Opgrader til Bosch Nyon?

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
dinovo
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 jun 2017 16:29

Opgrader til Bosch Nyon?

Indlæg af dinovo » 26 jun 2017 16:00

Jeg har en ny-indkøbt Cube Reaction Hybrid HPA SL 500 (viewtopic.php?f=3&t=967) som jeg er utrolig glad for. Har cyklet ca 50 km hver dag, siden jeg fik den. Og det er fra ikke at have cyklet rigtig i flere år!

Jeg vil gerne kunne se lidt mere på mit display og evt gerne kunne måle (ca) kcal forbrug (med alle de variable der er i det).
Kan jeg få noget af det ved at skifte til Nyon? Og er det pengene og besværet værd?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Opgrader til Bosch Nyon?

Indlæg af Terminator » 27 jun 2017 21:08

Nyon er helt sikkert pengene værd. Den måler ikke din puls, men du kan connecte et pulsbælte til Nyon, og så vises pulsen. Har du ikke pulsbælte connected, viser Nyon de watt du træder her og nu ,og din gns. watt. Lige specielt det er jeg glad for.

Jeg kører med pulsur og selvom Nyon ikke måler min puls, men kun kender min vægt og alder og indregner mine trådte watt, stigninger osv, ja så passer forbrændte kcal. ret godt med de forbrændte kcal. på mit pulsur.

Samme tur viste Nyon 568 forbrændte kcal. og pulsuret viste 555 forbrændte kcal. Jeg hælder mest til pulsurets resultat, men der er så lille forskel på de to at det intet afgører.

På Nyon e-bike connect kan du se din tur meter for meter. Jeg elsker at se efter hver tur hvor doven jeg har været.

Hvis man vil lege med de ting, kan jeg anbefale et pulsur (jeg har lige købt et nyt GARMIN FORERUNNER 35 som gør arbejdet), for så kan man stadig se sine watt på Nyon :-)

PS: billedet er fra mandag hvor det blæste rigtig meget, så jeg kørte lidt mere i trin Tour end ellers. Watt var lidt mere end jeg plejer..der ligger mange ture på 110. Det motoren yder 49 og mig 51, passer så nogenlunde. Et gns. er 50/50 %
Vedhæftede filer
nyon.JPG
nyon.JPG (153.61 KiB) Vist 10686 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

dinovo
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 jun 2017 16:29

Re: Opgrader til Bosch Nyon?

Indlæg af dinovo » 29 jun 2017 10:57

Tak for feedback. Især watt syntes jeg nemlig også selv kunne være spændende at fælge med i.

Hvor er det bedst at købe - Tyskland? Og er det et komplet sæt man køber, som indeholder alt man skal bruge for at skifte?
Kan man tage skærmen af ved transport osv.?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Opgrader til Bosch Nyon?

Indlæg af Terminator » 29 jun 2017 11:50

Det bedste ville være at få et godt tilbud incl. montering her i DK. Jeg fik den incl. montering ved min forhandler for 3600,- kr. (det var incl. en ekstra kontrolenhed til min cykel nr. 2). Og så beholdte han Purion displayet.

Under alle omstændigheder skal du købe et sæt med Nyon, holder og kontrolenhed. Og husk det skal være 8 GB versionen. der sælges stadig 512 MB og 1 GB versioner.
Der er f.eks den her https://www.bike-discount.de/en/buy/bos ... nit-522223

Køber du i Tyskland og selv KAN montere, skal cyklen stadig ind til en forhandler og have opdateret software. Og din cykel er som min (hvis jeg husker rigtigt, din blot i sort), er det ikke helt let selv at montere. Der skulle skilles en hel del ad pga designet på cyklen.

Den tages nemt af ligesom Intuvia. Det sker i et snuptag..

Jeg har denne lille taske til den så den ikke bliver ridset: https://www.bike-discount.de/en/buy/fah ... oCQDXw_wcB

Da jeg ofte transporterer cyklen bagpå bilen, har jeg dette til styret https://www.bike-discount.de/en/buy/fah ... sal-569716
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar