BH Neo Cross

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Jesper41
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30 maj 2013 22:44

BH Neo Cross

Indlæg af Jesper41 » 20 feb 2014 11:47

Hej
Jeg har set mig varm på en BH Neo Cross 12A 24 gear. Er der nogen der har erfaring med denne cykel ?
Mvh Jesper

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Terminator » 20 feb 2014 12:00

Ja jeg har og forhandler tog den tilbage efter 4,5 måned.
3 skiftede motorlejer.
Kæde og tandhjul var slidt op efter 1600 km...skiftede dog først på garantien ved 2600 km.
Eger i baghjul begyndte at knække efter 3000 km. Det skete to gange hvorefter handlen blev ophævet.
Fantombike og importøren som er Move Easy levede op til deres forpligtelser uden at kny.
Fed cykel at køre på hvis bare den kunne holde.
Eger der knækker er meget velkendt og det hjælper ikke at sætte stærkere eger på ifølge diverse foraer rundt omkring.
Det med lejerne er også et velkendt problem og stadigvæk her i 2014, ifølge linket der viser til Australien.
Lavede de en cykel der kunne holde, var jeg gerne en køber igen. Men lader til at det er selve BH der er problemer med for at løse problemerne, hverken forhandler eller importører i de forskellige lande er som BH.
Men der er jo nok nogle der vil sige at de ikke har problemer med en Neo Cross, men hvor mange km kører de så?
Det er op til dig om du vil tage chancen med et køb.... :?:

Problemerne som jeg nævner er velkendte, læs i linkene

http://www.pedelecs.co.uk/forum/threads ... ems.15973/

http://endless-sphere.com/forums/viewto ... =4&t=49971

http://www.pedelecs.co.uk/forum/threads ... 675/page-3

http://www.ebikereviews.com.au/electric ... -review/9/

Har også læst en del om problemet i tyske foraer, men der har jeg brugt Google Translate.... :mrgreen:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Thomas » 20 feb 2014 15:57

Tak for indlægget, Terminator
Ser ud til at man skal satse på Ebsen Cross istedet for, den er nedsat til 9.999 kr + batteri nu:
http://www.fantombike.dk/pi/Ebsen_Cross ... 4_231.aspx

Har selv gode erfaringer med min A2B 26" Hybrid, som fås til 12.995 kr køreklar hos SmartMove:
http://smartmove.dk/elcykler/hybrid26/

Kan let trædes op til 30 rigtige km/t på mellemste hjælpeniveau og batteriet holder godt, trods 110 kg mand og rygsæk.
Der stod også en demomodel til 10.000 kr, der så ud som ny, men med små ridser på stellet.

Havde jeg de 13-14.000 kr til en elcykel var mit valg klart Ebsen cross og så montere skærme, bagagebærer og Marathon-dæk til vejbrug.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Terminator » 20 feb 2014 16:18

Min Ebsen Cross er jeg godt tilfreds med.....http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=7&t=684.
Så det er et godt tilbud....bare synd at man ikke kan få et lidt større batteri... :(
Men man skal prøve den man vil købe, for ikke to cykler af samme mærke/model kører ens. Min den første Ebsen Cross trak lidt bedre end min Ebsen Cross #2, som jeg købte i januar sidste år. Og ja Marathon Plus eller Energizer Pro er et must... :D
BH Neo Cross gav også hjælp op til de 30 km/t, men kun på de første ca. 30% af batteriet....

A2B er garanteret en go` cykel... :D

Nu er jeg nede og veje 104 kg og det klarer Ebsen ok.

Ang. BH Neo Cross. Til sidst satte de SKF lejer i min motor og det virkede da de næste ca. 2500 km indtil handlen blev ophævet. Move Easy rocks! :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: BH Neo Cross

Indlæg af KUB » 25 feb 2014 22:57

Med fare for at afspore tråden, der jo er meget relevant for os der går og overvejer at købe netop en cykeltype som BH-cross her til foråret, vil jeg tillade mig at bringe endnu en model i spil. Dette i håbet om at nogen har erfaring med eller kommentarer til denne cykel:

http://www.fantombike.dk/pi/Grace_MX_25 ... 5_415.aspx

Jeg er opmærksom på prisforskellen. Men måske er denne model pengene værd trods alt.

Hvad mener I?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Terminator » 26 feb 2014 12:02

Den har i det mindste remtræk, så der er ingen kæde + krans der slides efter kun 1600 km.... :mrgreen:

Prøvede en ganske kort tur indendørs hos Fantombike. Det er et fedt gear system der sidder på den. Nu er det jo en mountainbike, så det er et no-go for mig. Den føltes lidt stor og klodset, men jeg ville nok ha` et andet indtryk af den, hvis jeg havde kørt en lang tur på den.
Prisen er også et no-go for mig.

Ang. BH. Fik at vide at Move Easy ville sætte de nye SKF lejer i deres cykler når de fik dem på lager. Om det er sket ved jeg ikke. Jeg ved de ikke agtede at kalde de allerede solgte, tilbage for inspektion/udskiftning. Om de så siden har ændret deres mening ved jeg ikke.
Men de brækkede eger ville jeg være meget bekymret for!! Specielt da problemet stadig er til stede her i 2014!
Som skrevet før, BH Neo Cross var en fed cykel at cykle på, ingen af dem jeg har prøvet når den til sokkeholderne! :mrgreen:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

konda
Indlæg: 6
Tilmeldt: 04 feb 2014 14:36

Re: BH Neo Cross

Indlæg af konda » 27 feb 2014 02:04

Jeg købte min BH Neo cross den 8 juni 2013 og jeg er rigtig glad for den , jeg var ude og prøve mange forskellige ved Arnfreds.dk i Varde, jeg prøvede blandt andet Kalkhoff elcykler og Koga elcykler de kostede mellem 16000 og 28000 men det var BH Neo jeg var og er mest glad for,BH Neo kan man ikke mærke nå man runder 25 at motoren slår fra som man kan på de andre jeg prøvede og når man gir den gass syntes jeg også den virker hurtigere,jeg har ikke haft problemer med hverken eger eller lejer,jeg har kørt 4000 km på den mest på grus cykel stier ved Ringkøbing fjord og ja det er en kanon cykel

Elcykelexperten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 feb 2014 10:33

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Elcykelexperten » 27 feb 2014 10:54

Jeg har selv en fed Winora XP2 (374wh). Jeg kører meget blandet kørsel og kører typisk mellem 60-80km på en opladning. Winora batteriet har fået tildelt Seal Batso. Dette mærkat tildeles kun batterier, der kunne opfylde høje krav til sikkerhed, miljøbeskyttelse og overholdelse af internationale standarder i en speciel testprocedure.
Jeg købte min som demo hos http://www.epo-cykler.dk/product.php?id_product=1142
Elcyklen havde kun kørt få km og var 3 mdr. gammel. Jeg fik 4000kr. i kontant rabat. Winora kan varmt anbefales ;)
Vedhæftede filer
bild.php-18.png
bild.php-18.png (186.22 KiB) Vist 29325 gange
Senest rettet af Elcykelexperten 28 feb 2014 15:47, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 11:13

Dine indlæg lugter langt væk af reklame!! Dårlig stil efter min mening!!!! :shock:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Elcykelexperten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 feb 2014 10:33

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Elcykelexperten » 27 feb 2014 11:36

Terminator skrev:Dine indlæg lugter langt væk af reklame!! Dårlig stil efter min mening!!!! :shock:
Det var ikke meningen. Er det pga. links? Ville blot fortælle om min elcykel, og erfaring med elcykler. Har selv undersøgt markedet meget og må bare konstatere at alle de billige kina-modeller fra Bilka, Cykelland, thansen, m.f. ikke kan hamle op med Winora, Gazelle og e-fly. Hvad mener du?
Forstår ikke kritikken. Men du må meget gerne belære mig, hvad jeg gør forkert i forhold til andre der poster på bloggen. Er det dig der er administrator?
Troede det var et sted, hvor man frit kan ytre sin mening om elcykler!!!

Besvar