Syntes det er meget sjovt at se hvad der konstant kommer af nye tiltag på elcykelfronten, uanset om der er tale om cykelgakgak eller reelle løsninger på problemer vi ikke viste vi havde....
App til elcykler og kommunikation med mobil
F.eks er det jo logisk nok at man skal kunne styre sin elcykel og optage data via Apps og mobiltelefon, men som det forlyder bliver det også snart muligt at styrer elcyklerne hjælp via pulsmåler på brystet, som kommunikerer via mobil Bluetooth.
Det glæder jeg mig til at prøve..... Så må motionscyklen foran fjernsynet da have fået en værdig modstander....., og det giver intervaltraning på elcykel helt andre muligheder.
Iøvrigt er elcykler faktisk rigtig gode til at intervaltræne med, uanset om det er offroad eller på vej.
Både BH og Batavus arbejder ud af den vej.
Bakgear....
Sidste år kom Batavus med en model der havde parkeringshjælp, samt bakgear, hvilket kan være meget praktisk hvis man kører med trailer, men ellers.......
Har prøvet at bakke kortvarigt med 18km/t, og det føles godt nok hurtigt...., men hvor ofte har man lige brug for det....
Automatgear på elcykler, ud over automatiske elsystemer....
Har lige prøve E-Fly's nye tiltag med ikke bare elektrisk gearskifte, men automatisk gearskifte....
Man kan vælge imellem automatisk gearskifte, eller man kan "manuelt" tage et gear af gangen ved at trykke på en knap. Må faktisk indrømme at det automatiske gearskifte system fungerer noget bedre end ventet, og selvfølgelig specielt når det er på en elcykel. Har ikke prøvet at slukke motoren, for at se om det elektriske gearskifte stadigvæk føles som perfekt gearskifte, men hvorfor skulle man også kører cykel uden assistance.....
Umiddelbart vil jeg dog mene at man af en eller anden grund er tilbøjelig til at træde hårdere i pedaler når der køres med elektrisk gearskifte, hvilket måske er årsagen til at E-Fly's moment styring føles praktisk bedre.
Har du oplevet andre smarte nytænkninger, nu når vi har sat strøm til cyklen ?
Elektriske muligheder......
Re: Elektriske muligheder......
Jeg har et automatisk tænd og sluk af lys når det bliver for mørkt system. Men det ligger stadigt løst samlet med tape.
Jeg håber på at der snart kommer en controller som har bluetooth og api'er så smartphones kan snakke sammen med cyklen. Det vil skabe en masse muligheder for at teste idéer af hurtigt.
Min cykel har jeg en arduino monteret som bla gør speedkurven lidt mere til mine præferencer.
Jeg håber på at der snart kommer en controller som har bluetooth og api'er så smartphones kan snakke sammen med cyklen. Det vil skabe en masse muligheder for at teste idéer af hurtigt.
Min cykel har jeg en arduino monteret som bla gør speedkurven lidt mere til mine præferencer.