1
Vi har solgt en del kardan cykler af Schwinn for nogle år tilbage.
Vi har kun haft problemer med en, da kunden havde kørt for længe uden at baghjulet var spændt ordenligt fast. Det betød at vangen var slidt skæv, og det var ret svært at justerer ind, så det gik som det skulle. Altså ikke et produkt problem, men mere manglende vedligehold.
Vi har kunder lige fra "mygge" klassen til ""sværvægter" klassen på oppe omkring de 140 kg, og der har ikke været problemer.
2
De cykler vi ar solgt er nok solgt mellem 3 og 6 år siden, så holdbarheden kan ikke være helt tosset.
3
Syntes ikke det er værre end med kæde, nærmest tværtimod.
4
Har også meget ned vedligehold at gøre, men må være det samme som kædetræk.
Vil mene at det tager lidt ekstra kræfter i forhold til kædetræk, men netop på en elcykel, er det vel OK at det ser lidt lækkert ud.... Altså for di man har motor assistance på, som man ikke har på en traditionel cykel.
Er det tab af kræfter der focuseres på, skal man helt klart have udvendige gear, da det kører mærkbart lettere, men igen så afhænger det jo af årsagen til at man køber en elcykel.
Som eksempel kan nævnes "racercyklen" Race fra BH som har udvendige gear, håndbremser og motor i baghjul, som med lethed kører mellem 30 og 40 km/T, simpel hen fordi at det kører super godt med den mekaniske opbygning.
Det skal så nok også nævnes at den har en motor der gerne yder 300% af pedal tråd, så man accelererer meget hurtigt, så det er nærmest umuligt at køre langsom, simpel hen fordi den er sjov at køre hurtig på, og fordi man kan, selv om man ikke har en sixpack.....
At så BH cyklerne også kan kommunikerer med ens androide telefon via Bluetooth og et app program, gør det bare endnu sjovere....
Den store fordel ved kardan træk er dog let vedligehold (og pusning af cyklen), og så at designet kan laves meget flottere.