Gode råd modtages med glæde...

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Jhj
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16 jul 2014 19:34

Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Jhj » 16 jul 2014 19:42

Jeg har købt en Gazelle el-cykel til 16000 kr. Den har været i stykker lige fra begyndelsen. Cykelhandler og producent har repareret og udskiftet forskellige dele på cyklen. Men desværre uden held... Nu har producenten (Gazelle cykler) så erkendt at den ikke kan laves, og at jeg kan vælge at få en ny cykel, eller at ophæve købet. Jeg vil ophæve købet, men Holbæk cykler vil ikke tilbagebetale det fulde beløb, som jeg jo har krav på ifølge producenten og forbrugerstyrelsen. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave en klagesag hos forbrugerstyrelsen, men forhandleren har sagt at han er ligeglad med forbrugerstyrelsens afgørelse. Hvad ville i gøre i min situation?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Terminator » 16 jul 2014 20:30

Hvad vil Holbæk cykler tilbagebetale?

Hvor meget har du kørt på cyklen og hvor lang tid har du haft den?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Jhj
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16 jul 2014 19:34

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Jhj » 16 jul 2014 20:47

De vil tilbagebetale cyklens pris minus 20%. Cyklen er under 1 år gammel. Men den har været i stykker fra start, og i lange perioder har jeg ikke kunne bruge cyklen. Hvor meget jeg har kørt har jeg ingen anelse om... Men den er brugt til små-ture (3-5 km)jeg har en gigtsygdom, og cyklen var købt med det formål at lette hverdagens gøremål, - så den er altså ikke brugt til at pendle over lange afstande... Jeg ved at loven er klar, at jeg skal have det fuld beløb tilbage - selv producenten (gazelle cykler) giver mig medhold i det. Men de mener ikke at de kan tvinge forhandleren til at tilbagebetale mig det fulde beløb. - At de så fortsætter med at bruge ham som forhandler af deres cykler, kan undre mig, - når de er bekendt med at cykelhandleren ikke følger købeloven.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Terminator » 16 jul 2014 21:55

Jeg har selv måtte aflevere en cykel efter 4 1/2 måned og der fik jeg alle pengene tilbage fra Fantombike. Havde kørt ca. 3500 km på den.
Da jeg ville ophæve handlen foreslog jeg selv at de kunne trække 2600,- kr fra købsprisen, da jeg jo alligevel havde kørt en del km. på den. Men det ville de ikke, jeg kunne få ALLE mine penge. At så jeg havde brugt omkring 1600,- kr på at køre frem og tilbage med cyklen ALLE de gange den var i stykker fik og FORLANGTE jeg ikke noget for. Jeg var yderst tilfreds med Fantombike.

Jeg ville nok foreslå at de kunne trække 10% fra og måske 15% blot for at få det hele sluttet. Normalt er jeg ikke til at bide skeer med når talen falder på hvad jeg har ret til, men omvendt gad jeg ikke vente 1 år på en afgørelse fra forbrugerklagenævnet.

Kan se Holbæk cykler lover en masse på deres hjemmeside som de åbenbart IKKE kan holde. Hmmm, handler kommunen med dem? Kan se de har log-in på hjemmesiden.

Hvis jeg gad vente på nævnets afgørelse ville jeg gå til lokalavisen og berette om min sag. Jeg har før haft held med dette ang. en parabol i min have. Der var EB, Stiften, Lokal-avisen og enddog TV2 Østjylland, MEGET behjælpelig med at tryne min boligforening der ville smide mig ud fordi jeg havde opsat en parabol i min have. De tabte sagen.... :lol:

Her er hvad de skriver

Holbæk Cykler har modtaget de hæderfulde 5 stjerner fra brancheorganisationen, hvilket sammen med utallige tilfredse kunder er et godt bevis på firmaets høje standard.



Vores butik er bemandet med erfarne fagfolk, fx har Ebrahim Parsaei erfaring fra cykelbranchen tilbage fra 1994. Der er altid plads til et smil, selv i pressede situationer.



Den gode service er nøglen til vores succes. Vi har altid fokus på kundernes tilfredshed – vi har kaffe på kanden, hvis du gerne vil opholde dig lidt længere tid i butikken og studere vort store udvalg af cykler og tilbehør nærmere.

Vi bytter med et smil eller giver pengene retur inden 14 dage, dog mod forevisning af bon.

Vi er alle mennesker, og som sådan ikke fejlfri. Kom derfor gerne med både ris og ros, så vi kan blive endnu bedre til at betjene dig til din fulde tilfredshed.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Jhj
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16 jul 2014 19:34

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Jhj » 16 jul 2014 22:36

Det lyder som om, du har fået en god og fair behandling af Fantombike.
Klogt af dem, for du er jo en levende reklame for dem.

Holbæk cykler er ikke til at forhandle med.(Han er uden for pædagogisk rækkevidde)

Og ja, Holbæk kommune køber elcykler til deres hjemmehjælpere af ham.
Jeg har godt set han hjemmeside, og jeg ved næsten ikke, om jeg skal grine eller græde, for er der noget han er kold over, - så er det at jeg er en utilfreds kunde.
Sommetider kan jeg være i tvivl om, om han overhovedet forstår hvad reglerne og købeloven siger. (Han er iraner) Jeg viste ham en mail fra en jurist i forbrugerklagenævnet. Mailen var klar og utvetydig, at kunden har ret til at få tilbagebetalt det fulde beløb. Til det svarede han at det var han ikke enig i....

Du har nok en god pointe i at kontakte den lokale avis, når sagen er blevet afgjort i forbrugerklagenævnet. Måske det kan presse ham til at følge nævnets afgørelse?

Tusinde tak for din input Terminator.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Thomas » 16 jul 2014 23:04

http://www.holbaekcykler.dk/

Sørgeligt at en cykelforretning ikke vil leve op til forbrugernævnets afgørelser og købeloven.

Som Terminator skriver må du kontakte lokalavisen, så kan det være at iraneren får øjnene op for at det kan koste ham kunder...

Og enig i at Fantombike yder en fantastisk service, ja faktisk var de så omhyggelige i deres vejledning til mig, at jeg endte med at købe en anden cykel end den defekte Ebsen Cross, jeg ellers havde lagt depositum på.

Prøv evt. at få et kompromis med cykelhandleren, så du får 90% tilbage, så er det en halv sejr for begge parter.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Jhj
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16 jul 2014 19:34

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Jhj » 16 jul 2014 23:15

Hej Thomas.

Ja, jeg går til lokalsprøjten, når forbrugerklagenævnet har taget stilling. :-)

Dejligt at høre om at i har haft gode erfaringer med Fantombike.
Jeg vil da klart overveje at købe der næste gang jeg skal have en cykel.

Mange hilsner og tak for svar.
Janne.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Terminator » 17 jul 2014 15:07

Jeg ville ikke tage klagenævnets vej, det tager for lang tid og du er ligevidt hvis ikke han vil rette sig efter det. Og han SKAL heller ikke rette sig efter det, det er det sørgelige i klagenævns afgørelser.

Tror hellere jeg ville henvende mig til den GRATIS advokat hjælp som findes i de større byer. Så laver de et pænt advokatbrev til Holbæk Cykler og det tror jeg han har mere respekt for.

https://bibliotek.holbaek.dk/web/arena/radgivning
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Jhj
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16 jul 2014 19:34

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Jhj » 17 jul 2014 15:50

Terminator, jeg har faktisk talt med en advokat, men han sagde at jeg skulle gå gennem forbrugerklagenævnet, og derefter kunne jeg søge om fri proces og køre en civil retsag mod forhandleren... Men den advokat, jeg talte med, ville ikke tage sagen til den tid... Han kendte forhandleren og siger, at han er "en bavian"

Hvad tænker du en advokat kunne skrive, som min forhandler ville have respekt for?

Mange hilsner og tak for at du gider :-)

Janne

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gode råd modtages med glæde...

Indlæg af Terminator » 17 jul 2014 16:06

Den advokat hjælper dig ikke meget. Den gratis advokatvagt skriver ALTID til modparten. Jeg har selv haft fat i dem et par gange.

Jeg ville da tro advokatvagten skriver hvad du har af rettigheder og at Holbæk Cykel indenfor en tidsfrist skal tilbagebetale dig pengene. Det er godt hvis du har styr på datoer m.v hvor cyklen har været hos forhandler. Jo mere bevis du har jo bedre.

At advokaten siger det til dig er i mine øjne noget biks. Hvis han HAVDE været ordentlig advokat ville han have gjort dig opmærksom på den gratis advokatvagt. Der er jo INGEN tvivl om at du har retten på din side, så hvorfor i forbrugerklagenævnet først? Tidsspilde i mine øjne. Du HAR ret og kræv så din ret UDEN om klagenævnet, specielt når deres afgørelse sådan set INTET har at sige :D

Ser du tv? Måske har du set de 6 udsendelser om den gratis advokatvagt? Den fortalte en del og vi "så" mange sager.

Jeg ville futte ned til et møde med advokatvagten med så mange papirer og datoer som muligt, så er det nemmere for dem. Og husk at alle indbo/familie forsikringer har en retshjælpsforsikring hvis det kommer så langt.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar