Der er kommet mange nye lækre cykler på fantombik side. Cykler 2010.
Er der noget nye omkring at batteri holder længere ?
Eller noget nyt overhoved ?
Nye cykler
-
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
- Geografisk sted: Norddjursland
Re: Nye cykler
Der må vel snart komme noen, hvor der er noet generatorteknik i pedalerne, så man kan oplade batteriet mens man cykler, eller måske helt kan undværre batteriet.
-
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33
Re: Nye cykler
Ja det kunne være rart uden batteri .. det må kunne laves eller bare
et lille et der oplader hen ad vejen..
Men måske er de ikke interesseret i at opfinde det ?
For hvad skal de så leve af
et lille et der oplader hen ad vejen..
Men måske er de ikke interesseret i at opfinde det ?
For hvad skal de så leve af
Re: Nye cykler
Det findes faktisk.
Trek har f.eks på deres 2010 model både + og - trin, og vælger du et - trin så har du mere modstand i pedaler end du får fremdrift fra dit pedaltråd....
Tror ikke rigtig på det, da det ikke giver mening for ret mange. Man vil nærmere have så lidt modstand og drift tab fra elsystem som overhovedet muligt.
Nogle cykler benytter det i mindre grad som fra f.eks ProMovec, Raleigh med flere, hvor man laver en mindre generator modstand ved lave hastigheder, der lige akkurart producerer nok strøm til at baglygten kan lyse. Til gengæld vil du smide strøm på batteriet hvis du kører ned af en stejl bakke, og du vil derfor heller ikke kunne køre så stærkt ned som på en almindelig cykel. Det er dog de færreste der ønsker at kunne køre hurtigere end de 45-60km/t som man kan få den op på, trods generator modstand.
Når man laver elcykler med "friløb" betyder det at der slet ikke kan genereres strøm fra motor, men til gengæld bliver motor helt fritløbende hvis man ikke ønsker at benytte elsystemet. Det gør de fleste af de nye modeller fra ProMovec i 2010.
I fremtiden vil man kunne lave så små batteriet at de kan gemmes helt væk på cyklen, også selv om man måske gerne vil have mulighed for lang distance. De bliver selvfølgelig dyrere end nutidens batterier.
Økonomisk vil det ikke kunne betale sig at lave elcykler der oplader strøm, da det simpelhen koster for lidt i strømforbrug at oplade et batteri allerede idag....
Trek har f.eks på deres 2010 model både + og - trin, og vælger du et - trin så har du mere modstand i pedaler end du får fremdrift fra dit pedaltråd....
Tror ikke rigtig på det, da det ikke giver mening for ret mange. Man vil nærmere have så lidt modstand og drift tab fra elsystem som overhovedet muligt.
Nogle cykler benytter det i mindre grad som fra f.eks ProMovec, Raleigh med flere, hvor man laver en mindre generator modstand ved lave hastigheder, der lige akkurart producerer nok strøm til at baglygten kan lyse. Til gengæld vil du smide strøm på batteriet hvis du kører ned af en stejl bakke, og du vil derfor heller ikke kunne køre så stærkt ned som på en almindelig cykel. Det er dog de færreste der ønsker at kunne køre hurtigere end de 45-60km/t som man kan få den op på, trods generator modstand.
Når man laver elcykler med "friløb" betyder det at der slet ikke kan genereres strøm fra motor, men til gengæld bliver motor helt fritløbende hvis man ikke ønsker at benytte elsystemet. Det gør de fleste af de nye modeller fra ProMovec i 2010.
I fremtiden vil man kunne lave så små batteriet at de kan gemmes helt væk på cyklen, også selv om man måske gerne vil have mulighed for lang distance. De bliver selvfølgelig dyrere end nutidens batterier.
Økonomisk vil det ikke kunne betale sig at lave elcykler der oplader strøm, da det simpelhen koster for lidt i strømforbrug at oplade et batteri allerede idag....
-
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33
Re: Nye cykler
http://translate.google.com/translate?j ... l=en&tl=da
http://www.electricrider.com/crystalyte ... stream.mov
Det er ikke alle der er ville med det
http://www.electricrider.com/crystalyte ... stream.mov
Det er ikke alle der er ville med det
Re: Nye cykler
Har også set motorcykler på el, men de har desværre kun en rækkevide på ca. en time, og typisk en tophastighed på 80-90 til max 130km/t. I virkligheden er det sikkert endnu kortere distance end en time. Har også set det som motorcross, og det giver mere mening da de jo typisk kører rundt på en bane og let kan skifte til et andet batteri før næste løb.
De der 2 hjulsmotorer som er i videoen er da seje, og har ikke set den video før.
Om nogle år, nok nærmere 10-15år, så skal vi nok have batteriteknologien som gør det til hvermandeje at have både el-MC og elbiler, og selvfølgelig endnu sejere elcykler.
De der 2 hjulsmotorer som er i videoen er da seje, og har ikke set den video før.
Om nogle år, nok nærmere 10-15år, så skal vi nok have batteriteknologien som gør det til hvermandeje at have både el-MC og elbiler, og selvfølgelig endnu sejere elcykler.
-
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33
Re: Nye cykler
<<
Om nogle år, nok nærmere 10-15år, så skal vi nok have batteriteknologien som gør det til hvermandeje at have både el-MC og elbiler, og selvfølgelig endnu sejere elcykler.
<<<
Det er jeg enig med dig i vi mangler endnu at se et bedre batteri og det skal
nok komme...
Om nogle år, nok nærmere 10-15år, så skal vi nok have batteriteknologien som gør det til hvermandeje at have både el-MC og elbiler, og selvfølgelig endnu sejere elcykler.
<<<
Det er jeg enig med dig i vi mangler endnu at se et bedre batteri og det skal
nok komme...