Mustang Passion

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Mustang Passion

Indlæg af Vildkat » 07 maj 2013 11:19

Min Mustang Passion nærmer sig de 3 år, og har fungeret fint i forhold til prisen.
Holdbarhed mæssigt ruster skruerne relativ hurtig. Jeg mener at der gik 3mdr, da de første skruer begynde. Der står dog på cyklen "Design for Scandivia", og i manualen står der at skruer er undtagen.
IMG_1129[1].JPG
IMG_1129[1].JPG (1.85 MiB) Vist 13989 gange
Her ses at skruen til forhjuls bremsen er rustet, samt at forhjuls motoren er irret .
Til gengæld fungere batteriet stadigt, som nu har en rækkevide på de 22-25 km. Dog kan jeg ikke længere stole på batteri indikationen på styret, som viser 2 streger ud af 5, med et fuld opladet batteri. Dette kan ordnes ved at få skiftet ledningsnetværket.
IMG_1128[1].JPG
IMG_1128[1].JPG (1.83 MiB) Vist 13989 gange
Det næste billede viser mit gear wire, som har slidt sig i gearkablet (beklager uskrapheden i billedet). Det har jeg aldrig set på en cykel før.
På de første 3 år har cyklen fået skiftet krank, kæde. Støttebenet fik jeg erstattet, da den gik i to dele indenfor de første 2 mdr.

boeckstyns
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
Geografisk sted: København

Re: Mustang Passion

Indlæg af boeckstyns » 07 maj 2013 15:57

Det der med gearkablet er faktisk ikke helt unormalt. Det opstår typisk ved for stram kabelstrømpeføring kombineret med et hak i kabelstrømpen. Når først der er vand intrængning begynder stålstiverne i området at ruste og svækkes yderligere. Og samtidig med at der jo ofte er pres på et gearkabel så bliver det du oplever der resultatet...
Nyt gearkabel.

Besvar