Ebsen Cross

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Besvar
Tstage
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 jun 2014 14:08

Ebsen Cross

Indlæg af Tstage » 09 jun 2014 15:05

Jeg er ellers en meget tilfreds ejer af en Ebsen cross , men efter en "for"grundig rengøring med vand har jeg fået problemer . Status pt er at når jeg tænder den står der motorstrom err i displayet ! , når jeg sætter batteriet i kan man høre der kommer en gnist ! , baghjulet har meget modstand når man kører hjulet baglæns , også uden batteri, men med kablet til motor afmonteret er der ingen modstand ! , er der nogen der har et bud på hvad problemet kan være ?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Ebsen Cross

Indlæg af Terminator » 09 jun 2014 22:31

Jeg har haft vand i min. Tørrede cyklen indendørs i 25 graders varme i et døgn og problemet var løst. Dog slog min ikke gnister...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Bibendum
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 jun 2014 23:52

Re: Ebsen Cross

Indlæg af Bibendum » 18 jun 2014 00:00

Hej Tstage.

Det lyder som om du godt kunne bruge en ny controller.

Motorstrom err 01 er fejlkode for fejl i en ad de 3 hovedledninger til motoren fra kontrolleren.
At der er meget modstand når du kører hjulet baglæns er sikkert fordi 2 af hovedledningerne er kortsluttet.

Du kan prøve at tage de tre hovedledninger fra ved kontrolleren. (Gul, Blå og Grøn ledninger)

Hvis der stadig er stor modstand, så er det ledningen den er galt med. Ellers er det højst sansynligt controlleren.

Mvh.
Thomas

Brugeravatar
Arvicola Terrestris
Indlæg: 53
Tilmeldt: 28 apr 2014 10:53
Geografisk sted: København

Re: Ebsen Cross

Indlæg af Arvicola Terrestris » 18 jun 2014 21:27

Jeg elsker når elektro gutterne kommer på banen, I får det til at lyde så åbenlyst :D

Håber du bliver hængende Thomas

/philip

Besvar