El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af Terminator » 12 feb 2014 15:46

Sikke da en gang vås i den artikel der... http://www.fdm.dk/nyheder/aeldre-elcykl ... ment-13870

"I den ene ulykke nævnes det, at det kan have haft betydning, at elcyklen fortsætter med at trække, når man stopper med at træde, hvilket kan komme bag på en uerfaren elcyklist"

Så må el-cyklen have været i stykker, for den skal slå fra hvis ikke der trædes i pedalerne. Der er dog på mange el-cykler et "gå-mode" hvor du kan trække cyklen, trykke på en knap og så kører motoren med max. 6 km/t.

Nu skal en el-cykel motor jo slå hjælpen fra når den når 25 km/t og det er en fart der nemt bliver "slået" at motionisterne på deres racer-cykler. Så hvorfor man skal holde mere øje med el-cykler end alm. cykler forstår jeg ikke. Man skal vel holde "øje" med alle andre på nøjagtig samme måde, om så det er en el-cykel eller ej.
Desuden står der "Analysen påpeger, at ulykkerne skete pga. adfærden hos de ældre personer, der kørte på elcyklerne, og derfor ikke var knyttet til problemer omkring elcyklerne". Det var så kun deres adfærd der afgjorde resultatet, så det kunne også være sket på en alm. cykel, så bl.a overskriften er noget vås. Måske er el-cyklerne om få år et "hadet objekt" som mange andre nye ting i trafikken bliver.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af Vildkat » 12 feb 2014 18:40

Man kunne også vende artiklen på hovedet, med overskriften "Kun hver 10ende ulykke er på elcykel".
Hvis flere kørte på elcykel, ville der ske færre ulykker. :lol:

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af Terminator » 12 feb 2014 19:34

Vildkat skrev:Man kunne også vende artiklen på hovedet, med overskriften "Kun hver 10ende ulykke er på elcykel".
Hvis flere kørte på elcykel, ville der ske færre ulykker. :lol:

Haha ja.... :mrgreen:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af Vildkat » 18 feb 2014 10:57

Har man lyst til at se på tallene, kan man læse rapporten her:

http://www.vejdirektoratet.dk/DA/viden_ ... %20web.pdf

Susanna
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 apr 2014 12:59

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af Susanna » 11 apr 2014 13:43

Det er helt klart noget vrøvl. Typisk FDM der vil have vejene for sig selv. Deres medlemmer bliver ikke selv så gamle fordi de hellere sidder i en bil en på en cykel og dør derfor af en blodprop.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af Terminator » 11 apr 2014 14:07

Susanna skrev:Det er helt klart noget vrøvl. Typisk FDM der vil have vejene for sig selv. Deres medlemmer bliver ikke selv så gamle fordi de hellere sidder i en bil en på en cykel og dør derfor af en blodprop.

Det var da en mærkelig holdning at ha` til FDM medlemmer!!!
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

c-pen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11 jan 2016 22:18

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af c-pen » 28 jan 2016 20:40

jeg vil gætte på at det har noget at gøre med den sundhedbølge som hærger danmark, ellers er de da bare jaloux på de seje cykler ! SÅ JA jeg er enig med at det er noget vrøvl

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: El-cykler et hadet objekt i fremtiden?

Indlæg af wizcarlo » 25 aug 2016 23:47

Terminator skrev:"I den ene ulykke nævnes det, at det kan have haft betydning, at elcyklen fortsætter med at trække, når man stopper med at træde, hvilket kan komme bag på en uerfaren elcyklist"
Jeg har kendskab til et par ulykker, som er sket fordi cyklen fortsætter med at trække efter man er holdt op med at træde.

Nu har jeg fået en Kalkhoff med centermotor. Den holder op med at trække, øjeblikkeligt, når man holder op med at træde. Men jeg havde tidligere en med forhjulsmotor. Der var en indikator for aktivitet i kranken. Der var seks censorer. Der vil derfor opstå et problem i den tid pedalen står stille, men censoren først registrerer senere at der ikke bliver trådt og motoren derfor fortsætter med at trække.

Uha, i det ene tilfælde kostede det brugeren en brækket skulder, og 8 måneders sygdom. Hun vil aldrig på en elcykel mere.

Det er forhjulsmotoren der er problemet.

Besvar