Erfaringer fra kraftige elcyklister søges

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
drzero
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 jun 2013 19:42
Geografisk sted: Kastrup

Re: Erfaringer fra kraftige elcyklister søges

Indlæg af drzero » 06 jun 2013 13:54

dk1 skrev:130kg vil jeg heller ikke mene er noget problem på ret mange elcykler, men man skal nok være ekstra opmærksom på at egere er vedligeholdt, og ihvertfald ikke køre på egere der er slappe, og slet ikke med sprungne egere.
Problemet er vel også mest økonomisk, i det jeg kunne forestille mig at forhandleren ikke vil stå ved garanti på fx hjul og affjedret forgaffel, hvis de lader til at være gået i stykker pga. belastning på over de 130kg (med tøj og en rygsæk er jeg jo nok pt. på den gale side af 130kg).
Jeg sørger under alle omstændigheder for at være godt opmærksom på egernes tilstand, uanset hvilken model jeg ender med!
Hvis de først begynder at bøje, eller ligefrem springe, så går jeg ud fra at kampen om det specifikke hjul er tabt, og at jeg så skal have et andet? (med stærkere eger naturligvis)
dk1 skrev:Med hensyn til krankmotor typen kan jeg også anbefale Impuls modellen fra Gazelle, som også er attraktiv på prisen. (Gazelle og Kalkhof er en del af samme koncern, men er direkte konkurrenter i markedet)
http://www.fantombike.dk/pi/Gazelle_Imp ... 5_380.aspx
Ja, jeg kiggede også på Gazelle Impuls, men alle dem jeg fandt var desværre med fodbremse, som jeg helst ikke vil have. Ellers ser Gazelle Impuls også ud til at være en oplagt mulighed for mig.
torben_e skrev:Den pågældende forhandler har ikke erfaring med TranzX centermotorer - idet han aldrig har solgt disse (de er først kommet på markedet i 2013). Det har vi derimod - og vi har solgt rigtig mange uden at opleve nogle problemer overhovedet. Han refererer måske til nogle gamle systemer med motor i forhjulet osv..... Anyways, Winora laver også cykler med Bosch Centermotorer. Har i mellemtiden undersøgt deres max vægt og den er 130 Kg.
Han snakkede noget om at han havde solgt en 10-12 stykker med TranzX motor (uden at specificere om det var center eller forhjul), som alle stod stille lige nu, mens de ventede på nye motorer, da de alle var gået i stykker. Da jeg jo (endnu) er nybegynder ud i elcyklingens verden, kan jeg jo ikke udtale mig om det, men skrev mig bare bag øret at TranzX måske var en skidt ide.

Winora ser også ud til at lave nogle helt fine modeller, så der er absolut også en mulighed. Hvis Kalkhoff ender med ikke at kunne følge med efterspørgslen, så er Gazelle og Winora helt klart nogle modeller jeg vil kigge på.
torben_e skrev:Held og lykke
Tusind tak, også til jer andre. Jeg skal nok holde jer opdaterede på resultatet, når jeg har en cykel i hus :)

drzero
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 jun 2013 19:42
Geografisk sted: Kastrup

Re: Erfaringer fra kraftige elcyklister søges

Indlæg af drzero » 06 jun 2013 17:53

Jeg var ude forbi forhandleren i dag, og han havde fået svar fra den tyske forhandler. De havde ikke XXL-modellen på lager, men mente at den da bare kunne bestilles direkte fra Kalkhoff. Desværre melder Kalkhoff fuldkommen udsolgt på XXL-modellerne for tiden. Jeg har derfor lagt en ordre på Kalkhoff Agattu i8 HS. Den skulle ankomme i slutningen af næste uge :)
Tusinde tak for jeres råd og vejledninger!

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Erfaringer fra kraftige elcyklister søges

Indlæg af Thomas » 14 feb 2014 22:14

Jeg vejer også 106 kg og har lige købt en A2B Hybrid 26" fra SmartMove.
Den virker meget solid og kan let bringe mig op ad stejle bakker, jeg ikke før kunne klare uden hjælp.
http://smartmove.dk/elcykler/hybrid26/
Mener bestemt at have læst at den også kan klare 130 kg.

Og ingen tvivl om at du vil tabe dig ved at cykle selv med hjælp fra elmotoren.

GPS-måling angiver hjælp op til ca. 28 km/t (ca. + 10% fra 25) og at man let kører 30 km/t uden sved på panden.
En tur på 15 km kan dog let mærkes i benene, men det er vel også meningen.

Suverænt med de brede hjul og forhjulsaffjedringen, der er rimeligt stram, men opfanger de fleste ujævnhder i asfalten.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Besvar