Ture

Ønsker, forbedringer eller fejl i forum.
Besvar
allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Ture

Indlæg af allancyklen » 25 jun 2010 19:57

Kan vi lave en til ture og/eller forslag til ture .. en mappe eller hvad det hedder ?

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Ture

Indlæg af dk1 » 26 jun 2010 02:50

Det kunne da være cool, og så skulle man jo kunne give turen point, eller bare en kommentar....

Kan f.eks anbefale den gamle (nu asfaltteret som cykelsti) jernbane der går fra Horsens til Silkeborg, da den er dejlig jævn at køre på (der er altså bakker), og går ude midt i naturen gennem enge, skove, marker forbi søer og også f.eks over brusende Gudenåen.

Der er natur pitstops undervejs for dem der vil overnatte i naturen, hvilket vil sige nogle halvtage og en bålplads ude midt i no-where, eller man kan "hoppe af" og søger mere moderne overnatningsmuligheder. (og evt. et elstik for opladning...)

Efter sigende skulle turen kunne forlænges fra Silkeborg af lignende natursti til Randers så der er god mulighed for at bruge nogle dage på turen, og mener sagtens man kan klare at tage turen både tur og retur til samme udgangs punkt (og evt. bil), da oplevelsen i naturen jo ikke er den samme når man kører den anden vej....

Hvis man tror at jernebanestrækninger er flade så bliver man nok skuffet, men til gengæld er det ren nydelse at køre i det kuperede østjylland på en elcykel. ;-)

Findes lignende ture andre steder i Danmark (det gør de selvfølgelig), så vil det være kanont at kunne finde dem et sted som her, og gerne efter danske forhold kuperet så meget som muligt, da det jo gør turen flottere og mere spændende, og stadig ingen sag for en elcykel.

Kan godt nogle flere anbefalinger men noget for noget.... ;-)

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Ture

Indlæg af allancyklen » 26 jun 2010 13:11

Det lyder lækkert , den ville jeg godt prøve.. Silkeborg kanten er i det hele taget smuk.
Jeg ved ikke om vildkat har magt nok til at lave en mappe eller forum under generelt
men det kunne være fedt..

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ture

Indlæg af Vildkat » 29 jun 2010 08:46

Der kommer en folder som hedder "Ture og arrangementer", men KBN (Keld) er i Tyskland pt.
Der kommer også cyklingsdag i September på Sjælland (jeg ved ikke om den bliver afhold i resten af landet).

Besvar