk masser af modstand i pedalerne, hvis man ønsker motion på sin vej.
En rigtig flot cykel designmæssig, og nu glæder jeg mig bare til at få chancen for at prøve 29" MTB cyklen fra BH når den kommer engang, da den må være om muligt endnu bedre til vejkørsel.
På den negative side må den høje fart og det kraftige optræk betyde at benytter man det høje hjælpe trin, så må mulig opnåelig distance per opladning være reduceret væsentligt.
Cyklen koster godt nok 25000kr, men når man griner helt alene på sin cykeltur, så er det jo ikke bare en cykel eller et transportmiddel, så er det underholdning og motion man slet ikke kan lade være med at dyrke....

Har udelukkende kørt på det høje hjælpetrin som er "tråd x 3" (man får 3 gange pedaltråds hårdhed af hvad man selv yder), da cyklen er momentstyret efter hvor hårdt man træder i pedalerne.
Man kan vælge imellem 5 forskellige hjælpe trin, gående fra hvad der svarer til "0,7 x tråd" og op til de nævnte "3 x tråd".
Der er også en gå-funktion som vil være rigtig god til offroad brug, hvis man af en eller anden grund må stå af cyklen undervejs op ad en skrænt, da man dermed kan lade cyklen trække sig selv og hjælpe til, således man ikke skal retur ned ad skrænten, eller bøvle med at kravle det sidste stykke op med cyklen.....

Det at cyklen hjælper til i en forholdsvis høj fart, gør den også endnu mere supersjov til de lange træk både offroad og på landevej, og med min erfaring er det næppe klogt at køre hurtigere end de ca. 30km/t selv på skovveje..... Slet ikke offroad.... :shock:

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af dk1 » 06 nov 2012 23:46

Her er der link til samme "Race" model med Neo elsystemet, hvor batteriet er skjult i stellet.

http://www.bhbikes.com/web/en/easy-moti ... -race.html

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: BH Emotion elcykler

Indlæg af dk1 » 24 jul 2013 00:13

BH kommer nu også med en dame version i BH serien, som er "født" med et 12AH batteri.

Designmæssigt syntes jeg det er en meget flot cykel, som de færreste umiddelbart vil gætte på er en elcykel. At den kommer med et batteri med en større kapacitet, således at der kan pendles 30km x 2 på samme batteri opladning, gør det heller ikke ringere....
Eneste ulempe ved BH Neo er at den ikke kan køre "langsom", da den i øverste halvdel af batteriet let holder en gennemsnitshastighed på ca 30km/t, hvilket dog betyder at den bruger lidt mere strøm end andre elcykler, og derfor syntes jeg at 12AH batteriet er "prikken over i'et" for en smart pendler cykel til daglig transport.

Selv i laveste hjælpe niveau holder man let de ca 30km/t i march hastighed, men acceleration ved opstart er knap så agressiv hvilket jeg syntes er unødvendigt ved vejkørsel.
Bruger man cyklen til offroad kørsel gør det til gengæld at man får de vildeste accelerationer på højeste hjælpe niveau, og man skal lige vænne sig til at benytte væsentligt højere gear....

Som pendler på cykel er det en gigantisk fordel at man kan holde en snithastighed på de ca. 30km/t, da man uanset vindretning og bakker bedre kan planlægge sin rejsetid.

I batteriets "bund" kører den lidt langsommere, men den holder dog stadigvæk en gennemsnitshastighed ved de ca. 25km/t, hvilket dog stadigvæk er hurtigere end de fleste andre elcykel mærker kan yde på højeste hjælpe niveau, når batteri spændingen falder.
Ulempen er dog som nævnt, at den kører lidt kortere på en tilsvarende batteri kapacitet, end de fleste andre elcykel mærker.

Neo elsystemet kan selvfølgelig godt køre langsomt, men cykelfølelsen er bare bedre ved "rigtig" cykling i march tempo, og følelsen at man kan accelerer hurtigt ved vejkryds og holde et højt tempo i modvind og på bakkerne gør daglig cykling lettere at praktiserer i en stram programsat dagligdag. At man så også undervejs kan bestemme om, og hvor meget motion man vil have gør jo bare mulighederne større.....

Har prøvet at cykle både et 9AH og et 12AH batteriet tomt med BH Neo på hjælpe niveau 1, hvor hjælpe niveauet ligger på ca. 75% (moment styret), hvilket er højere end de fleste andre mærker. Trods det højere hjælpe niveau og højere gennemsnits hastighed kørte jeg ca. 50km og 70km med de 2 batteri størrelser, hvilket måske skyldes at cykelteknikken på BH cyklerne er beregnet til en højere hastighed end de fleste elcykler typisk er designet til.
På det højeste hjælpe niveau (op til +300% af ens egen ydelse), kan man selvfølgelig holde en højere hastighed på de bakker man ikke selv kan yde nok til at holde topfarten.

Cross modellen i Neo serien skulle også være på trapperne med mulighed for valg af det større 12AH batteri.

Kilde: http://www.fantombike.dk/pi/BH_NEO_Jet_ ... 8_346.aspx
Vedhæftede filer
image.jpg
BH Neo Jet med 12AH batteri og damestel.
image.jpg (15.05 KiB) Vist 21401 gange

Besvar