Motor defekt Batavus

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Besvar
vito1329
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 jan 2018 15:23

Motor defekt Batavus

Indlæg af vito1329 » 31 jan 2018 15:32

Jeg har en elcykel årg.2012 Batavus e-go 7 , de 3 tandhjul inde i elmotoren, er tænderne knækket, Forhandlerne kan godt sende motoren ned til fabrikken og få den lavet pris 3800 kr , men nu kan jeg jo godt selv lave den ,men kan ikke få lov til at købe de 3 tandhjul .

Ved i hvad motoren hedder , så man måske kunne finde stumperne i udlandet eller købe en ny motor ?

Mvh

Torben

Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Re: Motor defekt Batavus

Indlæg af Willumsen53 » 31 jan 2018 18:00

Har du prøvet spørge batavus.dk om de kan hjælpe? Oplys dem evt. at du har været hos flere forhandlere.

Jeg kunne også godt finde på, at spørge Batavus Holland eller motorfabrikanten.

De har tidligere været hjælpsomme over for mig.
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

vito1329
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 jan 2018 15:23

Re: Motor defekt Batavus

Indlæg af vito1329 » 01 feb 2018 10:25

Hej tak for svar , jeg har nu prøvet at skrive til Batavus`s hovedkvarter i Horsens , og forklaret dem problemet , så må jeg se hvad de siger, ellers må jeg prøve at skrive til dem i Holland

Mvh
Torben

Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Re: Motor defekt Batavus

Indlæg af Willumsen53 » 01 feb 2018 13:01

Held og lykke.
Hold os endeligt orienteret om, hvordan det går.
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

vito1329
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 jan 2018 15:23

Re: Motor defekt Batavus

Indlæg af vito1329 » 14 feb 2018 11:42

Hej Torben

Desværre er det sådan at producenten har valgt ikke at producer den omtalte motor mere. Vores service center i Holland har derfor fået en aftale hvor igennem de kan købe kits til at reparere motorerne med. Dog om befatter aftalen kun kits til motorer der bliver sendt til Holland og bliver lavet. Det er ikke nogen vi har mulighed for at sælge til forhandlerne.

Jeg har dog via nogle forhandlere lade mig fortæller at det er muligt at skaffe sådanne kits på nettet som privat personer. Dog ved jeg ikke præcis hvor eller til hvilken pris de finder dem. Det er foregået helt udenom os.

Grunden til prisen hvis det skal laves hos os skyldes dele, arbejdsløn og forsendelsesomkostninger. Hvor det hele desværre løber op. Derudover giver vi så 6 måneders garanti på reparationen.

Jeg undre mig lidt over du siger det er 3 motor du skal købe/renovere. Hvornår er denne sidst blevet lavet eller skiftet? Kan du evt. oplyse et stelnummer på din cykle?

Med venlig hilsen / Met vriendelijke groet / With kind regards,
BATAVUS og Von Backhaus
Kirsten Quist
Sales Assistant

Min personlige mening om ovenstående:
(Det er en gang sluder og sladder , hvis de kan lave motoren i Holland ,har de jo stumperne til at ligge , men vil ikke sælge dem )

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Motor defekt Batavus

Indlæg af Terminator » 15 feb 2018 11:19

Bosch vil heller ikke sælge reservedele til deres motorer. De skal også sendes ind. I GB diskuteres det ofte.
Læste også på et tidspunkt, at nogle tyskere ville lave en klage til EU, hvor langt de er kommet har jeg ikke hørt.
Vi kunne jo forestille os at f.eks VW ikke ville sælge reservedele til deres motorer, den holder jo ikke i retten.
http://www.pedelecs.co.uk/forum/threads ... nty.27425/
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

BrianBrüg
Indlæg: 1
Tilmeldt: 08 jul 2019 13:04
Min elcykel: Jeg har netop solgt min elcykel gennem de seneste 2 år og er nu på udkig efter en ny.
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Motor defekt Batavus

Indlæg af BrianBrüg » 08 jul 2019 13:12

Det er ganske enkelt for dårligt, at du ikke kan det!

Besvar