80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Thomas » 27 maj 2014 19:39

Min Neo Cross er ihvertfald en 2014-årgang, da stelnummer ender på J.

Navet er ca. 53 mm bredt målt over flangerne og har en diameter på 16 cm, til det yderste af flangen, altså præcis samme diameter som bremseskiven.
Billede
På denne 2012-model kan det gamle nav ses, som tydeligt er smallere og med større diameter.
Billede
Det nye nav kan du se her, hvor navet kun er en smule større end den største klinge bagpå.

En anden forskel på 2014-modellen er bremsegreb og kalipre som er hvide istedet for sorte, flot på styr og forgaflen, men knapt så heldigt på den sorte baggaffel.
Billede

Disse ændringer fremgår end ikke af BHs egen hjemmeside, der tydeligvis viser det gamle nav og sorte bremser.
http://www.bhbikes.com/web/en/easy-moti ... cross.html
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 27 maj 2014 20:22

Tak for upload :D
det eneste billede af den er det der er vedhæftet. Min blev købt den 20-4-2013, og den har sorte calibre

EDit: Fandt lige et billede mere jeg troede jeg ikke havde :mrgreen:
Vedhæftede filer
bh2 (816 x 612).jpg
bh2 (816 x 612).jpg (156.23 KiB) Vist 22197 gange
bhneoforom.JPG
bhneoforom.JPG (165.33 KiB) Vist 22197 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 27 maj 2014 21:05

@Terminator: Jeg nåede ikke at svare dig før Thomas` veldokumenterede svar. Det er bredden der er forskellen.
Du spurgte om jeg var i det jydske. Det er jeg ofte, men sidder såmænd på sjælland og skriver.
@Thomas:Tillykke med cyklen. Alt går op i en højere enhed i den model. Det er ikke uden grund den sælger godt.

Det ser nu ud til at vi alle er ekviperet med cykler. Det bliver spændende at følge fremover. ;)

Ps. Jeg synes sku stadig, at den der Yamaha motor er helt suveræn. Den er bare ikke tilstrækkelig udbredt på forskellige cykler endnu. Jeg har også måtte sande, at det rigtige valg af en ny cykel er et sammensat kompromis af mange faktorer, der er meget individuelle og personlige. Et forum som dette er utvivlsomt en super støtte for de nye potentielle købere der har hele processen foran sig.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 27 maj 2014 21:17

KUB skrev:@Terminator: Jeg nåede ikke at svare dig før Thomas` veldokumenterede svar. Det er bredden der er forskellen.
Du spurgte om jeg var i det jydske. Det er jeg ofte, men sidder såmænd på sjælland og skriver.
@Thomas:Tillykke med cyklen. Alt går op i en højere enhed i den model. Det er ikke uden grund den sælger godt.

Det ser nu ud til at vi alle er ekviperet med cykler. Det bliver spændende at følge fremover. ;)

Øv - troede du sad lige om hjørnet så jeg kunne have studeret din fede cykel lidt :D

Nu bliver det jo så spændende at følge med i om 2014 modellen knækker eger og spiser motorlejer :) eller om kæde/tandkrans begynder at kamme over ved de ca. 1600 km. Er de problemer løst er det en rigtig fin og fed cykel... :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 27 maj 2014 21:28

Terminator, jeg tror ikke du skal være nervøs for det med egerne. BH er et stort foretagende der lever af at sælge cykler. Jeg kan ikke forstille mig, at de ikke har løst problemet i en helvedes fart. Det er jo over alt både i Europa, Australien, USA man kan finde fora der omhandler dette specifikke problem. Noget andet er at el-cykler generelt er noget sart skidt. Så man skal ikke forvente den helt store driftsikkerhed. Det er bare spændende hvad det SÅ er der driller. :roll:

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 27 maj 2014 21:47

Jeg har INGEN problemer haft med min Haibike efter 3.300 km :mrgreen:

BH havde absolut ikke travlt med noget som helst, for det jeg har læst er at BH IKKE mente der var noget galt med deres kvalitet, dette er beskrevet i det engelske forum jeg kommer i hver dag. BH var ligeglade, men den engelske importør var ikke.
Hvis der lige nu er kommet en 2014 model med opdateringer til det bedre, har det dog trods alt taget over 1 år at komme med forbedringerne. Jeg har læst at de første klager over BH cyklen kom i USA sidst i 2012.... :mrgreen:

Driftsikkerhed kan godt laves, selvom jeg fik skiftet motor på min Ebsen efter få uger er det det eneste der har været galt med den. Den er nu oppe på godt 9000 km :D

Men nok om det - BH er en fed cykel hvis problemerne er løst, men din Haibike er lige en tand federe :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 27 maj 2014 22:08

Problemet er at der medfølger en instruktionsbog ligeså tyk som en bibel. Jeg er lidt nervøs for om jeg kan finde ud af detaljerne. F.eks indstille støddæmperne til min vægt osv. Den er lige lidt mere kompliceret end jeg oprindelig havde tænkt mig. Jeg kunne bare ikke modstå da ekspedienten med glinsende øjne med dollartegn i, trak cyklen frem fra sit kontor og sagde han lige havde det rigtige til mig. Han havde fået den dagen før ved en fejl, men var villig til en god forhandling.
Skal hente den i morgen. Jeg har det ligesom da jeg var 6 år og fik min første rigtige cykel,-en Minipower med blå saddel. Sejt.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Thomas » 27 maj 2014 22:43

Terminator skrev:
KUB skrev:@Terminator: Jeg nåede ikke at svare dig før Thomas` veldokumenterede svar. Det er bredden der er forskellen.
Du spurgte om jeg var i det jydske. Det er jeg ofte, men sidder såmænd på sjælland og skriver.
@Thomas:Tillykke med cyklen. Alt går op i en højere enhed i den model. Det er ikke uden grund den sælger godt.

Det ser nu ud til at vi alle er ekviperet med cykler. Det bliver spændende at følge fremover. ;)

Øv - troede du sad lige om hjørnet så jeg kunne have studeret din fede cykel lidt :D

Nu bliver det jo så spændende at følge med i om 2014 modellen knækker eger og spiser motorlejer :) eller om kæde/tandkrans begynder at kamme over ved de ca. 1600 km. Er de problemer løst er det en rigtig fin og fed cykel... :D
Så vidt jeg kan se er det nye nav opspændt med 2-kryds mod kun et kryds på den gamle, er dog meget svært at se på de slørede billeder. Ligner at din model er med det gamle nav, men du må jo måle efter.

Problemet med kæde, der kammede over havde jeg også på A2B, da der tilsyneladende var lidt for mange led i kæden.
Dette problem blev dog løst med en større klinge foran, og så kunne jeg køre i næsthøjeste gear fremfor det højeste.

En ny krans og kæde koster jo ikke alverden og noget af problemet kan løses ved at købe en bedre kæde.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 28 maj 2014 08:27

Problemet med egerne er nu ikke kun et BH problem. Det ses også på andre fabrikater med baghjulsmotorer.
Jeg tror ekspedienten hos Fantom har ret i, at man skal huske at kontrollere hjulet er spændt korrekt en gang imellem.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 28 maj 2014 12:58

KUB skrev:Problemet er at der medfølger en instruktionsbog ligeså tyk som en bibel. Jeg er lidt nervøs for om jeg kan finde ud af detaljerne. F.eks indstille støddæmperne til min vægt osv. Den er lige lidt mere kompliceret end jeg oprindelig havde tænkt mig. Jeg kunne bare ikke modstå da ekspedienten med glinsende øjne med dollartegn i, trak cyklen frem fra sit kontor og sagde han lige havde det rigtige til mig. Han havde fået den dagen før ved en fejl, men var villig til en god forhandling.
Skal hente den i morgen. Jeg har det ligesom da jeg var 6 år og fik min første rigtige cykel,-en Minipower med blå saddel. Sejt.

Hehe, det er det værste at få en FED manual med, man bliver jo helt forvirret allerede efter side 2 :mrgreen:

Vil du ud med prisen?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar