Elcykler fra Thansen/Biltema?

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Elcykler fra Thansen/Biltema?

Indlæg af Thomas » 05 aug 2016 19:19

dk1 skrev:BH holder så også en højere tophastighed med en ekstra 3-4-5 km/t hvilket nok forklarer at dit faktortal er lidt højere. Til gengæld for en højere fart og hurtigt optræk, så koster det på distancen.....
Ja, men nu var den ene, der blev linket til også en BH, hvor Fantombike skriver om 35 km rækkevidde ved 208 Wh batteri er det nok mere realistisk med 30 km, selvom den viste racer måske er lidt mere økonomisk uden affjedring i forhjulet.
Afhænger nok også af rytterens vægt, da min cykel køreklar er omkring 130 kg inkl. mig, hvor en bar racer med 70 kg rytter kommer ned i ca. 90 kg, lettere cykel og lettere rytter.

Men ja, det er relativt nemt at holde 28 rigtige km/t på flad vej med BH, det har måleren i Vallensbæk flere gange vist, når jeg passerer den.

Bemærk ligeledes at Raam er udstyret med billigste Shimanodele, 7 gear Altus er det samme som på Yosemite. Andre dæk til gadebrug vil uden tvivl forøge rækkevidde en del, jeg kører selv på Schwalbe Energizer, som fint klarer grus- og skovstier, men ikke er meget værd i mudder og løst underlag.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elcykler fra Thansen/Biltema?

Indlæg af dk1 » 05 aug 2016 21:04

Mener EasyGo serien fra BH ikke yder helt så meget power som de andre BH modeller gør, hvilket nok gør, at de er lidt mere økonomiske med batteriet.
Det er jo nok BH's bud på elcykler i den billige ende som bestemt ikke er touringscykler til de lange ture, men pendler cykler med et dagligt behov ikke meget over de 25km....
Syntes dog de er meget flotte...

kristiano
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 apr 2017 13:23
Min elcykel: http://afbetalt.dk/ladcykel-el/
Kontakt:

Re: Elcykler fra Thansen/Biltema?

Indlæg af kristiano » 15 apr 2017 13:27

Jeg havde gået med den fra Thansen :ugeek:
Med venlig hilsen
Kristian Ole
http://afbetalt.dk/ladcykel-el/
Billede

Besvar